Pierwszy w Polsce produkt użyteczny społecznie – pożywna kaszka mleczna „Mleczny start” – jest efektem współpracy trzech firm oraz instytucji naukowej, która opracowała jej recepturę. Danone, Biedronka i Lubella oraz Instytut Matki i Dziecka, utworzyły „Partnerstwo dla Zdrowia” aby rozwiązać jeden z największych problemów społecznych, jakim jest zła jakość żywienia dzieci w Polsce.
Ten nowy produkt o wysokiej zawartości witamin ma za zadanie przyczynić się do zlikwidowania lub poważnego ograniczenia zjawiska złej jakości żywienia dzieci w Polsce. Jedno opakowanie kaszki “Mleczny Start” stanowi równowartość jednego pełnowartościowego posiłku. Firmy uczestniczące w projekcie nie czerpią z niego żadnych zysków – cena w wysokości 60 groszy za opakowanie pokrywa jedynie koszty wytworzenia i dystrybucji.
Podczas konferencji prasowej inaugurującej wprowadzenie produktu na rynek i podpisanie deklaracji współpracy na rzecz przeciwdziałania problemowi nieprawidłowego żywienia dzieci, obecni byli szefowie wszystkich firm tworzących „Partnerstwo dla Zdrowia”.
„To część naszej misji odpowiedzialności społecznej. Nasze sklepy Biedronka, są w ponad 400 miastach i miejscowościach w całej Polsce. W ten sposób możemy dotrzeć wszędzie tam, gdzie „Mleczny Start” jest potrzebny i da dzieciom możliwość zdrowego rozwoju. Jest to produkt opracowany tak, aby był dostępny dla każdej rodziny” – poinformował Pedro Pereira da Silva, Dyrektor Generalny JMD SA.
Wprowadzenie „Mlecznego Startu” poprzedziły badania skali problemu i blisko trzyletnia współpraca partnerów przy tym projekcie. Są na świecie problemy, których żadna firma nie jest w stanie rozwiązać sama. Na co dzień wszyscy członkowie Partnerstwa dla Zdrowia, prowadzą działania z obszaru odpowiedzialności społecznej. Aby przeciwdziałać tak poważnym, negatywnym zjawiskom, jak złej jakości żywienie dzieci, potrzebne było jednak połączenie sił instytucji naukowej i firm produkcyjnych oraz handlowych. Wczorajsze spotkanie było po to, aby powiedzieć, że to zrobiliśmy i pokazać efekt tych działań.
Uczestnictwo Biedronki w Partnerstwie dla Zdrowia” to kontynuacja naszej misji odpowiedzialności społecznej, która w dużej części skierowana jest na pomoc dzieciom. JMD SA współpracuje z Caritas Polska, pomagając dzieciom chorym oraz pochodzącym z ubogich rodzin. Pomagamy także dzieciom naszych pracowników, którzy znajdują się w trudnej sytuacji materialnej, zapewniając im bezpłatne wakacje. Dla niepełnosprawnych dzieci naszych pracowników stworzyliśmy specjalny fundusz zapewniający opiekę i rehabilitację zdrowotną.