Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Biedronka, Tetra Pak i Grabo uczą mistrzowskiego wyboru
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Informacje korporacyjne

Biedronka, Tetra Pak i Grabo uczą mistrzowskiego wyboru

16.07.2025

Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Świadome sortowanie odpadów to dziś konieczność, a troska o środowisko zaczyna się od prostych nawyków – takich jak wrzucanie śmieci do właściwego kosza. Właśnie do takich działań zachęca nowa, ogólnopolska kampania edukacyjna „Mistrzowie wrzucają do żółtego!”, przygotowana przez sieć sklepów Biedronka we współpracy z Tetra Pak. Ambasadorem akcji został Piotr „Grabo” Grabowski, światowej klasy mistrz wsadów do kosza, który swoim zaangażowaniem inspiruje do działania. Celem kampanii jest zwiększanie świadomości ekologicznej wśród konsumentów i promowanie prawidłowego sortowania kartonowych opakowań po żywności płynnej. 

Wybór ambasadora kampanii nie był przypadkowy – Piotr „Grabo” Grabowski, profesjonalny dunker, swoją energią i zaangażowaniem inspiruje młodych ludzi nie tylko w sporcie, ale również poprzez swoją proekologiczną postawę. Jego udział w kampanii ma zachęcić konsumentów, szczególnie młodzież, do działania i pokazania, że recykling może być zarówno prosty, jak i efektowny. Dodatkowo w lipcu i sierpniu Piotr „Grabo” Grabowski zaprezentuje swoje umiejętności podczas pokazów w wybranych sklepach Biedronka w Gdyni, Warszawie i Lublinie.
  • 31.07 – ul. Morska 70A/B, Gdynia
  • 07.08 – ul. Warszawska 42, Warszawa
  • 11.08 – ul. Gęsia 16, Lublin

Chcemy, żeby sortowanie odpadów przestało być obowiązkiem, a stało się nawykiem – prostym, codziennym gestem, który ma wielką moc. Dzięki skali działalności sieci Biedronka jesteśmy w stanie dotrzeć z tym ważnym przekazem do milionów klientów. Zapraszamy wszystkich – zwłaszcza młodych – na nasze specjalne wydarzenia pod sklepami Biedronka. To świetna okazja, by połączyć dobrą zabawę z nauką i przekonać się, że bycie eko naprawdę się opłaca.

Katarzyna Grabarska, Starsza Menadżerka ds. Ekoprojektowania Opakowań w sieci Biedronka

Z badań wynika, że choć 97% Polaków deklaruje segregację odpadów, to w grupie wiekowej 18–24 lat robi to tylko 24%. Problemem jest niepewność, co do zasad sortowania oraz brak jasnych oznaczeń. Dlatego Biedronka, marka bliska codziennym wyborom Polaków od 30 lat, angażuje się w edukację i promowanie prostych zasad: kartonowe opakowania po żywności płynnej należy zgniatać i wrzucać do żółtego pojemnika – razem z zakrętką.

Odpowiednie sortowanie odpadów zaczyna się od edukacji – nie tylko dzieci, ale przede wszystkim młodego pokolenia, którego codzienne wybory będą miały wpływ na zmiany społeczne w kontekście środowiska. W Tetra Pak mamy przekonanie, że czytelne oznaczenia na opakowaniach mogą znacznie ułatwić ten proces precyzyjnie wskazując, gdzie należy umieścić dany karton po zużyciu. To z kolei bardzo wzmocni właściwy recykling takich produktów. Nasza kampania koncentruje się na budowaniu świadomych nawyków oraz dostarczaniu praktycznej wiedzy, aby każdy mógł w prosty sposób przyczynić się do ochrony środowiska.

Emanuel Kleszcz, Marketing Manager w Tetra Pak

Dodatkowo w ramach kampanii, do 27 lipca 2025 r., klienci Biedronki mogą wziąć udział w konkursie, w którym do wygrania są e-kody o wartości 500 zł i 250 zł na zakupy w sklepach Biedronka. Wystarczy kupić produkty marki własnej Riviva lub GoVege w opakowaniach Tetra Pak i odpowiedzieć na pytanie: „Dlaczego Mistrzowie wrzucają do żółtego?”. Szczegóły oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie www.dozoltego.pl.
Biedronka jako największa sieć detaliczna w Polsce od lat angażuje się w działania prospołeczne i proekologiczne, wspierając zrównoważony rozwój oraz edukację konsumencką. Z tej uwagi kampania będzie obecna również w mediach społecznościowych – na TikToku i Instagramie – gdzie influencerzy będą dzielić się wiedzą na temat recyklingu. Natomiast więcej informacji o proekologicznych działaniach Biedronki można znaleźć na stronie: https://sustainability.biedronka.pl/pl.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Biedronka wspiera Powstańców i biegaczy, łącząc historię i przyszłość
09.07.2025
Informacje korporacyjne
Zrób zdjęcie z torbą Biedronki i wygraj 3000 złotych!
07.07.2025
Informacje korporacyjne
Biedronka gotowa na wakacje! W niedzielę 29 czerwca sklepy czynne co najmniej do 23:30
27.06.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO