Biedronka – największa sieć handlowa w Polsce – została wyróżniona w letniej edycji Raportu CSR, publikowanego przez tygodnik “Gazeta Finansowa”. Wyróżnienie zostało przyznane w uznaniu wieloletniej współpracy z Caritas Polska, w szczególności za wspierany przez Biedronkę projekt Ogólnopolskiego Festynu Rodzinnego.
Kwartalny raport jest publikowany przez “Gazetę Finansową” od 2009 r. W każdej edycji wyróżniane są firmy lub instytucje, za szczególnie interesujące projekty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, bądź których polityka w tym zakresie jest godna naśladowania. Wśród dotychczasowych laureatów znalazły się m.in.: Polsat, Plus, PKP Cargo i Narodowy Bank Polski. W najnowszym wydaniu raportu redakcja “Gazety Finansowej” postanowiła wyróżnić także Biedronkę.
„Traktujemy to miłe wyróżnienie jako wyrazy uznania również dla wielu pracowników Biedronki, którzy bardzo aktywnie angażują się przy akcjach dobroczynnych. Chcemy dalej rozwijać współpracę z Caritas. Bycie godnym zaufania partnerem – także dla tych, którzy potrzebują pomocy – to jeden z filarów filozofii działania Biedronki” – powiedział Alfred Kubczak, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych JMD S.A.
Jak podkreśliła redakcja gazety:
“Jeronimo Martins Dystrybucja (właściciel Biedronki) współpracuje przy szeregu projektach z Caritas Polska i diecezjalnymi organizacjami Caritas. Najbardziej spektakularnym przedsięwzięciem, które odbywa się przy dużym wsparciu Biedronki, jest coroczny Ogólnopolski Festyn Rodzinny. To imprezy organizowane z okazji Dnia Dziecka, z myślą o maluchach z najuboższych rodzin. Dzięki Caritas i Biedronce ten dzień może być dla nich prawdziwym świętem”.
“Jeronimo Martins Dystrybucja (właściciel Biedronki) współpracuje przy szeregu projektach z Caritas Polska i diecezjalnymi organizacjami Caritas. Najbardziej spektakularnym przedsięwzięciem, które odbywa się przy dużym wsparciu Biedronki, jest coroczny Ogólnopolski Festyn Rodzinny. To imprezy organizowane z okazji Dnia Dziecka, z myślą o maluchach z najuboższych rodzin. Dzięki Caritas i Biedronce ten dzień może być dla nich prawdziwym świętem”.
Caritas Polska od lat jest partnerem sieci Biedronka w działaniach charytatywnych. Wśród wspólnych przedsięwzięć największy zasięg ma wspomniany Ogólnopolski Festyn Rodzinny. W tym roku odbył się w czternastu polskich miastach. Do dzieci z biednych rodzin – podopiecznych Caritas – trafiło ok. 80 tysięcy paczek ufundowanych przez Biedronkę.
Caritas i Biedronka organizują także co roku Mikołajki i obchody Światowego Dnia Chorego. Podczas obu tych wydarzeń do dzieci z potrzebujących rodzin trafiają paczki ze słodyczami i upominkami od Biedronki.
Caritas i Biedronka organizują także co roku Mikołajki i obchody Światowego Dnia Chorego. Podczas obu tych wydarzeń do dzieci z potrzebujących rodzin trafiają paczki ze słodyczami i upominkami od Biedronki.