Sieć Biedronka rusza z pomocą dla polskich sadowników, którzy ucierpieli w wyniku gwałtownych zjawisk pogodowych. Tym razem do sprzedaży w wybranych sklepach Biedronki trafią polskie morele z widocznymi śladami gradobicia – produkty w pełni wartościowe, bezpieczne i smaczne, mimo nieco mniej idealnego wyglądu. To kolejne wsparcie największej sieci handlowej w kraju dla krajowych producentów owoców, mające również na celu przeciwdziałanie marnowaniu żywności.
Rolnictwo, szczególnie sadownictwo, jest branżą narażoną na coraz bardziej ekstremalne warunki pogodowe. Wiemy, że gradobicie może zniszczyć sezonową pracę całych rodzin i gospodarstw. Dlatego chcemy działać natychmiast i realnie pomagać. Morele z delikatnie uszkodzoną, ale już zabliźnioną, skórką, wciąż są pełnowartościowe – mają tę samą jakość i ten sam smak. Od produktów, które zwyczajowo akceptujemy w naszej sieci różnią się jedynie większą liczbą uszkodzeń na skórce, spowodowanych gradobiciem.
Marcin Goździk, menedżer kategorii owoców świeżych w sieci Biedronka
Kompromis tylko wizualny
Dla sadowników: szybki kontakt i konkretne rozwiązania
Projekt umożliwia sprawne włączenie się do inicjatywy oraz dystrybucję owoców w ramach istniejącej logistyki sieci. Proces współpracy z producentami został maksymalnie uproszczony, co pozwala na podjęcie współpracy z sadownikami potrzebującymi wsparcia niemal natychmiast po uzyskaniu takiego zgłoszenia.