Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Tydzień Głośnego Czytania w „Fabryce marzeń”
Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność
czytelnictwoPiórkoksiążki dla dzieci

Tydzień Głośnego Czytania w „Fabryce marzeń”

30.09.2021

Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

„Fabryka marzeń” to tytuł książki, która zwyciężyła w 7. edycji konkursu Piórko. Tym samym spełniły się marzenia autorki tekstu, Justyny Woźniak oraz autorki ilustracji, Aleksandry Badury. Każda z laureatek konkursu otrzymała Nagrodę Biedronki za książkę dla dzieci w wysokości 100 000 zł, a książka ich wspólnego autorstwa od 30 września jest dostępna na półkach wszystkich sklepów sieci Biedronka. Premierze książki po raz pierwszy w historii sieci towarzyszy Tydzień Głośnego Czytania – przez 7 dni podczas zakupów będzie można usłyszeć fragmenty nagrodzonej książki w interpretacji znanych i lubianych głosów: Beaty Tadli oraz Wiktora Zborowskiego.

Bardzo daleko stąd znajduje się niezwykłe, wypełnione po brzegi magią miasteczko. Zamieszkują je nadzwyczajne, choć dobrze znane dzieciom istoty – wróżki, elfy i krasnale, które codziennie rano wyruszają do pracy w Wytwórni Kolorów, Galerii Wspomnień oraz… Fabryce Marzeń! Oczywiście, jak to w bajkach zazwyczaj bywa, ten zaczarowany świat ma jednego niezbyt sympatycznego bohatera – mieszkającego na szycie Burzowej Góry Czarnoksiężnika… „Fabryka marzeń” to pomysłowa, pełna humoru opowieść o pięknie różnorodności i szacunku do innych. To także opowieść o drodze, którą trzeba przebyć, by nauczyć się szacunku do samego siebie.
Okładka nagrodzonej książki

Okładka nagrodzonej książki

To niecodzienne miejsce powstało w wyobraźni Justyny Woźniak, studentki prawa, mamy sześcioletniego Jasia i czteroletniej Joasi. Dopełniające opowieść urokliwe ilustracje stworzyła Aleksandra Badura, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, na co dzień zajmująca się projektowaniem graficznym dla firm. Obie twórczynie zadebiutowały w rolach współtwórczyń książki, ponieważ właśnie do osób stawiających pierwsze kroki w tej sztuce skierowany jest konkurs Piórko.

Każdy ma swoje marzenia i sztuką jest konsekwentnie do nich dążyć. Autorki zwycięskiego tekstu i ilustracji dziś dogoniły swoje marzenia w tytułowej „Fabryce marzeń”. Ale my w sieci Biedronka też mamy być z czego dumni. Po raz pierwszy w historii, wraz z wcześniejszą wrześniową premierą zwycięskiej książki, startuje również Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce. To nasz kolejny krok w konsekwentnym promowaniu czytelnictwa wśród i dla najmłodszych

- mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka, juror Piórka.

Piórko 2021 - Aleksandra Badura i Justyna Woźniak - Zwyciężczynie

Piórko 2021 - Aleksandra Badura i Justyna Woźniak - Zwyciężczynie

Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce

Popularyzacja czytelnictwa wśród dzieci i wspólnego, rodzinnego czytania to jeden z priorytetów działalności społecznej sieci Biedronka. Dlatego organizator konkursu postanowił z okazji przypadającego na 29 września Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania, zorganizować Tydzień Głośnego Czytania. Od 30 września do 6 października w wybranych sklepach sieci Biedronka z będzie można usłyszeć fragmenty „Fabryki marzeń”. Do przeczytania książki zaproszono dziennikarkę, Beatę Tadlę oraz aktora, Wiktora Zborowskiego.
W ramach konkursu, co roku tysiące początkujących pisarzy nadsyła własne opowieści. Następnie, po wybraniu tej jednej, najlepszej, ogłaszany jest nabór na ilustracje do niej. Od 2015 roku jurorzy przeczytali i obejrzeli już ponad 25 tys. nadesłanych prac, a łączna pula przekazanych nagród osiągnęła już 1,4 mln złotych. W ramach sześciu edycji konkursu sprzedanych zostało już ponad 340 tys. egzemplarzy książek. Do tegorocznej, 7. edycji konkursu, zgłosiło się ponad 5 tys. początkujących pisarzy i ponad 4,5 tys. ilustratorów i ilustratorek. Obie kategorie są równie ważne i oceniane przez oddzielne składy jurorskie – w świecie literatury dziecięcej nawet najlepszy tekst nie może istnieć bez ilustracji.
W Kapitule Nagrody w Kategorii Tekst zasiedli Agnieszka Karp-Szymańska, Jarosław Gugała, Renata Piątkowska, Rafał Witek oraz Wiktor Zborowski. Najlepszą pracę w Kategorii Ilustracje wytypowało Jury w składzie: Katarzyna Nowowiejska, Edgar Bąk, Emilia Dziubak, Aleksandra Krzanowska, Elżbieta Śmietanka-Combik. W obu Komisjach zasiadł także przedstawiciel sieci Biedronka Arkadiusz Mierzwa.
Piórko 2021 - Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci

Piórko 2021 - Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci

Już w trakcie wstępnej selekcji nadesłanych prac byłam pod wrażeniem konsekwencji, dowcipu i różnorodności środków zastosowanych przez panią Aleksandrę Badurę. Bardzo się cieszę, że pozostali członkowie jury docenili walory tej pracy. Z połączenia ilustracji pani Aleksandry Badury i opowieści pani Justyny Woźniak powstała ciepła książka, która, mam nadzieję, znajdzie uznanie u wielu małych czytelników

– Aleksandra Krzanowska, ilustratorka, jurorka Piórka.

W tym roku sieć Biedronka ma dobrą informację dla wszystkich fanów Piórka – obecnie można znów nabyć wybrane zwycięskie książki z zeszłych lat: „Szary Domek” autorstwa Katarzyny Szestak (Piórko 2015), „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej (Piórko 2016), „O królewiczu, który się odważył” Katarzyny Wierzbickiej (Piórko 2019) oraz „O Malwinie i tajemnicy Dziadka piwnicy” Agnieszki Syczyło (Piórko 2020).
Opiekę redakcyjną i wydawniczą nad projektem sprawuje Wydawnictwo Zielona Sowa. Honorowy patronat nad inicjatywą od pierwszej edycji sprawuje Rzecznik Praw Dziecka. Patroni medialni: Radio ZET, gazeta.pl, Książki. Magazyn do czytania oraz edziecko.plSzczegóły konkursu znajdują się na stronie: piorko.biedronka.pl

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

czytelnictwoPiórkoksiążki dla dzieci
Załączniki
Fabryka Marzeń.png
png
Pobierz
Piórko 2021 - Aleksandra Badura i Justyna Woźniak - Zwyciężczynie .jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Tajemnica Dziadka piwnicy warta 100 tys. zł. Wielka wygrana w konkursie Biedronki Piórko
piórko
konkurs Biedronki
książki dla dzieci
CSR
23.06.2020
Społeczna odpowiedzialność
30 lat zielonej misji Biedronki
22.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
Logistyka od 30 lat napędza sukces Biedronki
16.04.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO