Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Biedronka, Tetra Pak i Grabo uczą mistrzowskiego wyboru
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Informacje korporacyjne

Biedronka, Tetra Pak i Grabo uczą mistrzowskiego wyboru

16.07.2025

Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Świadome sortowanie odpadów to dziś konieczność, a troska o środowisko zaczyna się od prostych nawyków – takich jak wrzucanie śmieci do właściwego kosza. Właśnie do takich działań zachęca nowa, ogólnopolska kampania edukacyjna „Mistrzowie wrzucają do żółtego!”, przygotowana przez sieć sklepów Biedronka we współpracy z Tetra Pak. Ambasadorem akcji został Piotr „Grabo” Grabowski, światowej klasy mistrz wsadów do kosza, który swoim zaangażowaniem inspiruje do działania. Celem kampanii jest zwiększanie świadomości ekologicznej wśród konsumentów i promowanie prawidłowego sortowania kartonowych opakowań po żywności płynnej. 

Wybór ambasadora kampanii nie był przypadkowy – Piotr „Grabo” Grabowski, profesjonalny dunker, swoją energią i zaangażowaniem inspiruje młodych ludzi nie tylko w sporcie, ale również poprzez swoją proekologiczną postawę. Jego udział w kampanii ma zachęcić konsumentów, szczególnie młodzież, do działania i pokazania, że recykling może być zarówno prosty, jak i efektowny. Dodatkowo w lipcu i sierpniu Piotr „Grabo” Grabowski zaprezentuje swoje umiejętności podczas pokazów w wybranych sklepach Biedronka w Gdyni, Warszawie i Lublinie.
  • 31.07 – ul. Morska 70A/B, Gdynia
  • 07.08 – ul. Warszawska 42, Warszawa
  • 11.08 – ul. Gęsia 16, Lublin

Chcemy, żeby sortowanie odpadów przestało być obowiązkiem, a stało się nawykiem – prostym, codziennym gestem, który ma wielką moc. Dzięki skali działalności sieci Biedronka jesteśmy w stanie dotrzeć z tym ważnym przekazem do milionów klientów. Zapraszamy wszystkich – zwłaszcza młodych – na nasze specjalne wydarzenia pod sklepami Biedronka. To świetna okazja, by połączyć dobrą zabawę z nauką i przekonać się, że bycie eko naprawdę się opłaca.

Katarzyna Grabarska, Starsza Menadżerka ds. Ekoprojektowania Opakowań w sieci Biedronka

Z badań wynika, że choć 97% Polaków deklaruje segregację odpadów, to w grupie wiekowej 18–24 lat robi to tylko 24%. Problemem jest niepewność, co do zasad sortowania oraz brak jasnych oznaczeń. Dlatego Biedronka, marka bliska codziennym wyborom Polaków od 30 lat, angażuje się w edukację i promowanie prostych zasad: kartonowe opakowania po żywności płynnej należy zgniatać i wrzucać do żółtego pojemnika – razem z zakrętką.

Odpowiednie sortowanie odpadów zaczyna się od edukacji – nie tylko dzieci, ale przede wszystkim młodego pokolenia, którego codzienne wybory będą miały wpływ na zmiany społeczne w kontekście środowiska. W Tetra Pak mamy przekonanie, że czytelne oznaczenia na opakowaniach mogą znacznie ułatwić ten proces precyzyjnie wskazując, gdzie należy umieścić dany karton po zużyciu. To z kolei bardzo wzmocni właściwy recykling takich produktów. Nasza kampania koncentruje się na budowaniu świadomych nawyków oraz dostarczaniu praktycznej wiedzy, aby każdy mógł w prosty sposób przyczynić się do ochrony środowiska.

Emanuel Kleszcz, Marketing Manager w Tetra Pak

Dodatkowo w ramach kampanii, do 27 lipca 2025 r., klienci Biedronki mogą wziąć udział w konkursie, w którym do wygrania są e-kody o wartości 500 zł i 250 zł na zakupy w sklepach Biedronka. Wystarczy kupić produkty marki własnej Riviva lub GoVege w opakowaniach Tetra Pak i odpowiedzieć na pytanie: „Dlaczego Mistrzowie wrzucają do żółtego?”. Szczegóły oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie www.dozoltego.pl.
Biedronka jako największa sieć detaliczna w Polsce od lat angażuje się w działania prospołeczne i proekologiczne, wspierając zrównoważony rozwój oraz edukację konsumencką. Z tej uwagi kampania będzie obecna również w mediach społecznościowych – na TikToku i Instagramie – gdzie influencerzy będą dzielić się wiedzą na temat recyklingu. Natomiast więcej informacji o proekologicznych działaniach Biedronki można znaleźć na stronie: https://sustainability.biedronka.pl/pl.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Biedronka wydłuża godziny otwarcia przed Świętem Niepodległości
07.11.2025
Informacje korporacyjne
Cały tydzień dłuższych zakupów w Biedronce przed Wszystkimi Świętymi
27.10.2025
Informacje korporacyjne
Profilaktyka ratująca życie pracowników Biedronki
15.10.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO