Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Pracownicy Biedronki goglają sobie wypiek pieczywa
Rozwój sieci

Pracownicy Biedronki goglają sobie wypiek pieczywa

22.09.2023

To się nazywa nowoczesny handel! Sieć Biedronka wykorzystuje wirtualną rzeczywistość (VR) w procesie szkolenia nowych pracowników. Sieć przygotowała szkolenia w zaprogramowanym e-środowisku, które służy do wykonania treningu z zakresu wypieku pieczywa, jednego z ulubionych produktów Polaków. Dzięki technologii pracownicy sieci wyposażeni w specjalne gogle mogą zdobywać interaktywne doświadczenia w realistycznej przestrzeni sklepu. Użycie technologii VR pozwala również na ćwiczenie kompetencji z udzielania informacji zwrotnej współpracownikom.

Po fazie testów sieć Biedronka wprowadziła szkolenia z odpieku pieczywa z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości w standardowy proces wdrażania do pracy nowych osób zatrudnionych w sklepach. Podczas kursu pracownik zostaje przeniesiony do sztucznie wygenerowanej rzeczywistości, imitującej realne warunki pracy. Do wykonania symulacji wypieku pieczywa uczący się zakłada gogle VR, a do rąk dostaje dwa joysticki. W bezpiecznej przestrzeni biurowej wykonuje określone czynności, zbliżone do tych, które fizycznie będzie przeprowadzał przy sklepowym piecu. Może zdalnie testować piec, przekładać pieczywo i zapoznawać się z zasadami bezpieczeństwa.

Zadaniem symulatora odpieku pieczywa, który odbywa się w wirtualnej rzeczywistości, jest podniesienie efektywności sklepów sieci Biedronka, poprzez przyspieszenie procesu wdrażania nowych pracowników. Dzięki zaprogramowanym formom wizualnym, dźwiękowym i dotykowym jesteśmy w stanie z dużą dokładnością odtworzyć przestrzeń sklepową i pomóc pracownikowi z łatwością przejść cały etap szkolenia.

Mariusz Witkowski, starszy manager sekcji szkoleń w sieci Biedronka

Szkolenia VR zaliczane są do tzw. szkoleń immersyjnych, które uczą mózg i ciało (pamięć mięśniowa) wykonywania ustalonych czynności, w określonym czasie, zgodnie ze standardami jakości i BHP. System na bieżąco daje informację zwrotną pracownikowi na temat poprawności wykonywanych czynności. Przełożony po zakończonym instruktażu otrzymuje raport, który pozwala na ocenę efektywności prowadzonych działań w sferze wypieku. Zaletą ćwiczeń z odpieku jest możliwość wielokrotnego próbowania, co często jest bardzo trudne i kosztowne w tego typu działaniach w rzeczywistości.

Szkolenie odbywające się w cyfrowo wytworzonym środowisku to strzał w dziesiątkę. Obsługa całego sprzętu okazała się bardzo prosta i intuicyjna. Jest to dobre narzędzie do eksperymentowania podczas wykonywania zadań i tym samym daje możliwość popełniania błędów bez negatywnych konsekwencji, czy oceniania.”

Aleksandra Kamińska, kierownik sklepu szkoleniowo-wdrożeniowego w sieci Biedronka

Innym rodzajem szkolenia z wykorzystaniem technologii VR, cieszącym się dużym zainteresowaniem wśród pracowników Biedronki jest trening z udzielania bieżącej informacji zwrotnej. Trening przeznaczony jest głównie dla menedżerów zespołów. Podczas ćwiczenia pracownik wciela się wirtualnie w rolę przełożonego w wirtualnej firmie i przeprowadza rozmowę z członkiem zespołu na temat trwającego właśnie projektu. Po wykonaniu zadania uczestnik otrzymuje informację zwrotną na temat dziesięciu głównych obszarów w formie wirtualnych materiałów szkoleniowych (filmików, prezentacji itp.).  
Według danych z podobnych projektów szkoleniowych z wykorzystaniem technologii VR skuteczność tej metody jest wyższa od form tradycyjnych o minimum 40%, czas szkolenia skraca się o ponad 80%, a zadowolenie pracowników i motywacja do pracy w danej czynności wzrasta średnio o 30%.
Plan szkoleniowy na 2024 rok zakłada przeszkolenie 20 tys. pracowników. Biedronka rozszerza swoją ofertę szkoleniową dlatego już teraz pracuje nad szkoleniem VR z obszaru obsługi lady tradycyjnej.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Rozwój sieci
Biedronka na wiosnę udostępnia klientom ponad 30 nowoczesnych sklepów
28.03.2025
Rozwój sieci
30 nowych sklepów na 30-lecie Biedronki
06.02.2025
Rozwój sieci
Biedronka ogłasza godziny otwarcia w Wigilię
23.12.2024
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO