Już w ponad 200 polskich miastach i miejscowościach klienci sieci Biedronka podczas zakupów spożywczych mogą też nabyć wiodące tygodniki lokalne. Od połowy kwietnia w sklepach sieci znajdzie się łącznie ponad 40 tytułów gazet lokalnych, których wydawcy są członkami Stowarzyszenia Gazet Lokalnych. To efekt współpracy przy pilotażowym programie, który Biedronka rozpoczęła w 2020 roku jako wsparcie dla mediów lokalnych w trakcie pandemii.

To decyzja, na którą wydawcy gazet lokalnych czekali od wielu miesięcy. Cieszymy się, że znajdą się one w ofercie sieci Biedronka, bo przecież robią w niej zakupy także nasi czytelnicy. Teraz wielu z nich będzie miało bliżej, by sięgnąć po swoją gazetę. Uważamy, że to kolejny krok we współpracy Stowarzyszenia Gazet Lokalnych z firmą Jeronimo Martins Polska. Po czterech dotychczas kolportowanych tytułach, w sklepach Biedronki znajdzie się ich ponad czterdzieści. Liczymy na to, że w przyszłości kolejne gazety lokalne trafią na półki z prasą w sieci Biedronka.
Ryszard Pajura, prezes Stowarzyszenia Gazet Lokalnych
Cieszymy się, że w ten sposób Biedronka może przyczynić się do zwiększenia zasięgu niezależnej prasy lokalnej, która jest solą dziennikarstwa. Dla wielu naszych klientów informacje dotyczące ich małych ojczyzn są ważniejsze niż to, czym żyje stolica. Teraz te informacje znajdą na wyciągnięcie ręki w swoim najbliższym sąsiedztwie w lokalnej Biedronce.
Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka