Sieć Biedronka rozwija kolejne formy wsparcia dla Ukrainy. Od teraz również klienci Biedronki mogą się zaangażować w akcję pomocową w trakcie codziennych zakupów. Sposoby są dwa: wpłata finansowa podczas płacenia w kasach tradycyjnych oraz samoobsługowych albo dołączenie do organizowanej wspólnie z Bankami Żywności zbiórki produktów pierwszej potrzeby dla uchodźców z Ukrainy. To kolejne działania w ramach programu Biedronki Wsparcie dla Ukrainy po ogłoszeniu wsparcia produktowego na kwotę 10 mln zł przez sieć oraz Fundację Biedronki, a także donację o wartości 5 mln EUR ze strony Grupy Jeronimo Martins.
![Po przekazaniu kwoty, klient zobaczy na dole paragonu podsumowanie jego wpłaty.](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/8222/assets/399060/compressed_original-f2a563f3d0393c00cdc4002636d635a3.png)
Po przekazaniu kwoty, klient zobaczy na dole paragonu podsumowanie jego wpłaty.
- Caritas Polska,
- Polska Akcja Humanitarna,
- Polska Misja Medyczna,
- Polski Czerwony Krzyż,
- SOS Wioski Dziecięce w Polsce.
Wspieramy organizacje pomocowe rzeczowo i finansowo, ale od samego początku inwazji na Ukrainę wiemy od klientów Biedronki, że też chcą pomóc. A to najłatwiej zrobić podczas codziennych zakupów niezbędnych produktów. Ponieważ pomoc musi być systemowa i odpowiadać na najpilniejsze potrzeby, dlatego akcje zbiórek od klientów realizujemy razem z doświadczonymi partnerami w tego typu działaniach. Wspólnie tworzymy koalicję dobra, która jest najlepszą odpowiedzią na tragedię, jakiej jesteśmy świadkami.
Arkadiusz Mierzwa, Dyrektor ds. Komunikacji i CSR sieci Biedronka