strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Informacje korporacyjne

Wyniki finansowe Biedronki w pierwszym kwartale 2007 roku

09.05.2007

Portugalska Grupa Jerónimo Martins zamknęła pierwszy kwartał 2007 roku wzrostem sprzedaży o 17,8 % osiągając 1,1 miliarda euro, z zyskiem netto na poziomie 18,3 mln euro, co stanowi wzrost o 5,5% w porównaniu do pierwszego kwartału 2006 roku. Otwartych zostało 41 nowych sklepów – 8 w Portugalii i 33 w Polsce.

Należąca do Jerónimo Martins polska sieć sklepów Biedronka po raz kolejny odnotowała bardzo dobre wyniki sprzedaży pozostając niekwestionowanym liderem na polskim rynku handlu detalicznego. Wzrost sprzedaży w tych samych sklepach w obu okresach/like for like/ wyniósł 18,9% w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku.
Dodatkowo otwarcie 33 nowych sklepów doprowadziło do całkowitego wzrostu sprzedaży o 31 % ( +29,3% w euro) czyli do 1918,3 mln PLN.
Wpływ Biedronki na skonsolidowaną sprzedaż całej Grupy wzrósł z 39,6% w pierwszym kwartale 2006 roku do 43,5% w pierwszym kwartale br.
„Na wyniki Biedronki w pierwszym kwartale 2007 roku duży wpływ ma stale rosnąca sprzedaż. Skrupulatnie realizujemy założone wcześniej plany. W czasie pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku otworzyliśmy 33 nowe sklepy. Wraz z liczbą sklepów zwiększa się również zatrudnienie. Obecnie zatrudniamy ponad 16 200 osób. Chciałbym podziękować wszystkim pracownikom Biedronki za pracę, która przyczyniła się do sukcesu całej Grupy” mówi Dyrektor Generalny Biedronki - Pedro Pereira da Silva.
Pozycja rynkowa sieci Biedronka i dalsze plany na 2007 rok
Dzięki stale rosnącej sprzedaży sieć Biedronka utrzymuje pozycję lidera w kategorii spożywczego handlu detalicznego na polskim rynku. Plany zwiększenia udziału w nim to nie tylko nowe sklepy - rocznie JMD otwiera około 120 placówek- a już w tym roku planuje otworzyć tysięczny sklep, ale także podniesienie atrakcyjności produktów, zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami Klienta, to polityka cenowa, zakładająca optymalizację kosztów, a także stałe utrzymywanie najwyższej jakości produktów w dystrybucji.
To również promocja polskiej marki na rodzimym rynku (95% produktów spożywczych sprzedawanych w Biedronce pochodzi od producentów działających w Polsce), a więc równocześnie utrzymanie i nieustanne rozszerzanie rynku pracy w kraju.
Biedronka doceniana przez klientów i media
Badanie Gfk Polonia
W lutym br. Gfk Polonia opublikowała badanie opinii publicznej dotyczące znajomości i preferencji klientów odnośnie sieci handlowych. Zgodnie z wynikami badania to właśnie Biedronka okazała się być liderem w wielu kategoriach.
Sieć Biedronka, jak wynika z sondażu, jest najsilniej zakorzenioną w świadomości konsumentów siecią handlową. Pozostaje też niekwestionowanym liderem pod względem znajomości marki. Podczas badania spontanicznej znajomości sieci handlowych aż 19% respondentów wymieniło Biedronkę jako pierwszą.
Respondenci pytani o to w jakich sieciach najczęściej dokonywali zakupów w czasie ostatnich 6 miesięcy najczęściej wymieniali Biedronkę. Na regularne zakupy klienci przychodzą przede wszystkim do Biedronki.
Biorący udział w sondażu pytani, w którym ze sklepów wydają najwięcej pieniędzy na artykuły żywnościowe – w zdecydowanej większości – około 30% wskazań - wymienili Biedronkę (lata 2003-2006).
W kategorii marek własnych przoduje również Biedronka. Na pytanie o to, które z marek własnych klienci kupują przynajmniej od czasu do czasu, aż 70% klientów Biedronki wskazało produkty własne tej sieci, co stanowi ogółem 52% ogólnych zakupów produktów pod marką własną we wszystkich sieciach handlowych.
Od początku roku Biedronka otrzymała również szereg nagród przyznawanych przez media i szanowane instytuty.
15 lutego 2007 – Firma Roku 2006
Kapituła Gazety Finansowej uznała Biedronkę za Firmę Roku 2006 i przyznała jej nagrodę „dla najbardziej dynamicznie rozwijającej się sieci handlowej.” Główną nagrodę tego dnia odebrała Premier Zyta Gilowska.
26 marca 2007 – Ranking Giganci Europy Centralnej
Tego dnia miało miejsce wręczenie nagród w rankingu najlepszych polskich dużych przedsiębiorstw, opublikowanym przez Puls Biznesu, w którym firma Jeronimo Martins Dystrybucja zajęła 27. miejsce pośród 30 Najlepszych Polskich Dużych Przedsiębiorstw. Znalazła się w znakomitym gronie,
obok firm takich jak np.: Polski Koncern Naftowy Orlen, Telekomunikacja Polska, Polskie Sieci Elektroenergetyczne, KGHM Polska Miedź czy PKO BP.
Ranking Giganci Europy Centralnej jest zestawieniem największych firm (wg wolumenu sprzedaży) z 13 krajów Europy Środkowo-Wschodniej i z 15 krajów Europy Zachodniej, po 25 największych firm z każdego kraju (z Polski wyjątkowo 30 firm). Ranking przygotowywany jest wspólnie z międzynarodową wywiadownią gospodarczą Dun&Bradstreet oraz z dziennikami gospodarczymi, należącymi do szwedzkiej grupy wydawniczej Bonnier Business Press (do której należy także Puls Biznesu).
19 kwietnia 2007 – Superbrands
Celem projektu Superbrands było wyłonienie najsilniejszych marek na polskim rynku. Biedronka po raz kolejny znalazła się w gronie 41 nagrodzonych marek, takich jak m.in. Google, Hewlett Packard, Mc Donald’s, Harley-Davidson, Coca-Cola, Dr Irena Eris i Bosch.
Tytuł Superbrand przyznają członkowie niezależnej Rady Marek danego kraju. Jest to dobrowolny i niezależny panel ekspertów, w skład którego wchodzą ludzie z różnych środowisk: dziennikarze, reprezentanci agencji (PR, marketingowych, badań rynku, itd.) oraz przedstawiciele największych firm. Eksperci w liczbie maksimum 30 osób zostają powołani po akceptacji międzynarodowej organizacji The Superbrands Ltd. w Londynie, mającej za zadanie promować i nagradzać silne marki na poszczególnych rynkach lokalnych. Eksperci ocenili 1500 marek głównych wyselekcjonowanych z około 5000 marek. Celem konkursu jest budowanie świadomości marki i promowanie idei brandingu w Polsce.
23 kwietnia 2007 – 100 Najcenniejszych Marek na Polskim Rynku
Podczas gali 23 kwietnia br. tygodnik Newsweek wraz renomowaną międzynarodową firmą doradztwa strategicznego A.T. Kearney wyróżnił czołówkę stu najcenniejszych marek na polskim rynku w 2006 roku. Wśród nich znalazła się firma Jeronimo Martins Dystrybucja SA.
Zestawienie powstało na podstawie kilkuset działających w Polsce firm o najwyższych przychodach. O miejscu w rankingu decydowała wycena wartości spółek, której dokonano w oparciu o dane historyczne i wyniki finansowe za 2006 rok.
Główne dwa parametry wskazujące na wzrost JMD to – awans w rankingu z miejsca 60 w ubiegłym roku na 48 w obecnym oraz 87% wzrost wartości firmy w stosunku do ubiegłego roku.
25 kwietnia 2007 – Najwięksi pracodawcy – ranking Rzeczpospolitej
W rankingu Rzeczpospolitej za 2006 rok, firma Jeronimo Martins Dystrybucja SA znalazła się na 22 miejscu w Polsce pośród największych pracodawców.
28 kwietnia – Lista największych przedsiębiorstw w 2006r.
Również w kwietniu tygodnik Polityka ogłosił listę pięciuset największych przedsiębiorstw 2006 roku. Firma Jeronimo Martins Dystrybucja SA uplasowała się na 18 miejscu z przychodami na poziomie 6 600 000 tys. zł.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Rekordowa nagroda specjalna dla pracowników Biedronki
21.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka celebruje Światowy Dzień Konsumenta
15.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka poszukuje wyjątkowych talentów menedżerskich
07.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause