Przeczytanie tego komunikatu zajmuje jedynie 3 minuty. Dla początkujących ilustratorów te 3 minuty mogą zdecydować o całej przyszłej karierze. Jeśli po przeczytaniu zgłoszą się do tegorocznego konkursu Biedronki „Piórko 2020”, będą mieli szansę na wygraną w wysokości aż 100 tys. zł. Prace graficzne należy nadsyłać poprzez stronę piorko.biedronka.pl. Właśnie mija półmetek II etapu, artyści mają czas na nadsyłanie ilustracji do 30 lipca br.
![ksiazki Piórko.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/8222/assets/214658/large-77c83e3673e3f71050ef06f1e8b482d0.jpg)
Narysowani przyjaciele
Technika nadesłanej pracy nie jest tu istotna. To, co liczy się dla jury, to umiejętność dopasowania warstwy graficznej do treści zwycięskiej książki i ciekawa „kreska”. Artysta po prostu musi sprawić, by mali czytelnicy Piórka mogli zobaczyć bohaterów opowieści i stać się ich przyjaciółmi
Arkadiusz Mierzwa, dyrektor do spraw komunikacji w sieci Biedronka i juror „Piórka”
Warto, aby uczestnicy konkursu pamiętali o tym, że ilustracja jest nierozerwalnie związana z tekstem, ale nie powinna dosłownie go obrazować. Jej zadanie to pogłębianie literackich doznań, a do takiego wyzwania rysownik powinien podchodzić indywidualnie i nie powielać utartych schematów
Katarzyna Nowowiejska, przewodnicząca kapituły konkursu w kategorii Ilustracje