To się nazywa nowoczesny handel! Sieć Biedronka wykorzystuje wirtualną rzeczywistość (VR) w procesie szkolenia nowych pracowników. Sieć przygotowała szkolenia w zaprogramowanym e-środowisku, które służy do wykonania treningu z zakresu wypieku pieczywa, jednego z ulubionych produktów Polaków. Dzięki technologii pracownicy sieci wyposażeni w specjalne gogle mogą zdobywać interaktywne doświadczenia w realistycznej przestrzeni sklepu. Użycie technologii VR pozwala również na ćwiczenie kompetencji z udzielania informacji zwrotnej współpracownikom.
Zadaniem symulatora odpieku pieczywa, który odbywa się w wirtualnej rzeczywistości, jest podniesienie efektywności sklepów sieci Biedronka, poprzez przyspieszenie procesu wdrażania nowych pracowników. Dzięki zaprogramowanym formom wizualnym, dźwiękowym i dotykowym jesteśmy w stanie z dużą dokładnością odtworzyć przestrzeń sklepową i pomóc pracownikowi z łatwością przejść cały etap szkolenia.
Mariusz Witkowski, starszy manager sekcji szkoleń w sieci Biedronka
Szkolenie odbywające się w cyfrowo wytworzonym środowisku to strzał w dziesiątkę. Obsługa całego sprzętu okazała się bardzo prosta i intuicyjna. Jest to dobre narzędzie do eksperymentowania podczas wykonywania zadań i tym samym daje możliwość popełniania błędów bez negatywnych konsekwencji, czy oceniania.”
Aleksandra Kamińska, kierownik sklepu szkoleniowo-wdrożeniowego w sieci Biedronka