Japonia i Korea to kraje, które przyciągają swoją bogatą i odmienną kulturą. Coraz więcej Polaków odwiedza te kierunki, a także rozsmakowuje się w tamtejszej kuchni. Już od czwartku (05.09) japońskie oraz koreańskie smaki zawitają we wszystkich sklepach sieci Biedronka, a klienci do środy (11.09) będą mogli delektować się przysmakami, takimi jak sushi, kimchi czy ramen we własnych domach.
Biedronka, największa sieć handlowa w Polsce, choć koncentruje się głównie na asortymencie od polskich producentów, regularnie też umożliwia swoim klientom odkrywanie smaków z różnych stron globu poprzez organizowanie tematycznych akcji kulinarnych. Jak wynika z raportu Taste Atlas 2023/2024 kuchnia japońska i koreańska są trzy razy bardziej popularne i częściej zamawiane, niż te z innych regionów świata. Dzięki sieci Biedronka odkrywanie dalekich smaków azjatycki stało się jeszcze prostsze, ponieważ w dniach 05.09 – 11.09 na półkach sklepów zagoszczą oryginalne japońskie i koreańskie produkty marek własnych Asia Flavours oraz Asia Style.
Kimchi i pasta gochujang: Korea na wyciągnięcie ręki
W specjalnie przygotowanej ofercie sieci Biedronka znalazło się ponad 80 produktów, które umożliwią przeniesienie się w odległe zakątki Orientu. W polskiej kuchni doskonale znane są wszelkie kiszonki, takie jak ogórki czy kapusta, natomiast w Korei Południowej prym wiedzie kimchi. Ten tradycyjny przysmak, będący efektem fermentacji warzyw z dodatkiem przypraw, powstał w Korei w VI wieku, kiedy szukano sposobu na przechowanie rzepy w trakcie zimy. Kimchi nie tylko pojawia się jako dodatek do większości posiłków, ale również stanowi bazę wielu innych dań. Jego wszechstronność i charakterystyczny smak sprawiają, że jest ono fundamentem koreańskiej kultury kulinarnej. Klienci sieci Biedronka mogą spróbować tego orientalnego przysmaku – Kimchi marki Asia Flavours w cenie 8,99 zł. Na fanów kuchni koreańskiej czekają także pikantna i aromatyczna pasta gochujang oraz pasta miso w cenie 7,99 zł za sztukę, które będą stanowić idealne dopełnienie dań mięsnych, zup czy gulaszów.
Z kraju kwitnącej wiśni do Biedronki
Od ponad 1000 lat Japończycy zajadają się sushi – daniem, które powstało w efekcie poszukiwań metody na przechowywanie świeżych ryb. Początkowo było wykwintną potrawą dostępną tylko dla arystokratów, a obecnie jest niezwykle popularne na całym świecie. Dlatego wśród bogatego asortymentu produktów azjatyckich, nie mogło zabraknąć też produktów kuchni japońskiej, potrzebnych do przygotowania domowego sushi. Do tego idealnie nadadzą się produkty marki Asia Flavours, takie jak ryż do sushi w cenie 3,99 zł przy zakupie dwóch opakowań, również w tej samej cenie przy zakupie dwóch sztuk wodorosty sushi nori, pasta wasabi za 5,49 zł, rzodkiew lub tykwa za 8,99 zł za sztukę czy imbir do sushi za 5,95 zł. Ponadto w ofercie klienci będą mogli zakupić gotowe dana sushi w formie lunchboxu m.in. sushi Bento (520g) w cenie 34,99 zł za opakowanie oraz sushi premium Kyoko przy zakupie dwóch produktów za jedyne 16,99 zł za sztukę. Dodatkowo klienci będą mieli okazję spróbować ostatniego hitu kulinarnego – sushi wrap od Mowi w trzech smakach łosoś z wakame, awokado i mango w cenie 18,99 zł.
Z okazji zbliżającego się Festiwalu Kuchni Azjatyckiej powstała wyjątkowa reklama, której celem jest nie tylko prezentacja asortymentu, ale także przybliżenie atmosfery kraju, którego smaki można odkryć na półkach sklepowych. Materiał dostępny jest na stronie Festiwal Kuchni Azjatyckiej - YouTube.
Pełna oferta produktów kuchni azjatyckiej dostępna jest na stronie biedronka.pl.