Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
„Morela niedoskonała” – smak pełen empatii w Biedronce
Informacje produktowe

„Morela niedoskonała” – smak pełen empatii w Biedronce

17.07.2025

Sieć Biedronka rusza z pomocą dla polskich sadowników, którzy ucierpieli w wyniku gwałtownych zjawisk pogodowych. Tym razem do sprzedaży w wybranych sklepach Biedronki trafią polskie morele z widocznymi śladami gradobicia – produkty w pełni wartościowe, bezpieczne i smaczne, mimo nieco mniej idealnego wyglądu. To kolejne wsparcie największej sieci handlowej w kraju dla krajowych producentów owoców, mające również na celu przeciwdziałanie marnowaniu żywności.

W odpowiedzi na poważne straty, jakie w ostatnich tygodniach ponieśli sadownicy w wyniku intensywnych gradobić, Biedronka zdecydowała się odkupić od nich morele „niedoskonałe”. Ze względu na wygląd owoce często nie są kupowane przez sieci handlowe. Biedronka wyciąga pomocną dłoń do krajowych producentów, w wyniku czego pierwsze owoce noszące ślady gradobicia są już dostępne w wybranych sklepach sieci w województwach: mazowieckim, małopolskim, lubelskim i śląskim. To pierwsza faza inicjatywy, z możliwością rozszerzenia na kolejne regiony – w zależności od potrzeb lokalnych producentów.

Rolnictwo, szczególnie sadownictwo, jest branżą narażoną na coraz bardziej ekstremalne warunki pogodowe. Wiemy, że gradobicie może zniszczyć sezonową pracę całych rodzin i gospodarstw. Dlatego chcemy działać natychmiast i realnie pomagać. Morele z delikatnie uszkodzoną, ale już zabliźnioną, skórką, wciąż są pełnowartościowe – mają tę samą jakość i ten sam smak. Od produktów, które zwyczajowo akceptujemy w naszej sieci różnią się jedynie większą liczbą uszkodzeń na skórce, spowodowanych gradobiciem.

Marcin Goździk, menedżer kategorii owoców świeżych w sieci Biedronka

Kompromis tylko wizualny

Do sprzedaży w tej akcji trafią wyłącznie polskie morele, które – mimo widocznych śladów po gradobiciu – spełniają wszystkie normy jakościowe i sanitarne. Uszkodzenia dotyczą wyłącznie skórki, bez wpływu na smak, świeżość czy bezpieczeństwo spożycia. Co ważne, uszkodzona skórka musi być już zabliźniona, tak, żeby miąższ owoców był w pełni chroniony. Dzięki temu klienci Biedronki będą mogli wybierać między dwoma wariantami: „morela niedoskonała” w promocyjnej cenie 7,99/kg oraz morela spełniająca zwyczajowe standardy jakości w regularnej cenie 17,99 zł/kg. To szansa nie tylko na świadomy wybór konsumencki, ale również na realne wsparcie dla lokalnych rolników.
morela1.pngmorela3.pngmorela2.png

Dla sadowników: szybki kontakt i konkretne rozwiązania

Sadownicy, którzy chcą dołączyć do programu zakupów lokalnych, mogą zgłaszać się do Biedronki za pośrednictwem specjalnego formularza: Formularz kontaktowy dla producentów produktów rolnych.
Projekt umożliwia sprawne włączenie się do inicjatywy oraz dystrybucję owoców w ramach istniejącej logistyki sieci. Proces współpracy z producentami został maksymalnie uproszczony, co pozwala na podjęcie współpracy z sadownikami potrzebującymi wsparcia niemal natychmiast po uzyskaniu takiego zgłoszenia.

Biedronka dla planety i dla ludzi

„Morela niedoskonała” to również ważny element strategii zrównoważonego rozwoju Biedronki. Inicjatywa wpisuje się w walkę z marnowaniem żywności i promowanie akceptacji dla produktów, które – choć nieidealne wizualnie – zasługują na miejsce na sklepowych półkach i w kuchniach konsumentów. Przede wszystkim jednak, to realna pomoc dla poszkodowanych sadowników, którzy w wyniku żywiołu mogli stracić możliwość zarobkowania w tym sezonie.
To też nie pierwszy raz, kiedy Biedronka udowadnia, że potrafi błyskawicznie działać na rzecz lokalnych społeczności w sytuacjach kryzysowych. Latem 2021 roku sieć wsparła rolników z rejonu podkrakowskiej gminy Igołomia-Wawrzeńczyce, najbardziej dotkniętej gradobiciem i odkupiła aż 156 ton kapusty, którą wprowadziła do sprzedaży. A jesienią tego samego roku wsparła dotkniętych ulewnymi deszczami sadowników śliwki węgierki z okolic Opola, Szydłowa i Grójca. To właśnie z tych miejsc sieć Biedronka kupiła około 200 ton delikatnie marszczącej się śliwki węgierki i wprowadziła do sprzedaży w swoich sklepach. W grudniu 2023 roku w podobny sposób wsparła producentów marchwi, których plony ucierpiały ze względu na niekorzystne warunki w trakcie wegetacji.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
morela3.png
png
Pobierz
morela2.png
png
Pobierz
morela1.png
png
Pobierz
Czytaj więcej
Informacje produktowe
Do Biedronki idę pierwszy… i to przed pierwszym dzwonkiem
15.07.2025
Informacje produktowe
Od pikników po górskie wyprawy: Biedronka kompletuje Twój letni niezbędnik
04.07.2025
Informacje produktowe
Wszystkie prezenty świata w Biedronce dla Tatów-pasjonatów
13.06.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO