strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Podążaj za wyobraźnią i zdobądź 100 tys. zł od Biedronki dla debiutujących pisarzy
Społeczna odpowiedzialność

Podążaj za wyobraźnią i zdobądź 100 tys. zł od Biedronki dla debiutujących pisarzy

28.02.2023

Wystarczy dobry pomysł i szczypta talentu, by przekuć swoje marzenia w nagrodę literacką i pierwszą wydaną książkę. Biedronka zaprasza debiutujących pisarzy i ilustratorów, aby stanęli do rywalizacji w 9. już edycji jednego z najbardziej prestiżowych konkursów literackich w Polsce „Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Na zwycięzcę konkursu w każdej z dwóch kategorii – „Tekst” oraz „Ilustracje” – czeka nagroda w wysokości 100 tys. zł. Organizatorzy gwarantują wydanie oraz promocję książki, która trafi jeszcze w tym roku na półki sklepów sieci Biedronka w całym kraju. Podczas ośmiu dotychczasowych edycji przyjęto już ponad 28 tysięcy zgłoszeń w obu kategoriach konkursowych. Pierwszy etap Piórka, przeznaczony dla początkujących literatów, startuje już 28 lutego i potrwa do 5 kwietnia.

Opowieści uczestniczące w konkursie „Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, skierowane do dzieci w wieku od 4 do 10 lat, można zgłaszać od 28 lutego do 5 kwietnia 2023 roku (do godz. 23:59) poprzez stronę konkursu: piorko.biedronka.pl. W konkursie mogą wziąć udział debiutujący i pełnoletni autorzy (również Ci, którzy brali udział w poprzednich edycjach Piórka, jednak nie zostali laureatami). Każdy z uczestników może zgłosić maksymalnie 3 teksty o długości od 20 do 60 tys. znaków.
1440x720_piórko2023.jpg

Dzieci czytają z dorosłych jak z otwartej księgi. To od nas zależy jaki świat im przedstawimy i jakie wartości przekażemy, przygotowując do przyszłego dorosłego życia. Dlatego tak ważne jest, abyśmy również za pomocą dziecięcej literatury, pomagali bezpiecznie poznawać świat. Dotychczasowe edycje niosły za sobą piękne przesłania o sile takich wartości jak przyjaźń, współpraca, czy zaufanie. Razem z koleżankami i kolegami z jury cieszymy się, że już po raz dziewiąty wybierzemy najlepsze prace.

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka, członek jury „Piórka”

Laureata lub laureatkę pierwszego z dwóch etapów 9. edycji konkursu poznamy pod koniec maja. Od tego dnia debiutujący ilustratorzy będą mieli półtora miesiąca na stworzenie ilustracji do zwycięskiego tekstu.
W drugim etapie tegorocznego konkursu Piórko zostaną wyłonione najciekawsze prace graficzne, które w największym stopniu oddają ducha nagrodzonego w pierwszym etapie tekstu. Finalnie powstanie wyjątkowa książka, która zostanie wydana w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy. Czytelnicy będą mogli kupić ją w sklepach sieci Biedronka już w listopadzie.
Do tej pory w ramach konkursu ukazało się już osiem wyjątkowych pozycji, które zostały sprzedane w nakładzie ponad 500 tys. egzemplarzy. Zwycięscy debiutanci otrzymali łącznie nagrody o wartości 1,6 mln zł od organizatora i fundatora – sieci Biedronka.
Oto lista dotychczas wydanych książek:
  • „Szary Domek” Katarzyny Szestak, ilustrowany przez Natalię Jabłońską (2015)
  • „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej z ilustracjami Moniki Białej (2016)
  • „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego z ilustracjami Marii Giemzy (2017)
  • „Mały Saj i wielka przygoda” autorstwa Magdaleny Wiśniewskiej z ilustracjami Marcina Macięgi (2018)
  • „O królewiczu, który się odważył” Katarzyny Wierzbickiej z ilustracjami Julii Hanke (2019)
  • „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy” Agnieszki Syczyło, ilustrowanej przez Magdalenę Starowicz (2020)
  • „Fabryka marzeń” Justyny Woźniak z ilustracjami Aleksandry Badury (2021)
  • „Brerep” Soni Miniewicz z ilustracjami Silvii Pizzati (2022)
W zeszłorocznej edycji konkursu Piórko, premierze książki „Brerep” po raz drugi towarzyszyła wyjątkowa akcja – Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce. Przez 7 dni, podczas zakupów, klienci mogli usłyszeć fragmenty nagrodzonej książki w interpretacji znanego i lubianego głosu Wiktora Zborowskiego, który jest również członkiem kapituły konkursu w kategorii tekst. W jury tej kategorii zasiadają również znakomici praktycy i mistrzowie słowa: Agnieszka Karp-Szymańska, Renata Piątkowska, Rafał Witek i Jarosław Gugała.
Patronami medialnymi konkursu „Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” są: Gazeta.pl, e-Dziecko, Książki. Magazyn do czytania, wysokieobcasy.pl oraz Radio TOK FM. Od pierwszej edycji honorowy patronat nad Piórkiem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.
Szczegółowe informacje dotyczące udziału w tegorocznej edycji konkursu Piórko, a także regulamin i formularz rejestracyjny dostępne są na stronie internetowej: piorko.biedronka.pl.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
1440x720_piórko2023.jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka redukuje zużycie plastiku o ponad 1290 ton
02.03.2023
Społeczna odpowiedzialność
Startuje program dla Kół Gospodyń Wiejskich
27.02.2023
Społeczna odpowiedzialność
Fundacja Biedronki wsparła budowę domu dla potrzebujących
14.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO