Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Podążaj za wyobraźnią i zdobądź 100 tys. zł od Biedronki dla debiutujących pisarzy
Społeczna odpowiedzialność

Podążaj za wyobraźnią i zdobądź 100 tys. zł od Biedronki dla debiutujących pisarzy

28.02.2023

Wystarczy dobry pomysł i szczypta talentu, by przekuć swoje marzenia w nagrodę literacką i pierwszą wydaną książkę. Biedronka zaprasza debiutujących pisarzy i ilustratorów, aby stanęli do rywalizacji w 9. już edycji jednego z najbardziej prestiżowych konkursów literackich w Polsce „Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Na zwycięzcę konkursu w każdej z dwóch kategorii – „Tekst” oraz „Ilustracje” – czeka nagroda w wysokości 100 tys. zł. Organizatorzy gwarantują wydanie oraz promocję książki, która trafi jeszcze w tym roku na półki sklepów sieci Biedronka w całym kraju. Podczas ośmiu dotychczasowych edycji przyjęto już ponad 28 tysięcy zgłoszeń w obu kategoriach konkursowych. Pierwszy etap Piórka, przeznaczony dla początkujących literatów, startuje już 28 lutego i potrwa do 5 kwietnia.

Opowieści uczestniczące w konkursie „Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, skierowane do dzieci w wieku od 4 do 10 lat, można zgłaszać od 28 lutego do 5 kwietnia 2023 roku (do godz. 23:59) poprzez stronę konkursu: piorko.biedronka.pl. W konkursie mogą wziąć udział debiutujący i pełnoletni autorzy (również Ci, którzy brali udział w poprzednich edycjach Piórka, jednak nie zostali laureatami). Każdy z uczestników może zgłosić maksymalnie 3 teksty o długości od 20 do 60 tys. znaków.
1440x720_piórko2023.jpg

Dzieci czytają z dorosłych jak z otwartej księgi. To od nas zależy jaki świat im przedstawimy i jakie wartości przekażemy, przygotowując do przyszłego dorosłego życia. Dlatego tak ważne jest, abyśmy również za pomocą dziecięcej literatury, pomagali bezpiecznie poznawać świat. Dotychczasowe edycje niosły za sobą piękne przesłania o sile takich wartości jak przyjaźń, współpraca, czy zaufanie. Razem z koleżankami i kolegami z jury cieszymy się, że już po raz dziewiąty wybierzemy najlepsze prace.

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka, członek jury „Piórka”

Laureata lub laureatkę pierwszego z dwóch etapów 9. edycji konkursu poznamy pod koniec maja. Od tego dnia debiutujący ilustratorzy będą mieli półtora miesiąca na stworzenie ilustracji do zwycięskiego tekstu.
W drugim etapie tegorocznego konkursu Piórko zostaną wyłonione najciekawsze prace graficzne, które w największym stopniu oddają ducha nagrodzonego w pierwszym etapie tekstu. Finalnie powstanie wyjątkowa książka, która zostanie wydana w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy. Czytelnicy będą mogli kupić ją w sklepach sieci Biedronka już w listopadzie.
Do tej pory w ramach konkursu ukazało się już osiem wyjątkowych pozycji, które zostały sprzedane w nakładzie ponad 500 tys. egzemplarzy. Zwycięscy debiutanci otrzymali łącznie nagrody o wartości 1,6 mln zł od organizatora i fundatora – sieci Biedronka.
Oto lista dotychczas wydanych książek:
  • „Szary Domek” Katarzyny Szestak, ilustrowany przez Natalię Jabłońską (2015)
  • „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej z ilustracjami Moniki Białej (2016)
  • „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego z ilustracjami Marii Giemzy (2017)
  • „Mały Saj i wielka przygoda” autorstwa Magdaleny Wiśniewskiej z ilustracjami Marcina Macięgi (2018)
  • „O królewiczu, który się odważył” Katarzyny Wierzbickiej z ilustracjami Julii Hanke (2019)
  • „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy” Agnieszki Syczyło, ilustrowanej przez Magdalenę Starowicz (2020)
  • „Fabryka marzeń” Justyny Woźniak z ilustracjami Aleksandry Badury (2021)
  • „Brerep” Soni Miniewicz z ilustracjami Silvii Pizzati (2022)
W zeszłorocznej edycji konkursu Piórko, premierze książki „Brerep” po raz drugi towarzyszyła wyjątkowa akcja – Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce. Przez 7 dni, podczas zakupów, klienci mogli usłyszeć fragmenty nagrodzonej książki w interpretacji znanego i lubianego głosu Wiktora Zborowskiego, który jest również członkiem kapituły konkursu w kategorii tekst. W jury tej kategorii zasiadają również znakomici praktycy i mistrzowie słowa: Agnieszka Karp-Szymańska, Renata Piątkowska, Rafał Witek i Jarosław Gugała.
Patronami medialnymi konkursu „Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” są: Gazeta.pl, e-Dziecko, Książki. Magazyn do czytania, wysokieobcasy.pl oraz Radio TOK FM. Od pierwszej edycji honorowy patronat nad Piórkiem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.
Szczegółowe informacje dotyczące udziału w tegorocznej edycji konkursu Piórko, a także regulamin i formularz rejestracyjny dostępne są na stronie internetowej: piorko.biedronka.pl.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
1440x720_piórko2023.jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka inwestuje w zdrową przyszłość
26.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Alarmujący raport Fundacji Biedronki
23.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka silna różnorodnością – codziennie
21.05.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO