Mamy przyjemność poinformować, że w kolejnej edycji projektu Superbrands Polska – konkursu, którego celem jest wyłonienie najsilniejszych marek na polskim rynku – marka „Biedronka”, już po raz drugi została wyróżniona tym prestiżowym tytułem!
„ W tegorocznej edycji konkursu Superbrands Polska, jury oceniające najsilniejsze marki na rynku polskim wśród 1.500 marek konsumenckich obecnych w Polsce. Marka „Biedronka” otrzymała tytuł Superbrands Polska już po raz drugi. Jest to dowód uznania dla konsekwentnie realizowanej strategii marketingowej Jeronimo Martins. Biedronka jest jedyną siecią handlową w Polsce, która prowadzi działania reklamowe mające na celu budowanie marki. Komunikacja reklamowa Biedronki, dowcipna i inteligentna, nie tylko zachęca klientów do zakupów w sklepach tej sieci, ale przede wszystkim buduje osobowość marki Biedronka, a przez to lojalność klientów” – mówi Nina Kowalewska-Motlik, Prezes Zarządu New Communications, organizatora konkursu w Polsce.
Superbrands to niezależna organizacja, która działa od ponad 10 lat, obecnie już w 41 krajach. Jej zadaniem jest promowanie i nagradzanie silnych marek na poszczególnych rynkach. Potocznie zwane „oskarami marketigu” nagrody Superbrands, oceniają to, co w marce najważniejsze: siłę i wyrazistość. Organizacja rozpowszechniła ideę „brandingu” poprzez wydawanie albumów przedstawiających opis sukcesu najmocniejszych na danym rynku brandów. Marki, które znalazły się w biblii brandingu” wyłaniane są w kilku etapach przez Radę Marek. W składzie pierwszej polskiej Rady Marek, znalazły się niekwestionowane autorytety ze świata biznesu, reklamy i mediów.
„Szczególne wyróżnienie jakim jest Superbrand dla Biedronki, odbieramy jako potwierdzenie wartości i siły naszej marki. Aż 95% Polaków zna markę Biedronka a ponad połowa deklaruje, że regularnie robi w niej zakupy. Na wizerunek i siłę naszej marki wpływ mają przede wszystkim tysiące pracowników obsługujących rzeszę ponad miliona klientów dziennie w sklepach, wspierani przez działania marketingowe ,które są ważnym elementem naszej strategii”- dodaje Anna Sierpińska , Dyrektor Marketingu i Komunikacji JMD S.A.
Tytuł „Superbrand 2005” to dla nas szczególnie ważne wyróżnienie, które potwierdza słuszność strategii budowania naszej marki oraz to, jak jest ona postrzegana.