Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Biedronka świętuje Dzień Opakowań redukując klipsy i wprowadzając pulpę
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność

Biedronka świętuje Dzień Opakowań redukując klipsy i wprowadzając pulpę

13.09.2024

Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Już w najbliższą niedzielę – 15 września obchodzimy Dzień Opakowań. Został on ustanowiony przez Polską Izbę Opakowań w 2007 roku. Jego celem jest upowszechnienie wiedzy o znaczeniu opakowań w życiu współczesnego człowieka, jak i całej gospodarce. Nie ma więc lepszej okazji do pokazania nowych rozwiązań sieci Biedronka, która dzięki wprowadzonym zmianom w opakowaniach w ostatnich miesiącach, zredukowała zużycie plastiku o ponad 160 ton w skali roku!

Sieć Biedronka, w ramach realizacji celów ekoprojektowania opakowań, systematycznie wprowadza optymalizację opakowań kolejnych produktów marek własnych. W ostatnich tygodniach zmiany te dotyczyły opakowań makaronów Dobrusia i Szlachecki, mieszanek sałat Vital Fresh oraz ziół w doniczkach.
Jednym z celów sieci jest usuwanie zbędnych elementów opakowania, tak aby ograniczać masę materiałów opakowaniowych w środowisku. Idealnym przykładem takiego działania jest całkowite usunięcie klipsów z opakowań makaronów typu niteczki 250g z linii Szlachecki i Dobrusia. Klipsy te, choć powszechnie stosowane, są często jednorazowe i po użyciu trafiają do kosza, z którego już nie trafią do odzysku, ze względu na zbyt mały rozmiar. Tylko ten jeden krok - zastąpienie klipsa wykonanego z plastiku i stali zwykłym zgrzaniem opakowania, spowodował również redukcję ilości materiału folii, co ostatecznie pozwoliło na zmniejszenie ilości odpadów plastikowych w obiegu na poziomie aż 21 ton w skali roku.
post02.jpg
Kolejnym przykładem jest zastosowanie cieńszych folii w opakowaniach sałat. Zmiana polegała na redukcji grubości folii o zaledwie 5 mikronów, co dla klientów jest niezauważalne, a świeżym produktom pozwala na lepszą wymianę pary wodnej pomiędzy produktem a otoczeniem. A dla środowiska? Dla środowiska dało zmianę w skali roku w postaci wyeliminowania prawie 70 ton plastiku.
Jeszcze jednym krokiem w stronę ekologii jest wprowadzenie wytłoczek wykonanych z pulpy papierowej z certyfikatem zrównoważonego pochodzenia, które zastępują tradycyjne plastikowe doniczki. Ta zmiana pozwoliła zredukować kolejne 71 ton tworzyw sztucznych w skali roku.
sałaty.png

Konsumenci są coraz bardziej świadomi ekologicznych działań i coraz chętniej wybierają produkty, które są przyjazne dla środowiska. Szczególnie widać tę zmianę postaw w okresie letnim. Spacerując po plażach czy szlakach górskich, częściej zwracamy uwagę na otoczenie i jeszcze bardziej doceniamy jeśli wokół nas jest czysto i możemy cieszyć się naturalną florą i fauną. Dlatego tak ważne jest dla nas wprowadzanie zmian, nawet tych najmniejszych, przy naszej skali dają one zawsze realne wyniki.

Katarzyna Zabrzycka, Młodszy Manager ds. Opakowań w sieci Biedronka 

Opakowania są nieodzownym elementem współczesnej gospodarki. Ich rynek to jeden z kluczowych segmentów globalnej gospodarki. Jego wartość na świecie w 2023 roku szacowano na ponad 900 miliardów dolarów, a prognozy wskazują na dalszy dynamiczny wzrost. Istotnym elementem rynku opakowań jest rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów i firm.  Coraz większą wagę przywiązuje się do zrównoważonych rozwiązań oraz właściwej segregacji odpadów opakowaniowych. Opakowania wielokrotnego użytku oraz te wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu znacząco zmniejszają ślad węglowy i minimalizują negatywny wpływu na środowisko. Więcej o działaniach Biedronki na rzecz środowiska można przeczytać na stronie: http://odpowiedzialna.biedronka.pl

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
post02.jpg
jpg
Pobierz
sałaty.png
png
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka: Polska faworytem mistrzostw świata!
26.06.2025
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka inwestuje w zdrową przyszłość
26.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Alarmujący raport Fundacji Biedronki
23.05.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO