W 2024 roku sieć Biedronka zredukowała zużycie plastiku w opakowaniach o 1 200 ton, obniżyła straty żywności do poziomu 2% sprzedaży oraz zwiększyła wartość zakupów od lokalnych dostawców o 45% rok do roku. Dane pochodzą z najnowszego raportu zrównoważonego rozwoju Biedronki, który jest już szóstą taką publikacją i pokazują, że działania środowiskowe i społeczne sieci mają jednocześnie wymiar ekonomiczny.
Jeszcze mniej zmarnowanej żywności

Wzrost znaczenia lokalnych dostawców
Efektywność kosztowa i stabilność operacyjna

Raport wydany w tym roku ma dla nas szczególne znaczenie, powstał w roku 30-lecia działalności sieci Biedronka, która każdego dnia wpływa na życie milionów ludzi: naszych pracowników, klientów, interesariuszy oraz lokalnych społeczności. Nie możemy też zapominać o środowisku. Rok 2024 był dla naszej firmy szczególnie istotny w kontekście działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, ponieważ Biedronka została liderem Rankingu ESG – Odpowiedzialne Zarządzanie w kategorii „Handel”, a także liderem w obszarze „Governance”. Nadal konsekwentnie realizujemy naszą strategię zrównoważonego rozwoju, w której odpowiedzialność idzie w parze z efektywnością, co potwierdzają wyniki osiągnięte w 2024 roku. Redukcja plastiku, ograniczenie strat żywności i współpraca z lokalnymi dostawcami to działania, które budują naszą przewagę konkurencyjną i wzmacniają fundamenty biznesu.
Agnieszka Koc, Dyrektorka Działu Ochrony Środowiska i Zrównoważonego Rozwoju w sieci Biedronka











