07/27/11

Wyniki sieci sklepów Biedronka za I półrocze 2011 r.


Sieć sklepów Biedronka po raz kolejny odnotowuje wzrost sprzedaży. W I półroczu 2011 wartość sprzedaży sieci liczona w PLN wzrosła o 26,6%. Dobre wyniki odnotowała również cała Grupa Jeronimo Martins, która może się pochwalić wzrostem sprzedaży o 17,5%. Polska część Grupy wygenerowała 60% wartości sprzedaży Grupy i 67% zysku operacyjnego (EBITDA) potwierdzając swoje znaczenie dla bilansu Jeronimo Martins.



W pierwszym półroczu 2011 r. przybyły 63 nowe sklepy Biedronka – na koniec czerwca br. było ich 1 707. W tym okresie wyremontowano także 24 istniejące sklepy. Tak intensywny rozwój jest możliwy m.in. dzięki decyzji o przeznaczeniu na rozwój sieci Biedronka w całym roku 2011 około 75% budżetu inwestycyjnego Grupy Jeronimo Martins 450 mln EUR.

W I półroczu Biedronka odnotowała znaczący wzrost sprzedaży na poziomie 28,1% w EUR (26,6% w PLN). Wzrost mierzony parametrem „like-for-like” (sprzedaż porównywalna) wyniósł 16%. Te wyniki są rezultatem 6% wzrostu średniej wartości koszyka zakupów oraz około 10% wzrostu liczby kupujących w sklepach.

- Realizujemy przyjętą strategię rozwoju sieci Biedronka – mówi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka – W bieżącym roku planujemy otwarcie ok. 200 nowych sklepów i co najmniej takie samo tempo chcemy utrzymać w następnych latach. Stały wzrost sprzedaży i wzrost liczby nowych placówek są możliwe dzięki zaufaniu klientów, które jest wynikiem naszej ciągłej pracy nad wysoką jakością produktów i gwarancji niskiej ceny.

W I półroczu br. EBITDA całej Grupy Jeronimo Martins wzrosła o 24,4% i wyniosła 311 mln euro. Zysk netto wzrósł o 41,4% do 143,8 mln euro. Odnotowano także wzrost skonsolidowanej sprzedaży o 17,5% do wartości 4 751,5 mln euro.


Informacja o wynikach Grupy JM jest dostępna pod adresem:
http://www.jeronimomartins.com/en/homepage/index.html
Biuro prasowe sieci Biedronka