Przeczytanie tego komunikatu zajmuje jedynie 3 minuty. Dla początkujących ilustratorów te 3 minuty mogą zdecydować o całej przyszłej karierze. Jeśli po przeczytaniu zgłoszą się do tegorocznego konkursu Biedronki „Piórko 2020”, będą mieli szansę na wygraną w wysokości aż 100 tys. zł. Prace graficzne należy nadsyłać poprzez stronę piorko.biedronka.pl. Właśnie mija półmetek II etapu, artyści mają czas na nadsyłanie ilustracji do 30 lipca br.
Narysowani przyjaciele
Technika nadesłanej pracy nie jest tu istotna. To, co liczy się dla jury, to umiejętność dopasowania warstwy graficznej do treści zwycięskiej książki i ciekawa „kreska”. Artysta po prostu musi sprawić, by mali czytelnicy Piórka mogli zobaczyć bohaterów opowieści i stać się ich przyjaciółmi
Arkadiusz Mierzwa, dyrektor do spraw komunikacji w sieci Biedronka i juror „Piórka”
Warto, aby uczestnicy konkursu pamiętali o tym, że ilustracja jest nierozerwalnie związana z tekstem, ale nie powinna dosłownie go obrazować. Jej zadanie to pogłębianie literackich doznań, a do takiego wyzwania rysownik powinien podchodzić indywidualnie i nie powielać utartych schematów
Katarzyna Nowowiejska, przewodnicząca kapituły konkursu w kategorii Ilustracje