Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Bo przyszłość ma jeszcze większą przyszłość w roku 30-lecia Biedronki
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność

Bo przyszłość ma jeszcze większą przyszłość w roku 30-lecia Biedronki

07.10.2025

Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

W 2024 roku sieć Biedronka zredukowała zużycie plastiku w opakowaniach o 1 200 ton, obniżyła straty żywności do poziomu 2% sprzedaży oraz zwiększyła wartość zakupów od lokalnych dostawców o 45% rok do roku. Dane pochodzą z najnowszego raportu zrównoważonego rozwoju Biedronki, który jest już szóstą taką publikacją i pokazują, że działania środowiskowe i społeczne sieci mają jednocześnie wymiar ekonomiczny.

W ubiegłym roku największa sieć detaliczna w Polsce zrealizowała ponad 320 projektów związanych z ekoprojektowaniem opakowań marek własnych. Dzięki temu zużycie plastiku spadło o ponad 1 200 ton w skali roku, a jednocześnie udział tworzyw pochodzących z recyklingu wzrósł do 12,6%. Takie działania nie tylko ograniczają ślad środowiskowy, lecz także stabilizują koszty operacyjne w obszarze logistyki i produkcji.
311526 FRUVITA Skyr pitny jagoda 250 g.pngVital_Smoothie_imbir_jablko_banan_kokos_750-ml-PRINT_VIZ.jpgPURE BUTELKA - BANAN_TRUSKAWKA_JABŁKO WIZ.pngPolaris_Plus_1L_Niegazowana_rPET_wiz_RGB.pngQueen_Papier_Premium_10R_Velvet_16.png

​Jeszcze mniej zmarnowanej żywności

W 2024 roku Biedronka ograniczyła straty żywności do poziomu równego 2% całkowitej sprzedaży (w tonach), tym samym realizując cel szybciej i z lepszym wynikiem niż zakładano. W praktyce oznacza to uratowanie w sumie 4 680 ton żywności, m.in. dzięki systemowi przecen produktów z krótkim terminem przydatności oraz współpracy z aplikacją Too Good To Go, dzięki której tylko w 2024 roku klienci odebrali blisko 1,5 mln paczek niespodzianek. Równolegle Biedronka współpracuje z ok. 140 organizacjami pożytku publicznego, którym przekazała w latach 2020-2024 roku ponad 65 000 ton żywności. Tego rodzaju rozwiązania pozwalają nie tylko realizować cele środowiskowe, lecz także optymalizować gospodarkę zapasami i ograniczać koszty związane z utylizacją.
Biedronka_sklep_owoce_lodówki.jpg

Wzrost znaczenia lokalnych dostawców

Kolejnym elementem strategii była intensyfikacja współpracy z niewielkimi polskimi producentami. W 2024 roku sieć rozpoczęła współpracę z ponad 70 nowymi gospodarstwami, a liczba aktywnych lokalnych dostawców sięgnęła około 230. Do sklepów trafiło ponad 126 mln sztuk produktów pochodzących z rodzimych upraw, a wartość zakupów wzrosła o 45% rok do roku. Szczególnie wyraźnie dynamikę widać w kategorii owoców i warzyw, co bezpośrednio wpływa na częstotliwość wizyt klientów i wartość koszyka zakupowego.
Owoce_Biedronka.jpg87158225487810.jpgTruskawki.jpg

Efektywność kosztowa i stabilność operacyjna

Dane przedstawione w raporcie ESG 2024 potwierdzają, że wdrożone rozwiązania mają wymierny wpływ na efektywność kosztową sieci. Krótsze łańcuchy dostaw oznaczają nie tylko niższy ślad węglowy, lecz także większą przewidywalność dostępności towarów. Optymalizacja opakowań i ograniczanie marnowania żywności pomagają obniżać koszty i poprawiają efektywność, jednocześnie wspierając działania na rzecz bardziej odpowiedzialnego handlu.
Biedronka_Logistyka_Ciężarówka.jpg

Raport wydany w tym roku ma dla nas szczególne znaczenie, powstał w roku 30-lecia działalności sieci Biedronka, która każdego dnia wpływa na życie milionów ludzi: naszych pracowników, klientów, interesariuszy oraz lokalnych społeczności. Nie możemy też zapominać o środowisku. Rok 2024 był dla naszej firmy szczególnie istotny w kontekście działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, ponieważ Biedronka została liderem Rankingu ESG – Odpowiedzialne Zarządzanie w kategorii „Handel”, a także liderem w obszarze „Governance”. Nadal konsekwentnie realizujemy naszą strategię zrównoważonego rozwoju, w której odpowiedzialność idzie w parze z efektywnością, co potwierdzają wyniki osiągnięte w 2024 roku. Redukcja plastiku, ograniczenie strat żywności i współpraca z lokalnymi dostawcami to działania, które budują naszą przewagę konkurencyjną i wzmacniają fundamenty biznesu.

Agnieszka Koc, Dyrektorka Działu Ochrony Środowiska i Zrównoważonego Rozwoju w sieci Biedronka

Zobacz pełny raport

Biedronka zachęca do zapoznania się z pełnym raportem ESG za 2024 rok, który szczegółowo opisuje działania na rzecz środowiska, społeczeństwa i odpowiedzialnego zarządzania, dostępnym na stronie: Biedronka raport 2024.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Co zrobić z tym smokiem? Odpowiedź znajdziesz w Biedronce
13.11.2025
Społeczna odpowiedzialność
System kaucyjny nabiera tempa. Biedronka i Kaucja.pl łączą siły
23.10.2025
Społeczna odpowiedzialność
Zielone, świeże i... bez doniczki. Biedronka robi porządek z plastikiem
22.10.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO