Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
28 ton cukru, 21 ton soli i ponad 39 ton tłuszczu mniej dzięki Biedronce
Informacje produktowe

28 ton cukru, 21 ton soli i ponad 39 ton tłuszczu mniej dzięki Biedronce

06.02.2024

Sieć Biedronka konsekwentnie dba nie tylko o portfele swoich klientów oferując im produkty w możliwie najniższych cenach, ale także o ich zdrowie. W 2023 roku Biedronka poprawiła skład i wartość odżywczą produktów oferowanych w sklepach i zapobiegła wprowadzeniu na rynek 28 ton cukru, 21 ton soli i ponad 39 ton tłuszczu. 

Reformulacje to proces stale realizowany w sieci Biedronka, polegający na poprawie składu produktów marki własnej, tak aby stał się on optymalny z punktu widzenia potrzeb żywieniowych człowieka. Każdego roku kilkanaście produktów oferowanych na co dzień ponad 5 mln klientów odwiedzających sklepy sieci Biedronka przechodzi takie pozytywne zmiany. W u.br. sieć przeprowadziła piętnaście reformulacji – najwięcej – 7 – w zakresie ograniczenia soli, 4 w zakresie ograniczenia cukru i 2 w zakresie ograniczenia tłuszczu obecnego w produktach marki własnej. Dodatkowo w dwóch produktach zwiększono ilość błonnika.
Wśród popularnych produktów, których jakość polepszono pod kątem składu w 2023 roku jest m.in.: majonez Madero pod kątem ograniczenia cukru, pierogi z mięsem Nasze Smaki pod kątem ograniczenia soli, płatki czekoladowe i miodowe Vitanella pod kątem ograniczenia soli i cukru, chipsy serowe i solone Top w zakresie ograniczenia poziomu tłuszczu a z dań gotowych np. Strogonow z grzybami w zakresie ograniczenia poziomu soli.

Z zasady nie tylko polepszamy skład a tym samym jakość naszych produktów, ale dbamy również by przy tej okazji nie zmieniać walorów smakowych i przede wszystkim bezpieczeństwa oferowanych przez nas artykułów. Zbyt wysoka konsumpcja takich składników jak cukier, sól i tłuszcz może prowadzić do rozwoju wielu schorzeń. Dlatego ważne jest polepszanie składu produktów, ale także szeroka edukacja w zakresie pożądanych, dobrych nawyków żywieniowych.

dr inż. Justyna Szymani, dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej w sieci Biedronka

Biedronka od 2014 roku stale poprawia skład i profil odżywczy produktów marki własnej coraz chętniej wybieranych przez klientów sieci. Co istotne, sieć stawia na zmiany tych składników i w tych produktach, których konsumpcja może mieć największy wpływ na zdrowie polskiego konsumenta. W całym okresie od 2014 r. do 2023 r., inicjatywa ta zapobiegła wprowadzeniu na rynek w Polsce a tym samym spożyciu ogółem ponad 5448 ton cukru, 318 ton soli i 2170 ton tłuszczu. Dodatkowo w latach 2022-2023 sieć wzbogaciła produkty marki własnej o ponad 70 ton błonnika. 
Reformulacje produktów w Biedronce są szczególnie ważne w kontekście danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), która wskazuje, że średnio 60 % dorosłych Europejczyków cierpi na nadwagę lub otyłość. Otyłość to o główny czynnik ryzyka występowania chorób układu krążenia i nowotworów. W Polsce nadwagę zanotowano u 58 % dorosłych a z problemem otyłości zmaga się aż 23 % populacji.  

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
Refurmulacje_Prowly_1b.jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Informacje produktowe
Biedronka otwiera sezon na polskie maliny
08.05.2025
Informacje produktowe
Biedronka wchodzi na kolejny rynek
07.04.2025
Informacje produktowe
Biedronka rozkwita na Dzień Kobiet
07.03.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO