10/06/16
Książki nominowane do tegorocznej nagrody NIKE w literackiej ofercie Biedronki
Książki nominowane do prestiżowej literackiej nagrody NIKE kolejny już raz trafiły na półki sklepów Biedronka. Wszystkie pozycje są dostępne w sieci w atrakcyjnej cenie – 24,99 zł/szt. Towarzyszy im bogata oferta powieści i literatury faktu. Oferta obowiązuje do 16 października 2016 r. lub do wyczerpania zapasów.
W obecnej ofercie sieci Biedronka znalazły się następujące pozycje, które były nominowane do nagrody literackiej NIKE w 2016 r.:
- „1945. Wojna i pokój” Magdaleny Grzebałkowskiej,
- „Inna dusza” Łukasza Orbitowskiego,
- „Nieważkość” Julii Fiedorczuk,
- „Ziarno i krew” Dariusza Rosiaka,
- „Tatuaż z tryzubem” Ziemowita Szczerka,
- „Białystok” Marcina Kąckiego,
- „Stryjeńska. Diabli nadali” Angeliki Kuźniak,
- „Co Bóg zrobił szympansom?” Jerzego Sosnowskiego,
- „W lodach Prowansji. Bunin na wygnaniu” Renaty Lis.
Ponadto do aktualnej książkowej oferty Biedronki trafiło wiele innych książek reprezentujących różne gatunki literackie. Są one prezentowane na stronie internetowej: http://www.biedronka.pl/pl/literatura-polska-i-swiat.
Biedronka na rzecz popularyzacji czytelnictwa
Od 2009 r. Biedronka prowadzi regularną sprzedaż książek, mając na celu wsparcie popularyzacji czytelnictwa w Polsce. W sklepach sieci powstała wówczas strefa Rozrywki, gdzie trafiają zarówno klasyki literatury, jak i nowości wydawnicze, w tym twórczość współczesnych polskich autorów. Biedronka prowadzi także akcje specjalne, np. w maju „2 mln książek za 4,99 zł”. Do tej pory dwukrotnie oferowała także książki nominowane do nagrody NIKE – w 2014 i 2015 r.
Z myślą o najmłodszych czytelnikach, by rozbudzać i wspierać wśród nich zamiłowanie do książek, powstał także konkurs „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Jego celem jest również promocja utalentowanych twórców, autorów i ilustratorów, których prace nie były wcześniej publikowane. Odbyły się już dwie edycje konkursu.
Popularyzację czytelnictwa wspiera również prowadzona w Biedronce czerwcowa akcja „Książka na Jana”, organizowana w dniu święta książki (24 czerwca), zainicjowanego przez Press Club Polska. Ma ona na celu propagowanie idei obdarowywania bliskich książkami.
Biuro prasowe sieci Biedronka