Od lat 50. ludzkość wytworzyła ponad 9 miliardów ton plastiku. W większości trafił na wysypiska lub do oceanów. Powołany w czwartek, 10 września, Polski Pakt Plastikowy, którego Biedronka jest członkiem-założycielem stawia sobie za cel zmianę modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach.
– Już w 2017 r. zmniejszyliśmy gramaturę butelek wody Polaris, co rocznie oznacza wprowadzenie do obiegu ponad 150 ton mniej plastiku. Jogurt naturalny goBIO, dzięki zastosowaniu papierowej, łatwo zdejmowalnej etykiety, ma lżejszy kubeczek, co pozwala zaoszczędzić ponad 9 tys. kg plastiku rocznie. Innym przykładem może być stosowanie folii rozpuszczalnej w tabletkach do zmywania naszej marki własnej Kraft, które pozwoliło w ciągu roku na zmniejszenie wykorzystania plastiku o 11,1 ton. Dodatkowo na półki naszych sklepów trafiły papierowe patyczki higieniczne marek Dada i Carea z bawełnianą główką, dla dzieci i dorosłych, co rocznie ograniczy zużycie plastiku o ponad 330 ton
Sylwia Krzyżycka, dyrektor Działu Ochrony Środowiska w sieci Biedronka