Portugalska Grupa Jerónimo Martins zamknęła rok 2005 wzrostem zysku netto o 19,3% w stosunku do roku 2004, osiągając wynik ponad 110 mln euro. Całkowita sprzedaż Grupy wyniosła 3,8 mld euro i była wyższa o 9,5% niż w roku ubiegłym. Należąca do Jerónimo Martins sieć sklepów Biedronka także może się pochwalić dobrymi wynikami -sprzedaż całkowita wzrosła o 27,3% w euro (13,4% w złotych).
Sieć sklepów Biedronka kolejny rok umocniła swoją pozycję niekwestionowanego lidera w swoim formacie. Otwarcia nowych sklepów, wraz ze wzrostem sprzedaży w istniejących już placówkach pozwoliły na całkowity wzrost sprzedaży w złotych o 13,4% , co daje 27,3% wzrost w euro. Zyskowność Biedronki kontynuuje trend wzrostowy z EBITDA wynoszącym 5,1% w stosunku do wartości sprzedaży.
Siła tego formatu oraz doświadczenie zdobyte w ciągu ostatnich 10 lat w Polsce pozwoliło przyspieszyć rozwój sieci: otwarto 84 nowe sklepy ,co przekroczyło oczekiwania i zakładany plan.
Ze wszystkich środków Grupy przeznaczonych na inwestycje ,które wyniosły 168,5 mln euro ,43% zostało zainwestowanych w Polsce.
Na kolejny rok założono kontynuację rozwoju biznesu w Polsce. Planuje się utrzymanie szybkiego i stabilnego wzrostu sieci Biedronka kontynuując otwarcia nowych sklepów i modernizację istniejących (odpowiednio 80-100 sklepów rocznie i 40-60 modernizacji).
Łącznie z ambitnymi planami rozwoju obecnego portfolio biznesu, Grupa będzie kontynuować poszukiwania i analizy nowych ścieżek rozwoju poprzez nowe formaty sklepów lub geograficznie nowe rynki czy rodzaje działalności.
Łącznie z ambitnymi planami rozwoju obecnego portfolio biznesu, Grupa będzie kontynuować poszukiwania i analizy nowych ścieżek rozwoju poprzez nowe formaty sklepów lub geograficznie nowe rynki czy rodzaje działalności.