strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Biedronka rezygnuje z jaj klatkowych
Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Społeczna odpowiedzialność
ekologiamarki producenckiemarki własne

Biedronka rezygnuje z jaj klatkowych

03.12.2020

Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

W Polsce zdecydowana większość kur niosek mieszka w klatkach i tam znosi jaja. Chcąc zmienić ten stan, w trosce o dobrostan zwierząt, 31 grudnia 2021 roku sieć Biedronka wycofa świeże jaja klatkowe z oferty. Stanie się to 4 lata wcześniej niż pierwotnie zadeklarowany termin. Pierwszym regionem sieci, który wprowadzi tę zmianę, będzie Warszawa, już od 1 stycznia 2021 roku.

W 2019 roku w Polsce blisko 50 milionów kur zniosło ponad 10 miliardów jaj przeznaczonych do spożycia.1 2 Zdecydowana większość tych zwierząt spędza całe życie w klatkach. Chów alternatywny - czyli ściółkowy, wolnowybiegowy oraz ekologiczny - stanowi mniej niż 20% udziału w hodowli niosek.3
W Biedronce w 2019 r. 25% sprzedaży świeżych jaj stanowiły te od kur z chowu ściółkowego, wolnego wybiegu lub ekologicznego, natomiast w 2018 r. było to 20% świeżych jaj. Dzisiejsza deklaracja oznacza, że od 1 stycznia 2022 roku sieć będzie sprzedawała jedynie jaja oznaczane jako 2,1 lub 0, a wycofa te z symbolem 3.
Proces wycofywania jaj klatkowych rozpoczyna się już teraz, pierwszy region wycofa jaja klatkowe od 1 stycznia 2021 roku. Ponad 150 sklepów sieci Biedronka na terenie Warszawy, obsługiwanych przez centrum dystrybucyjne w Parzniewie, będzie oferowało klientom jaja świeże tylko z chowu alternatywnego.
goBio_Jajka_prev.jpgJAJA WOLNY WYBIEG M WIZ.pngJAJA ŚCIÓŁKA M 20 WIZ.pngJAJA ŚCIÓŁKA M WIZ.JPG

Pzykłady opakowań jaj marek własnych Biedronki, które pozostaną w sprzedaży.

Bardzo dokładnie przygotowywaliśmy się do ogłoszenia tej decyzji. To wyzwanie operacyjne także dla naszych partnerów i dostawców. Jednakże wiemy, że tak jak dla nas w Biedronce, dla wielu Polaków dobrostan zwierząt jest bardzo istotny. Nasza decyzja to odpowiedź na oczekiwania konsumentów oraz sygnał do zmiany dla całego rynku.

Marcin Domański, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.

Decyzja dotyczy zarówno świeżych jaj sprzedawanych pod markami własnymi Biedronki, jak i marek producentów, które okazjonalnie pojawiają się w sklepach sieci Biedronka, jako uzupełnienie asortymentu. W ciągu najbliższego roku jaja klatkowe będą sukcesywnie wycofywane z kolejnych regionów na terenie kraju.
Aby promować bardziej świadomy wybór konsumentów, Biedronka opracowała też systemy znakowania produktów marki własnej - opakowania produktów służą również do dostarczania informacji klientom na temat ochrony środowiska lub dobrostanu zwierząt. Od 2019 r. sieć wprowadziła m.in. oznakowania dotyczące produktów odpowiednich dla wegan i wegetarian (np. ekologiczny napój owsiany goVEGE czy tofu goVEGE).
Screenshot 2020-08-12 at 17.16.53.png
Więcej dodatkowych informacji nt. działań Biedronki w obszarze ochrony środowiska i poprawy dobrostanu zwierząt można znaleźć na stronie csr.biedronka.pl.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Zdjęcie tytułowe:  Sarah Halliday on Unsplash

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

ekologiamarki producenckiemarki własne
Załączniki
JAJA WOLNY WYBIEG M WIZ.png
png
Pobierz
JAJA ŚCIÓŁKA M 20 WIZ.png
png
Pobierz
JAJA ŚCIÓŁKA M WIZ.JPG
jpg
Pobierz
goBio_Jajka_prev.jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Informacje produktowe
Polskie smaki. Specjały kuchni regionalnej w nowej ofercie Biedronki
marki producenckie
marki własne
promocje
13.02.2020
Informacje produktowe
Rowerowy zawrót głowy w Biedronce
O kondycję należy dbać o każdej porze roku, a wiosną pogoda sprzyja ruchowi na świeżym powietrzu. Tuż po świętach, które z pewnością wiele osób spędziło przy suto zastawionych stołach, warto wybrać się do Biedronki, która wspiera klientów w wyborze odpowiedniej dla nich ...
marki własne
marki producenckie
23.04.2019
Czytaj więcej
Informacje produktowe
Biedronka z pierwszym produktem marki własnej z certyfikatem Fairtrade
Czekolada gorzka zawierająca 95% kakao z linii premium to pierwszy produkt ze znakiem Fairtrade, który sieć Biedronka wprowadza w ofercie artykułów marki własnej. Dostępna będzie w ramach świątecznej akcji czasowej od 13 grudnia br. w cenie 3,99 zł/szt. Tym samym Biedron...
marki własne
ekologia
14.12.2018
Czytaj więcej
Logo jeronimo martinsLogo
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO