07/04/24
Biedronka wspiera prasę drukowaną
Rynek prasy drukowanej stoi w obliczu wyzwań związanych ze zmianą sposobów konsumpcji treści przez czytelników. Jednak w Polsce cały czas istnieje duża liczba czytelników, którzy nie wyobrażają sobie początku dnia bez lektury ich ulubionej gazety. Sieć Biedronka doskonale to rozumie i stale zwiększa liczbę placówek, gdzie można zakupić prasę. To kolejne działanie, w którym Biedronka podejmuje misję upowszechniania nawyków codziennego czytania, bezcenną w dobie powszechności fake-newsów. Pomimo ogólnego spadku sprzedaży prasy w Polsce, w sieci Biedronka ta kategoria odnotowuje dwucyfrowe wzrosty – w samym czerwcu 2024 Biedronka sprzedała o ponad 20% więcej gazet i czasopism niż w tym samym miesiącu rok wcześniej.
Biedronka sprzedaje prasę drukowaną już w ponad 3000 placówek i stale zwiększa tę liczbę o kolejne. W porównaniu do początku 2024 roku przybyło aż 15% nowych sklepów sieci z ofertą gazet, tygodników i miesięczników na mapie Polski. Największa sieć handlowa w kraju oferuje klientom szeroki asortyment prasy już od 2017 roku, stale rozwijając ofertę. Placówki wyposażone są w specjalne ekspozytory, które umożliwiają ekspozycję prasy drukowanej w łatwo dostępnym dla klientów miejscu, a dostawy realizowane są codziennie.
W Biedronce klienci mogą odnaleźć najpopularniejszą prasę bez względu na jej cykl wydawniczy:
- Dziennik ogólnopolski
- Dziennik regionalny
- Tygodnik
- Dwutygodnik
- Miesięcznik
- Dwumiesięcznik
- Kwartalnik
- Półrocznik
Dzięki dobrej współpracy i rozumieniu potrzeb naszych klientów przez naszego partnera Garmond Press możemy zwiększać dostępność prasy w Polsce. Liczba sklepów, które oferują prasę jest systematycznie zwiększana. Zainteresowanie klientów rośnie wprost proporcjonalnie do wielkości ekspozycji. Jeśli chodzi o plany naszej sieci, to w dalszym ciągu planujemy wspieranie kategorii prasy drukowanej.
-Marta Osial, dyrektorka kategorii w sieci Biedronka
Oprócz ponad 130 wydawnictw ogólnopolskich, od 2020 roku Biedronka, po nawiązaniu współpracy ze Stowarzyszeniem Gazet Lokalnych, wspiera także niezależnych wydawców prasy lokalnej, którzy wraz z malejącą z roku na rok liczbą kiosków szczególnie mocno odczuwają zmiany w sposobach dystrybucji prasy w Polsce. W tej chwili w zależności od lokalizacji, w sklepach sieci można znaleźć ponad 116 tygodników i gazet lokalnych. Łącznie Biedronka dysponuje portfolio 250 tytułów prasowych. Według danych GUS, sprzedaż książek i prasy w roku 2023 spadła aż o 14,7 % względem roku poprzedniego. Z kolei, tylko w czerwcu 2024 Biedronka sprzedała o ponad 20% więcej gazet i czasopism niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Dowodzi to istotnych zmian w strukturze rynku i wzrostu znaczenia sieci handlowych dla wydawców prasy jako kanału dotarcia do tradycyjnych czytelników.
Pełna lista wydawnictw prasowych ogólnopolskich oraz lokalnych dostępna w załączniku.
Biuro prasowe sieci Biedronka