Home Link" target="_blank">Home
Facebook Link" target="_blank">
  • Press Releases
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
  • Search
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Home
Search
  • Press Releases
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Copy as Plain Text
Share

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność
piórkoedukacja

„Córka bajarza” - zwycięska książka w konkursie Piórko 2016 na Warszawskich Targach Książki oraz w sklepach Biedronka

19.05.2017

„Córka bajarza”, książka laureatek drugiej edycji konkursu „Piórko”, ponownie trafiła na półki sklepów Biedronka. Miłośnicy opowieści o Weronce będą mogli spotkać się z jej autorką Moniką Radzikowską w najbliższy weekend podczas Warszawskich Targów Książki. Na stoisku Wydawnictwa Zielona Sowa dostępne będą zarówno „Córka bajarza”, jak i zwycięska książka pierwszej edycji konkursu „Szary Domek”.

„Córka bajarza” w sprzedaży
„Córka bajarza” to publikacja wyjątkowa, będąca efektem drugiej edycji konkursu „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, skierowanego do debiutujących pisarzy i ilustratorów. Monika Radzikowska, autorka tekstu, zabiera czytelnika w świat baśni, który pokazuje, że warto pokonywać trudności i przezwyciężać własne lęki. Książka opowiada o tym, co w życiu jest najważniejsze, dodaje nadziei i wiary w szczęśliwe zakończenie. Atrakcyjną oprawę graficzną wykonała Monika Biała, zwyciężczyni konkursu w kategorii Ilustracje.
Oficjalna premiera książki odbyła się 24 listopada 2016 r. w Teatrze Kamienica w Warszawie podczas uroczystej gali podsumowującej drugą edycję konkursu „Piórko”. Następnie publikacja trafiła do sprzedaży. Była dostępna, zgodnie z założeniami projektu, wyłącznie w sklepach Biedronka.
- Baśń o Weronce, podobnie jak historia o Szarym Domku, wydana w ramach pierwszej edycji, trafiła do tysięcy polskich domów. Celem konkursu „Piórko” jest nie tylko wyłonienie najlepszego tekstu dla dzieci oraz najciekawszych ilustracji, które go obrazują, ale zaszczepienie idei wspólnego czytania w gronie rodziny. Z ideą konkursu i jego przesłaniem zetknęło się, w każdej edycji, ponad 20 mln Polaków. Konkurs wpiera także debiutantów, zapewniając im nagrody w wysokości 100 tys. zł każda oraz wydanie nagrodzonych książek w nakładzie ponad 40 tys. egzemplarzy   mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, Kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR, JMP.
Obecnie trwa trzecia edycja konkursu. Laureat pierwszego etapu – autor tekstu, wybranego spośród 3500 zgłoszeń – zostanie ogłoszony 8 czerwca. Tego samego dnia wystartuje drugi etap konkursu, który wyłoni twórcę najlepszych ilustracji do zwycięskiej opowieści.
Projekt „Piórko” realizuje jeden z Celów Zrównoważonego Rozwoju, ustanowionych przez ONZ w 2015 r.: cel 4. – Dobra jakość edukacji.
Szczegółowe informacje o aktualnej edycji konkursu „Piórko 2017. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” oraz jego regulamin można znaleźć na stronie internetowej  www.piorko2017.biedronka.pl.
Warszawskie Targi Książki – spotkanie z autorką „Córki bajarza”
W najbliższą niedzielę – 21 maja o godz. 12:30 podczas Warszawskich Targów Książki na Stadionie Narodowym odbędzie się spotkanie z Moniką Radzikowską, autorką tekstu „Córka bajarza”. Uczestnicy otrzymają w prezencie wspomnianą książkę. Będą też mogli zdobyć autograf autorki i specjalne dedykacje. Natomiast na stoisku Wydawnictwa Zielona Sowa podczas targów w sprzedaży będą zarówno egzemplarze „Córki bajarza”, jak i „Szarego Domku” autorstwa Katarzyny Szestak, zwyciężczyni pierwszej edycji konkursu „Piórko”.
 
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

piórkoedukacja
Read More
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka oklaskuje nowych Mistrzów Polski w Piłce Nożnej
edukacja
sport
społeczna odpowiedzialność
14.09.2020
Społeczna odpowiedzialność
Kto zostanie Mistrzem Polski? Już od 11 lat Biedronka wspiera młodych piłkarzy z domów dziecka
sport
edukacja
CSR
07.09.2020
Społeczna odpowiedzialność
Tajemnica Dziadka piwnicy warta 100 tys. zł. Wielka wygrana w konkursie Biedronki Piórko
piórko
konkurs Biedronki
książki dla dzieci
CSR
23.06.2020
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Home
Newsroom
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Contact For MediaContact For Clients Link" target="_blank">Contact For ClientsMultimediaAbout Us Link" target="_blank">About Us
GDPR Clause