Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Biedronka rezygnuje z jaj klatkowych
Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność
marki własnemarki producenckieekologia

Biedronka rezygnuje z jaj klatkowych

03.12.2020

Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

W Polsce zdecydowana większość kur niosek mieszka w klatkach i tam znosi jaja. Chcąc zmienić ten stan, w trosce o dobrostan zwierząt, 31 grudnia 2021 roku sieć Biedronka wycofa świeże jaja klatkowe z oferty. Stanie się to 4 lata wcześniej niż pierwotnie zadeklarowany termin. Pierwszym regionem sieci, który wprowadzi tę zmianę, będzie Warszawa, już od 1 stycznia 2021 roku.

W 2019 roku w Polsce blisko 50 milionów kur zniosło ponad 10 miliardów jaj przeznaczonych do spożycia.1 2 Zdecydowana większość tych zwierząt spędza całe życie w klatkach. Chów alternatywny - czyli ściółkowy, wolnowybiegowy oraz ekologiczny - stanowi mniej niż 20% udziału w hodowli niosek.3
W Biedronce w 2019 r. 25% sprzedaży świeżych jaj stanowiły te od kur z chowu ściółkowego, wolnego wybiegu lub ekologicznego, natomiast w 2018 r. było to 20% świeżych jaj. Dzisiejsza deklaracja oznacza, że od 1 stycznia 2022 roku sieć będzie sprzedawała jedynie jaja oznaczane jako 2,1 lub 0, a wycofa te z symbolem 3.
Proces wycofywania jaj klatkowych rozpoczyna się już teraz, pierwszy region wycofa jaja klatkowe od 1 stycznia 2021 roku. Ponad 150 sklepów sieci Biedronka na terenie Warszawy, obsługiwanych przez centrum dystrybucyjne w Parzniewie, będzie oferowało klientom jaja świeże tylko z chowu alternatywnego.
goBio_Jajka_prev.jpgJAJA WOLNY WYBIEG M WIZ.pngJAJA ŚCIÓŁKA M 20 WIZ.pngJAJA ŚCIÓŁKA M WIZ.JPG

Pzykłady opakowań jaj marek własnych Biedronki, które pozostaną w sprzedaży.

Bardzo dokładnie przygotowywaliśmy się do ogłoszenia tej decyzji. To wyzwanie operacyjne także dla naszych partnerów i dostawców. Jednakże wiemy, że tak jak dla nas w Biedronce, dla wielu Polaków dobrostan zwierząt jest bardzo istotny. Nasza decyzja to odpowiedź na oczekiwania konsumentów oraz sygnał do zmiany dla całego rynku.

Marcin Domański, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.

Decyzja dotyczy zarówno świeżych jaj sprzedawanych pod markami własnymi Biedronki, jak i marek producentów, które okazjonalnie pojawiają się w sklepach sieci Biedronka, jako uzupełnienie asortymentu. W ciągu najbliższego roku jaja klatkowe będą sukcesywnie wycofywane z kolejnych regionów na terenie kraju.
Aby promować bardziej świadomy wybór konsumentów, Biedronka opracowała też systemy znakowania produktów marki własnej - opakowania produktów służą również do dostarczania informacji klientom na temat ochrony środowiska lub dobrostanu zwierząt. Od 2019 r. sieć wprowadziła m.in. oznakowania dotyczące produktów odpowiednich dla wegan i wegetarian (np. ekologiczny napój owsiany goVEGE czy tofu goVEGE).
Screenshot 2020-08-12 at 17.16.53.png
Więcej dodatkowych informacji nt. działań Biedronki w obszarze ochrony środowiska i poprawy dobrostanu zwierząt można znaleźć na stronie csr.biedronka.pl.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Zdjęcie tytułowe:  Sarah Halliday on Unsplash

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

marki własnemarki producenckieekologia
Załączniki
JAJA ŚCIÓŁKA M 20 WIZ.png
png
Pobierz
goBio_Jajka_prev.jpg
jpg
Pobierz
JAJA ŚCIÓŁKA M WIZ.JPG
jpg
Pobierz
JAJA WOLNY WYBIEG M WIZ.png
png
Pobierz
Czytaj więcej
Informacje produktowe
Polskie smaki. Specjały kuchni regionalnej w nowej ofercie Biedronki
promocje
marki własne
marki producenckie
13.02.2020
Informacje produktowe
Rowerowy zawrót głowy w Biedronce
O kondycję należy dbać o każdej porze roku, a wiosną pogoda sprzyja ruchowi na świeżym powietrzu. Tuż po świętach, które z pewnością wiele osób spędziło przy suto zastawionych stołach, warto wybrać się do Biedronki, która wspiera klientów w wyborze odpowiedniej dla nich ...
marki producenckie
marki własne
23.04.2019
Czytaj więcej
Informacje produktowe
Biedronka z pierwszym produktem marki własnej z certyfikatem Fairtrade
Czekolada gorzka zawierająca 95% kakao z linii premium to pierwszy produkt ze znakiem Fairtrade, który sieć Biedronka wprowadza w ofercie artykułów marki własnej. Dostępna będzie w ramach świątecznej akcji czasowej od 13 grudnia br. w cenie 3,99 zł/szt. Tym samym Biedron...
ekologia
marki własne
14.12.2018
Czytaj więcej
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO