Portugalska Grupa Jerónimo Martins zamknęła I kwartał 2008 r. wzrostem sprzedaży o 32,4 % w stosunku do tego samego okresu w ub. roku, przekraczając wartość 1,5 mld euro. W porównaniu do analogicznego okresu 2007 r., zysk netto Grupy JM wzrósł o 75 %, dając wynik 31,9 mln euro. Biedronka generuje ponad 50% sprzedaży Grupy Jeronimo Martins.
Sprzedaż całkowita w sieci Biedronka, należącej do Grupy JM, na koniec I kwartału 2008 r. wzrosła o 53% w euro (40,9% w PLN) w porównaniu do I kwartału 2007 r., a sprzedaż porównywalna (tzw. like for like) wzrosła o 26,5 % (w euro).
„Jakość wyników uzyskanych w pierwszym kwartale 2008 roku wzmacnia wiarę zarządu w sukces podjętych strategii. Wskaźniki wzrostu obrazują siłę i konkurencyjność naszych modeli biznesowych. Sukcesywny wzrost sprzedaży jest dowodem rosnącego zaufania konsumentów dla sieci Jeronimo Martins, nad czym nadal będziemy pracować oferując jakość, konkurencyjne ceny i stałą innowacyjność.” - powiedział Luis Palha da Silva, Dyrektor Generalny Grupy Jeronimo Martins.
Portugalskie władze antymonopolowe zatwierdziły zakup sieci Plus przez Jeronimo Martins w Portugalii. Grupa oczekuje, że podobna zgoda odnośnie sieci Plus w Polsce zostanie wydana do końca drugiego kwartału br.
Ostatnie osiągnięcia i plany sieci
Pierwszy kwartał 2008 roku sieć Biedronka zamknęła liczbą 1061 sklepów. Grupa JM przewiduje w 2008 roku inwestycje na poziomie 400-450 mln euro, z czego większa cześć przypadnie na Polskę.
W dynamice rozwoju firmy istotne jest zatrudnienie. Rozwój firmy generuje nowe miejsca pracy. W 2008 roku przybędzie około 2000 nowych pracowników. Obecnie Biedronka zatrudnia ponad 20 000 osób.
Biedronka realizuje przyjęte założenia biznesowe, stawiając na dynamiczny rozwój. Sieć planuje każdego roku otwierać 130 nowych sklepów. Ważnym dla całej Grupy przedsięwzięciem było porozumienie z Grupą Tengelmann w sprawie zakupu Plusa. To dla Biedronki blisko 210 nowych placówek handlowych. Firma czeka na uzyskanie zgody stosownych władz – wówczas przejmie kontrolę nad spółką.
Tegoroczne wyróżnienia i nagrody Biedronki
W kwietniu br. Biedronka zajęła II miejsce w rankingu 100 Najcenniejszych Firm w Polsce według tygodnika Newsweek i A.T. Kearney, w roku 2007 w branży handlowej. W klasyfikacji ogólnej uplasowała się na 37 pozycji. Aleksander Kwiatkowski, Prezes A.T. Kearney, podczas gali powiedział: „Cieszymy się, że wspólnie z Newsweekiem możemy co roku wyróżniać tych, którzy przyczyniają się do dobrobytu Polski, dają nadzieję i optymizm.”
W zestawieniu Rzeczpospolitej - Lista 500 Największych przedsiębiorstw w Polsce, z roku na rok Biedronka zajmuje coraz wyższe lokaty. W tym roku awansowała z miejsca 22 na 12.
Dyrektor Generalny Biedronki, Pedro Pereira da Silva, głosami czytelników Rzeczpospolitej został uznany za jednego z trzech najlepszych menedżerów w Polsce ostatniego XX-lecia, otrzymując tytuł Orła Zarządzania.