strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Biedronka mówi, gdy inni milczą i zdobywa nagrodę dla najsilniejszej medialnie marki
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Informacje korporacyjne

Biedronka mówi, gdy inni milczą i zdobywa nagrodę dla najsilniejszej medialnie marki

02.11.2020

Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Proaktywność, interaktywność, odwaga – tak w skrócie można podsumować komunikację sieci Biedronka na przestrzeni ostatnich miesięcy, które były wyjątkowym czasem zarówno dla rynku detalicznego, jak i mediów na całym świecie. W obliczu kryzysu wiele marek ograniczyło swoją komunikację z mediami. Biedronka jednak zwiększyła swoją aktywność, by być jeszcze bliżej klientów i przekazywać im najważniejsze informacje dotyczące bezpieczeństwa w sklepach. Te działania docenili konsumenci i media – już po raz ósmy Biedronka zdobyła tytuł Top Marka 2020, dla najsilniejszej komunikacyjnie marki wśród wszystkich sieci handlowych.

Ranking Top Marka, realizowany przez magazyn „Press” oraz „Press-Service” to coroczny plebiscyt, przygotowywany w oparciu o analizę materiałów z prasy, Internetu i mediów społecznościowych, opublikowanych w okresie od 1 lipca 2019 roku do 30 czerwca 2020 roku. Sieć sklepów Biedronka już ósmy rok z rzędu została liderem w sektorze „Markety Spożywcze”. W tym roku ranking obejmował jednak okres wyjątkowy z punktu widzenia branży – pandemię koronawirusa. To właśnie przyjęta w tym czasie strategia marek miała znaczący wpływ na ich wynik w rankingu, bowiem wiele firm w obliczu pandemii zrezygnowało z komunikacji lub ją ograniczyło. Jednak nie Biedronka – sieć postawiła sobie za cel utrzymanie, a nawet zacieśnienie relacji z mediami, stawiając na proaktywną i otwartą komunikację.
Biedronka_Top_Marka.jpg
Działania Biedronki skupiały się na uspokojeniu nastrojów konsumentów w obliczu panującej epidemii. W swojej komunikacji Biedronka postawiła na szybkie, aktywne działanie komunikacyjne, a także nowe, wirtualne formy realizacji kontaktów z mediami. Marka poszła jednak dalej i oprócz bieżącej komunikacji, podjęła szereg inicjatyw wspierających tych najbardziej potrzebujących, np. seniorów czy partnerów i dostawców, którzy z dnia na dzień zostali postawieni w wyjątkowo trudnej sytuacji i walczyli o przetrwanie. Dzięki temu, Biedronka osiągnęła 90% wzrost liczby publikacji, który przełożył się także na wzrost pozytywnego postrzegania marki w czasie pandemii o 6,2%.

Gdy inne marki ograniczały swoją komunikację, Biedronka zwiększyła aktywność w relacjach z mediami. Rozumieliśmy, że praca redakcji w trybie zdalnym wygląda zdecydowanie inaczej, a konsumenci w obliczu pandemii potrzebują szybkiej i otwartej komunikacji. Dlatego też proaktywnie informowaliśmy klientów o swoich działaniach, takich jak dezynfekcja wózków sklepowych czy wsparcie w zakupach dla seniorów. Aby zaoferować dziennikarzom ciekawą formę, postawiliśmy także na działania na miarę czasów: wirtualny spacer po nowym sklepie Biedronka czy transmisja live zamiast standardowego eventu to tylko przykłady naszych działań

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka

Od 12 lat „PRESS” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” analizują marki, wyłaniając spośród nich te najpopularniejsze. W wyniku badania powstają branżowe rankingi ilościowe i jakościowe, pokazujące m.in. wizerunek poszczególnych marek w publikacjach prasowych, internetowych i mediach społecznościowych. W tym roku siła marki Biedronka, decydująca o miejscu w zestawieniu, została określona aż na 2 246 530. To o 462 286 więcej niż w ubiegłorocznym zestawieniu. Na siłę marki składają się wartości takie jak: liczba publikacji, ich charakter (sentyment) oraz dotarcie do odbiorców, które w tym roku wyniosły odpowiednio 642 386, 2,93 oraz 766 425 095.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
Biedronka_Top_Marka.jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Jest wiele powodów, by iść do Biedronki
17.01.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka przedłuża i rozszerza współpracę z PZPN
16.01.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka przeznaczy ponad pół miliarda złotych na noworoczne podwyżki dla pracowników
20.12.2022
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO