Portugalska Grupa Jerónimo Martins zamknęła pierwszy kwartał 2007 roku wzrostem sprzedaży o 17,8 % osiągając 1,1 miliarda euro, z zyskiem netto na poziomie 18,3 mln euro, co stanowi wzrost o 5,5% w porównaniu do pierwszego kwartału 2006 roku. Otwartych zostało 41 nowych sklepów – 8 w Portugalii i 33 w Polsce.
Należąca do Jerónimo Martins polska sieć sklepów Biedronka po raz kolejny odnotowała bardzo dobre wyniki sprzedaży pozostając niekwestionowanym liderem na polskim rynku handlu detalicznego. Wzrost sprzedaży w tych samych sklepach w obu okresach/like for like/ wyniósł 18,9% w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku.
Dodatkowo otwarcie 33 nowych sklepów doprowadziło do całkowitego wzrostu sprzedaży o 31 % ( +29,3% w euro) czyli do 1918,3 mln PLN.
Wpływ Biedronki na skonsolidowaną sprzedaż całej Grupy wzrósł z 39,6% w pierwszym kwartale 2006 roku do 43,5% w pierwszym kwartale br.
„Na wyniki Biedronki w pierwszym kwartale 2007 roku duży wpływ ma stale rosnąca sprzedaż. Skrupulatnie realizujemy założone wcześniej plany. W czasie pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku otworzyliśmy 33 nowe sklepy. Wraz z liczbą sklepów zwiększa się również zatrudnienie. Obecnie zatrudniamy ponad 16 200 osób. Chciałbym podziękować wszystkim pracownikom Biedronki za pracę, która przyczyniła się do sukcesu całej Grupy” mówi Dyrektor Generalny Biedronki - Pedro Pereira da Silva.
Pozycja rynkowa sieci Biedronka i dalsze plany na 2007 rok
Dzięki stale rosnącej sprzedaży sieć Biedronka utrzymuje pozycję lidera w kategorii spożywczego handlu detalicznego na polskim rynku. Plany zwiększenia udziału w nim to nie tylko nowe sklepy - rocznie JMD otwiera około 120 placówek- a już w tym roku planuje otworzyć tysięczny sklep, ale także podniesienie atrakcyjności produktów, zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami Klienta, to polityka cenowa, zakładająca optymalizację kosztów, a także stałe utrzymywanie najwyższej jakości produktów w dystrybucji.
To również promocja polskiej marki na rodzimym rynku (95% produktów spożywczych sprzedawanych w Biedronce pochodzi od producentów działających w Polsce), a więc równocześnie utrzymanie i nieustanne rozszerzanie rynku pracy w kraju.
Biedronka doceniana przez klientów i media
Badanie Gfk Polonia
W lutym br. Gfk Polonia opublikowała badanie opinii publicznej dotyczące znajomości i preferencji klientów odnośnie sieci handlowych. Zgodnie z wynikami badania to właśnie Biedronka okazała się być liderem w wielu kategoriach.
Sieć Biedronka, jak wynika z sondażu, jest najsilniej zakorzenioną w świadomości konsumentów siecią handlową. Pozostaje też niekwestionowanym liderem pod względem znajomości marki. Podczas badania spontanicznej znajomości sieci handlowych aż 19% respondentów wymieniło Biedronkę jako pierwszą.
Respondenci pytani o to w jakich sieciach najczęściej dokonywali zakupów w czasie ostatnich 6 miesięcy najczęściej wymieniali Biedronkę. Na regularne zakupy klienci przychodzą przede wszystkim do Biedronki.
Biorący udział w sondażu pytani, w którym ze sklepów wydają najwięcej pieniędzy na artykuły żywnościowe – w zdecydowanej większości – około 30% wskazań - wymienili Biedronkę (lata 2003-2006).
W kategorii marek własnych przoduje również Biedronka. Na pytanie o to, które z marek własnych klienci kupują przynajmniej od czasu do czasu, aż 70% klientów Biedronki wskazało produkty własne tej sieci, co stanowi ogółem 52% ogólnych zakupów produktów pod marką własną we wszystkich sieciach handlowych.
Od początku roku Biedronka otrzymała również szereg nagród przyznawanych przez media i szanowane instytuty.
15 lutego 2007 – Firma Roku 2006
Kapituła Gazety Finansowej uznała Biedronkę za Firmę Roku 2006 i przyznała jej nagrodę „dla najbardziej dynamicznie rozwijającej się sieci handlowej.” Główną nagrodę tego dnia odebrała Premier Zyta Gilowska.
26 marca 2007 – Ranking Giganci Europy Centralnej
Tego dnia miało miejsce wręczenie nagród w rankingu najlepszych polskich dużych przedsiębiorstw, opublikowanym przez Puls Biznesu, w którym firma Jeronimo Martins Dystrybucja zajęła 27. miejsce pośród 30 Najlepszych Polskich Dużych Przedsiębiorstw. Znalazła się w znakomitym gronie,
obok firm takich jak np.: Polski Koncern Naftowy Orlen, Telekomunikacja Polska, Polskie Sieci Elektroenergetyczne, KGHM Polska Miedź czy PKO BP.
obok firm takich jak np.: Polski Koncern Naftowy Orlen, Telekomunikacja Polska, Polskie Sieci Elektroenergetyczne, KGHM Polska Miedź czy PKO BP.
Ranking Giganci Europy Centralnej jest zestawieniem największych firm (wg wolumenu sprzedaży) z 13 krajów Europy Środkowo-Wschodniej i z 15 krajów Europy Zachodniej, po 25 największych firm z każdego kraju (z Polski wyjątkowo 30 firm). Ranking przygotowywany jest wspólnie z międzynarodową wywiadownią gospodarczą Dun&Bradstreet oraz z dziennikami gospodarczymi, należącymi do szwedzkiej grupy wydawniczej Bonnier Business Press (do której należy także Puls Biznesu).
19 kwietnia 2007 – Superbrands
Celem projektu Superbrands było wyłonienie najsilniejszych marek na polskim rynku. Biedronka po raz kolejny znalazła się w gronie 41 nagrodzonych marek, takich jak m.in. Google, Hewlett Packard, Mc Donald’s, Harley-Davidson, Coca-Cola, Dr Irena Eris i Bosch.
Tytuł Superbrand przyznają członkowie niezależnej Rady Marek danego kraju. Jest to dobrowolny i niezależny panel ekspertów, w skład którego wchodzą ludzie z różnych środowisk: dziennikarze, reprezentanci agencji (PR, marketingowych, badań rynku, itd.) oraz przedstawiciele największych firm. Eksperci w liczbie maksimum 30 osób zostają powołani po akceptacji międzynarodowej organizacji The Superbrands Ltd. w Londynie, mającej za zadanie promować i nagradzać silne marki na poszczególnych rynkach lokalnych. Eksperci ocenili 1500 marek głównych wyselekcjonowanych z około 5000 marek. Celem konkursu jest budowanie świadomości marki i promowanie idei brandingu w Polsce.
23 kwietnia 2007 – 100 Najcenniejszych Marek na Polskim Rynku
Podczas gali 23 kwietnia br. tygodnik Newsweek wraz renomowaną międzynarodową firmą doradztwa strategicznego A.T. Kearney wyróżnił czołówkę stu najcenniejszych marek na polskim rynku w 2006 roku. Wśród nich znalazła się firma Jeronimo Martins Dystrybucja SA.
Zestawienie powstało na podstawie kilkuset działających w Polsce firm o najwyższych przychodach. O miejscu w rankingu decydowała wycena wartości spółek, której dokonano w oparciu o dane historyczne i wyniki finansowe za 2006 rok.
Główne dwa parametry wskazujące na wzrost JMD to – awans w rankingu z miejsca 60 w ubiegłym roku na 48 w obecnym oraz 87% wzrost wartości firmy w stosunku do ubiegłego roku.
25 kwietnia 2007 – Najwięksi pracodawcy – ranking Rzeczpospolitej
W rankingu Rzeczpospolitej za 2006 rok, firma Jeronimo Martins Dystrybucja SA znalazła się na 22 miejscu w Polsce pośród największych pracodawców.
28 kwietnia – Lista największych przedsiębiorstw w 2006r.
Również w kwietniu tygodnik Polityka ogłosił listę pięciuset największych przedsiębiorstw 2006 roku. Firma Jeronimo Martins Dystrybucja SA uplasowała się na 18 miejscu z przychodami na poziomie 6 600 000 tys. zł.