„Energia życia” – to motyw przewodni jednej z najbardziej energetycznych konferencji Zrównoważonego Rozwoju zorganizowanej przez Grupę Jeronimo Martins i sieć sklepów Biedronka (28.11). Wydarzenie, które śledziło ponad 400 uczestników na widowni oraz drugie tyle online, odbyło się pod patronatem Akademii Leona Koźmińskiego i gościło naukowców oraz branżowych ekspertów, którzy dyskutowali o tematach aktualnie kształtujących globalną agendę w kwestii szeroko pojętej energii. Podczas konferencji Luis Araujo – dyrektor generalny sieci Biedronka – przedstawił także projekt B symbolizujący plan Biedronki w obszarze zrównoważonego rozwoju.
Efektywny biznes i zrównoważony rozwój powinny iść w parze
Grupa Jerónimo Martins nie przedkłada długoterminowych wartości nad krótkoterminowe korzyści. To pełna troski postawa, zgodna z myśleniem o naszej planecie w kontekście kolejnych pokoleń, myśleniem długoterminowym. Dzisiaj aksjomatem dla firm jest prawdziwe zaangażowanie społeczne, a Biedronka jest przykładem takiej działalności poprzez konkrety: promowanie świadomych zakupów i kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych, zrównoważony łańcuch dostaw, poszanowanie środowiska naturalnego, wsparcie lokalnych społeczności oraz współpracę z organizacjami humanitarnymi.
prof. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego

Moc żywienia, energia a środowisko, energia społeczna
Jedzenie jest lustrem czasów, w których żyjemy. Kiedyś rynek był zamknięty, dzisiaj jest pełen dóbr. Lubimy odkrywać i poznawać nowe smaki, fenomenem w Polsce jest catering dietetyczny i czysta etykieta. Ewoluuje wiedza o kulinariach, współpraca nauki, gastronomi i przemysłu rozwija się, a sama gastronomia to już dziedzina nauki.
Grzegorz Łapanowski, znany kucharz i autor programów o tematyce kulinarnej



B jak Biedronka

Działania w ramach zrównoważonego rozwoju to jeden z filarów strategii Biedronki. Jako największa sieć handlowa w Polsce, jesteśmy świadomi roli, jaką odgrywamy w Polsce, odpowiedzialności i ogromnego wpływu, jaki mamy na społeczeństwo i środowisko. Te i wiele innych inicjatyw, wynikających z naszego poczucia odpowiedzialności za planetę i lokalne społeczności, w których żyjemy, to nasz Projekt B na przyszłość, który działa i odzwierciedla nasze zaangażowanie w ochronę „Energii dla Życia” w Polsce.
Luis Araujo, dyrektor Generalny sieci Biedronka