Program lojalnościowy Moja Biedronka ma już ponad 11,8 miliona aktywnych użytkowników, a kolejni klienci dołączają, by korzystać z promocji. Od roku mogą z nich korzystać również użytkownicy zagranicznych numerów telefonów z sąsiednich krajów. Obecnie z karty Moja Biedronka najaktywniej korzystają Czesi. Ukraińcy i Litwini dzielnie ich gonią, natomiast Niemcy i Słowacy na razie są tuż poza podium. Biedronka przeanalizowała ich wybory konsumenckie, okazuje się, że każda nacja ma ulubione produkty z Biedronki, po które jej przedstawiciele wybierają się na zakupy w polskiej sieci.
- Czesi są amatorami ryb morskich m.in. śledzi oraz makreli wędzonej, często kupują pieluchy Dada, a także sery pleśniowe typu Camembert.
- Ukraińcy doceniają pieluchy Dada, polskie masła, śmietany i mleko, często wybierają wędliny oraz świeże mięso wieprzowe. Jest też znacząca grupa miłośników śledzia po kołobrzesku.
- Litwini stawiają na proste i sprawdzone rozwiązania: np. żeberka BBQ wolno gotowane, piwa oraz alkohole wysokoprocentowe.
- Niemcy wpadają do sklepów sieci Biedronka po mięso, mięso i jeszcze raz mięso. Kupują m.in. kiełbasę (szczególnie białą) i szynki, ale lubią też deser w postaci ciast z Biedronki
- Słowacy szukają przede wszystkim nabiału. Interesują ich: masło i mleko Mleczna Dolina, a także pieluszki Dada
Należy zwrócić uwagę, że wiele osób z zagranicy korzysta z polskich numerów telefonów z racji tutejszego miejsca zamieszkania, więc te dane dotyczą głownie tych, którzy do tej pory stale przekraczali granicę z myślą o zakupach w Biedronce. Cieszymy się, że Biedronka jest coraz popularniejsza w sąsiednich krajach.
Jakub Mazur, młodszy menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka