Firma Jeronimo Martins Polska S.A. – właściciel sieci sklepów Biedronka – znalazła się w gronie przedsiębiorstw wyróżnionych w drugiej edycji konkursu Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu. Ranking przygotowały Fundacja Patriotyzmu Gospodarczego i redakcja dziennika „Rzeczpospolita”.
Według kapituły konkursu Jeronimo Martins Polska S.A. z przychodami ze sprzedaży za 2015 rok na poziomie ok. 39 mld zł jest wiceliderem zestawienia najbardziej patriotycznych dużych spółek w Polsce.
Zatrudniając, na podstawie umów o pracę, ponad 50 tys. osób, jest także największym pracodawcą zestawienia. Firma uplasowała się również na 7. miejscu w rankingu największych płatników podatku dochodowego. Tylko za 2015 r. zapłaciła podatki w wysokości ponad 864 mln zł, w tym podatek CIT w wysokości ponad 367 mln zł, a za okres 2010-2015 na rzecz skarbu państwa odprowadziła zobowiązania podatkowe i publicznoprawne o wartości ponad 4,4 mld zł. Znalazła się także w pierwszej dziesiątce przedsiębiorstw, które inwestują w kraju najwięcej – na ten cel firma przeznaczyła w ubiegłym roku ponad 850 mln zł.
Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu to konkurs wyróżniający firmy, które szczególnie przyczyniają się do rozwoju Polski, sumiennie wywiązując się ze swoich powinności względem polskiego państwa i społeczeństwa. Kryteria brane pod uwagę przy nagradzaniu najbardziej patriotycznych firm to: kwota zapłaconych w Polsce podatków, wzrost zatrudnienia, wydatki na rozwój czy działalność charytatywną.
Obecność Jeronimo Martins Polska w zestawieniu Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu potwierdza silną pozycję spółki na polskim rynku. Od trzech lat JMP zajmuje 2. miejsce w prestiżowym rankingu Lista 500. Największe Firmy Rzeczpospolitej, będąc jednocześnie największym prywatnym pracodawcą w kraju. Firma cyklicznie lokuje się też w pierwszej dziesiątce zestawień największych płatników podatku CIT.