Proaktywność, interaktywność, odwaga – tak w skrócie można podsumować komunikację sieci Biedronka na przestrzeni ostatnich miesięcy, które były wyjątkowym czasem zarówno dla rynku detalicznego, jak i mediów na całym świecie. W obliczu kryzysu wiele marek ograniczyło swoją komunikację z mediami. Biedronka jednak zwiększyła swoją aktywność, by być jeszcze bliżej klientów i przekazywać im najważniejsze informacje dotyczące bezpieczeństwa w sklepach. Te działania docenili konsumenci i media – już po raz ósmy Biedronka zdobyła tytuł Top Marka 2020, dla najsilniejszej komunikacyjnie marki wśród wszystkich sieci handlowych.
![Biedronka_Top_Marka.jpg](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/8222/assets/249020/compressed_original-a57c30272ac1bf8d6d39e85b201fed52.jpg)
Gdy inne marki ograniczały swoją komunikację, Biedronka zwiększyła aktywność w relacjach z mediami. Rozumieliśmy, że praca redakcji w trybie zdalnym wygląda zdecydowanie inaczej, a konsumenci w obliczu pandemii potrzebują szybkiej i otwartej komunikacji. Dlatego też proaktywnie informowaliśmy klientów o swoich działaniach, takich jak dezynfekcja wózków sklepowych czy wsparcie w zakupach dla seniorów. Aby zaoferować dziennikarzom ciekawą formę, postawiliśmy także na działania na miarę czasów: wirtualny spacer po nowym sklepie Biedronka czy transmisja live zamiast standardowego eventu to tylko przykłady naszych działań
Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka