09/06/21

Wyjątkowy rok 2020 widziany oczami Biedronki


Rok 2020 z pewnością zapisze się w historii jako naznaczony pandemią koronawirusa. To był czas próby dla wszystkich. Również dla sieci Biedronka, która w krótkim czasie musiała dostosować się do nowej rzeczywistości. O tym jak na nowe wyzwania zareagowała Biedronka, nie zapominając o kontynuacji działań związanych chociażby z ochroną środowiska, zrównoważonym łańcuchem dostaw czy wspieraniem lokalnych społeczności, można przeczytać w najnowszym raporcie zrównoważonego rozwoju za 2020 rok.

„Na pierwszej linii frontu” – to podtytuł tegorocznej edycji raportu. Branża handlowa, obok przedstawicieli ochrony zdrowia, stanęła na pierwszej linii walki z pandemią. Z oczywistych względów pracownicy handlu nie mogli przenieść swojej pracy do domu, bo to na ich pracy polegało miliony Polaków.

Aktywność biznesowa i społeczna Biedronki w 2020 roku to nie tylko troska o zapewnienie ciągłości dostaw, bezpieczeństwa pracy i zakupów, ale także wyjątkowa skala zaangażowania w pomoc innym – seniorom, ale także polskim producentom i przedsiębiorcom. Pomimo skupienia się w pierwszej kolejności na działalności operacyjnej, Biedronka zrealizowała znakomitą większość zobowiązań swojej strategii  zrównoważonego rozwoju na lata 2018-2020, związanych m.in. ze zmniejszeniem wpływu sieci na środowisko naturalne, czy poprawą dobrostanu zwierząt.


Jesteśmy jedną z największych firm w Polsce i doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że wszystkie nasze decyzje oddziałują na miliony klientów, dziesiątki tysięcy pracowników, a także na środowisko naturalne i całą krajową gospodarkę. Wiemy, że dla Biedronki nie ma innej ścieżki rozwoju w Polsce niż rozwój zrównoważony. A co najważniejsze, tę wizję podzielamy wszyscy w firmie – od pracowników sklepów po kadrę zarządzającą.
-Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka.

Tegoroczna publikacja jest klamrą zamykającą tę 3-letnią perspektywę i podsumowującą osiągnięcia sieci na polu pięciu filarów zrównoważonego rozwoju, do których należą:



Dodatkowo, raport jest też kopalnią ciekawostek na temat rozwoju sieci Biedronka w ciągu ostatnich 25 lat, ponieważ rok 2020 zbiegł się z ćwierćwieczem działania tej największej sieci handlowej w Polsce. Co więcej, to właśnie w 2020 roku powstała Fundacja Biedronki, która z miejsca ruszyła na pomoc seniorom jako grupie szczególnie wrażliwej.

Oficjalna premiera raportu w wersji drukowanej będzie miała miejsce w strefie Biedronki w trakcie rozpoczynającego się, we wtorek, 7 września, 30. Forum Ekonomicznego w Karpaczu, którego partnerem jest sieć Biedronka. Wersja cyfrowa raportu dostępna jest już teraz pod adresem: csr.biedronka.pl.

Raport został wydrukowany na papierze Nautilus SuperWhite wyprodukowanym w 100% z recyklingu. Używanie papieru ekologicznego świadczy o świadomej trosce o środowisko naturalne. Papier posiada certyfikat FSC Recycled oraz EU Ecolabel.
Biuro prasowe sieci Biedronka