Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Tydzień Głośnego Czytania w „Fabryce marzeń”
Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność
czytelnictwoPiórkoksiążki dla dzieci

Tydzień Głośnego Czytania w „Fabryce marzeń”

30.09.2021

Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

„Fabryka marzeń” to tytuł książki, która zwyciężyła w 7. edycji konkursu Piórko. Tym samym spełniły się marzenia autorki tekstu, Justyny Woźniak oraz autorki ilustracji, Aleksandry Badury. Każda z laureatek konkursu otrzymała Nagrodę Biedronki za książkę dla dzieci w wysokości 100 000 zł, a książka ich wspólnego autorstwa od 30 września jest dostępna na półkach wszystkich sklepów sieci Biedronka. Premierze książki po raz pierwszy w historii sieci towarzyszy Tydzień Głośnego Czytania – przez 7 dni podczas zakupów będzie można usłyszeć fragmenty nagrodzonej książki w interpretacji znanych i lubianych głosów: Beaty Tadli oraz Wiktora Zborowskiego.

Bardzo daleko stąd znajduje się niezwykłe, wypełnione po brzegi magią miasteczko. Zamieszkują je nadzwyczajne, choć dobrze znane dzieciom istoty – wróżki, elfy i krasnale, które codziennie rano wyruszają do pracy w Wytwórni Kolorów, Galerii Wspomnień oraz… Fabryce Marzeń! Oczywiście, jak to w bajkach zazwyczaj bywa, ten zaczarowany świat ma jednego niezbyt sympatycznego bohatera – mieszkającego na szycie Burzowej Góry Czarnoksiężnika… „Fabryka marzeń” to pomysłowa, pełna humoru opowieść o pięknie różnorodności i szacunku do innych. To także opowieść o drodze, którą trzeba przebyć, by nauczyć się szacunku do samego siebie.
Okładka nagrodzonej książki

Okładka nagrodzonej książki

To niecodzienne miejsce powstało w wyobraźni Justyny Woźniak, studentki prawa, mamy sześcioletniego Jasia i czteroletniej Joasi. Dopełniające opowieść urokliwe ilustracje stworzyła Aleksandra Badura, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, na co dzień zajmująca się projektowaniem graficznym dla firm. Obie twórczynie zadebiutowały w rolach współtwórczyń książki, ponieważ właśnie do osób stawiających pierwsze kroki w tej sztuce skierowany jest konkurs Piórko.

Każdy ma swoje marzenia i sztuką jest konsekwentnie do nich dążyć. Autorki zwycięskiego tekstu i ilustracji dziś dogoniły swoje marzenia w tytułowej „Fabryce marzeń”. Ale my w sieci Biedronka też mamy być z czego dumni. Po raz pierwszy w historii, wraz z wcześniejszą wrześniową premierą zwycięskiej książki, startuje również Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce. To nasz kolejny krok w konsekwentnym promowaniu czytelnictwa wśród i dla najmłodszych

- mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka, juror Piórka.

Piórko 2021 - Aleksandra Badura i Justyna Woźniak - Zwyciężczynie

Piórko 2021 - Aleksandra Badura i Justyna Woźniak - Zwyciężczynie

Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce

Popularyzacja czytelnictwa wśród dzieci i wspólnego, rodzinnego czytania to jeden z priorytetów działalności społecznej sieci Biedronka. Dlatego organizator konkursu postanowił z okazji przypadającego na 29 września Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania, zorganizować Tydzień Głośnego Czytania. Od 30 września do 6 października w wybranych sklepach sieci Biedronka z będzie można usłyszeć fragmenty „Fabryki marzeń”. Do przeczytania książki zaproszono dziennikarkę, Beatę Tadlę oraz aktora, Wiktora Zborowskiego.
W ramach konkursu, co roku tysiące początkujących pisarzy nadsyła własne opowieści. Następnie, po wybraniu tej jednej, najlepszej, ogłaszany jest nabór na ilustracje do niej. Od 2015 roku jurorzy przeczytali i obejrzeli już ponad 25 tys. nadesłanych prac, a łączna pula przekazanych nagród osiągnęła już 1,4 mln złotych. W ramach sześciu edycji konkursu sprzedanych zostało już ponad 340 tys. egzemplarzy książek. Do tegorocznej, 7. edycji konkursu, zgłosiło się ponad 5 tys. początkujących pisarzy i ponad 4,5 tys. ilustratorów i ilustratorek. Obie kategorie są równie ważne i oceniane przez oddzielne składy jurorskie – w świecie literatury dziecięcej nawet najlepszy tekst nie może istnieć bez ilustracji.
W Kapitule Nagrody w Kategorii Tekst zasiedli Agnieszka Karp-Szymańska, Jarosław Gugała, Renata Piątkowska, Rafał Witek oraz Wiktor Zborowski. Najlepszą pracę w Kategorii Ilustracje wytypowało Jury w składzie: Katarzyna Nowowiejska, Edgar Bąk, Emilia Dziubak, Aleksandra Krzanowska, Elżbieta Śmietanka-Combik. W obu Komisjach zasiadł także przedstawiciel sieci Biedronka Arkadiusz Mierzwa.
Piórko 2021 - Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci

Piórko 2021 - Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci

Już w trakcie wstępnej selekcji nadesłanych prac byłam pod wrażeniem konsekwencji, dowcipu i różnorodności środków zastosowanych przez panią Aleksandrę Badurę. Bardzo się cieszę, że pozostali członkowie jury docenili walory tej pracy. Z połączenia ilustracji pani Aleksandry Badury i opowieści pani Justyny Woźniak powstała ciepła książka, która, mam nadzieję, znajdzie uznanie u wielu małych czytelników

– Aleksandra Krzanowska, ilustratorka, jurorka Piórka.

W tym roku sieć Biedronka ma dobrą informację dla wszystkich fanów Piórka – obecnie można znów nabyć wybrane zwycięskie książki z zeszłych lat: „Szary Domek” autorstwa Katarzyny Szestak (Piórko 2015), „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej (Piórko 2016), „O królewiczu, który się odważył” Katarzyny Wierzbickiej (Piórko 2019) oraz „O Malwinie i tajemnicy Dziadka piwnicy” Agnieszki Syczyło (Piórko 2020).
Opiekę redakcyjną i wydawniczą nad projektem sprawuje Wydawnictwo Zielona Sowa. Honorowy patronat nad inicjatywą od pierwszej edycji sprawuje Rzecznik Praw Dziecka. Patroni medialni: Radio ZET, gazeta.pl, Książki. Magazyn do czytania oraz edziecko.plSzczegóły konkursu znajdują się na stronie: piorko.biedronka.pl

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

czytelnictwoPiórkoksiążki dla dzieci
Załączniki
Fabryka Marzeń.png
png
Pobierz
Piórko 2021 - Aleksandra Badura i Justyna Woźniak - Zwyciężczynie .jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Tajemnica Dziadka piwnicy warta 100 tys. zł. Wielka wygrana w konkursie Biedronki Piórko
piórko
konkurs Biedronki
książki dla dzieci
CSR
23.06.2020
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka inwestuje w zdrową przyszłość
26.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Alarmujący raport Fundacji Biedronki
23.05.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO