Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Zielone, świeże i... bez doniczki. Biedronka robi porządek z plastikiem
Społeczna odpowiedzialność

Zielone, świeże i... bez doniczki. Biedronka robi porządek z plastikiem

22.10.2025

Jesień nie musi oznaczać pożegnania z aromatem świeżych ziół. Dzięki Biedronce można cieszyć się smakiem bazylii, mięty czy pietruszki przez cały rok – teraz w jeszcze bardziej naturalnej i przyjaznej środowisku formie. Sieć rezygnuje z plastikowych doniczek na rzecz lekkich, w pełni recyklingowalnych rożków. Już 50% dostaw ziół do sklepów realizowanych jest w nowym opakowaniu, co pozwala na ograniczenie zużycia plastiku o ponad 14 ton rocznie – a to dopiero początek!

W odpowiedzi na rosnące oczekiwania konsumentów i potrzebę ograniczenia plastiku, Biedronka wprowadza kolejne ekologiczne rozwiązanie, tym razem w sprzedaży świeżych ziół. Zamiast tradycyjnych plastikowych doniczek biedronkowe zioła przyodziały się w lekkie, w pełni recyklingowalne rożki z monomateriałowego polipropylenu (PP).

Zioła bez doniczek – więcej niż zmiana opakowania

Nowe opakowanie to nie tylko ukłon w stronę planety. To także troska o jakość produktu. Cienki, ale wytrzymały rożek z PP chroni korzenie i utrzymuje odpowiednią wilgotność, co przekłada się na świeżość i intensywny aromat ziół. Klienci mogą je przechowywać bezpośrednio w opakowaniu lub – jeśli wolą – przesadzić do własnych doniczek czy ogrodu.

W Biedronce nieustannie szukamy sposobów na zmniejszenie naszego wpływu na środowisko. Usunięcie doniczek z tworzywa sztucznego to kolejny krok w kierunku bardziej zrównoważonego handlu. Cieszymy się, że możemy zaoferować klientom produkt, który jest nie tylko smaczny i świeży, ale również przyjazny dla planety.

Katarzyna Grabarska, starsza menadżerka ds. ekoprojektowania opakowań w sieci Biedronka

04.png02.png01_v2.png03.png

Ekologia, która się opłaca – i planecie, i konsumentom

Nowe opakowania są nie tylko ekologiczne, ale też praktyczne. Monomateriałowy PP nie wymaga separacji różnych tworzyw, co znacząco ułatwia recykling i zwiększa szanse na ponowne wykorzystanie materiału. To rozwiązanie idealnie wpisuje się w strategię gospodarki obiegu zamkniętego, którą Biedronka konsekwentnie realizuje.
Zmiana opakowań ziół to kolejny krok w szeroko zakrojonej strategii ograniczania plastiku w całym łańcuchu dostaw. W ostatnich latach Biedronka wdrożyła szereg proekologicznych rozwiązań, takich jak usunięcie plastikowych klipsów z makaronów, zmniejszenie grubości folii czy zastąpienie plastikowych wkładów chłonnych w opakowaniach mięs wkładami w 100% celulozowymi, co pozwoliło zaoszczędzić 55 ton plastiku rocznie. Z kolei plastik, który mógłby trafić na wysypiska, w Biedronce dostał drugie życie – tylko w 2024 roku w opakowaniach marek własnych znalazło się niemal 6 tys. ton recyklatu, a sieć zapowiada, że wszędzie, gdzie to możliwe, będzie dodawać co najmniej 25% wagowo surowców pochodzących z recyklingu pokonsumenckiego. Biedronka jako pierwsza sieć w Polsce zamknęła obieg polietylenu, nadając nowe życie własnym reklamówkom, a dzięki współpracy z partnerami na półki sklepowe trafiło już ponad 31 milionów opakowań z oznaczeniem „closed-loop”.
Więcej o proekologicznych działaniach sieci można przeczytać w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Biedronki za 2024 rok na stronie Biedronka raport 2024.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Co zrobić z tym smokiem? Odpowiedź znajdziesz w Biedronce
13.11.2025
Społeczna odpowiedzialność
System kaucyjny nabiera tempa. Biedronka i Kaucja.pl łączą siły
23.10.2025
Społeczna odpowiedzialność
Z polskiej fabryki do sklepów – recyklomaty TOMRA w Biedronce
20.10.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO