Home Link" target="_blank">Home
Facebook Link" target="_blank">
  • Press Releases
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
  • Search
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Home
Search
  • Press Releases
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Share

Subscribe

Let's stay in touch!
Informacje korporacyjne

900-setny sklep Biedronki otwarty. Jeronimo Martins Dystrybucja realizuje plany ekspansji.

29.11.2006

„To szczególny moment w historii naszej firmy – sieć Biedronka liczy od dziś 900-set sklepów. Utworzyliśmy nowe miejsca pracy i jesteśmy wszędzie tam gdzie potrzebują nas klienci, którzy chcą mieć zagwarantowane najwyższej jakości produkty w niskich cenach. Za dzisiejsze otwarcie 900-setnego sklepu Biedronka, chciałbym podziękować wszystkim pracownikom naszej firmy. Bez Was ten sukces nie byłby możliwy” – powiedział Pedro Pereira da Silva, Dyrektor Generalny Jeronimo Martins Dystrybucja SA, podczas otwarcia 900. sklepu, w Kowalach koło Gdańska.

Ostatnie inwestycje

Biedronka otworzyła 900 sklep w swojej sieci. Placówka ta, usytuowana w Kowalach koło Gdańska, jest jednym z największych sklepów Biedronki. Inwestycja wznoszona od podstaw, jako budynek wolnostojący, zajmuje 1100 m kwadratowych. Na 700-set metrowej hali sprzedaży usytuowanych jest sześć stanowisk kasowych.
W połowie października zostało otwarte szóste Centrum Dystrybucyjne w Wojniczu koło Tarnowa. Centrum stanowi najnowocześniejszą inwestycję na terenie Małopolski. Jest też największym pracodawcą regionu. Zatrudnienie znalazło tu 250 osób z całego regionu Małopolski. Wojnicz to inwestycja rzędu 60 milionów złotych, położona na 9 hektarach gruntu, o 23 000 metrów kwadratowych powierzchni całkowitej magazynów, (w tym 4,5 tys. m kwadratowych chłodni).
Centrum Dystrybucyjne Wojnicz zaopatruje około 150 sklepów sieci Biedronka w południowo-wschodniej Polsce m.in. w Krakowie, Tarnowie i Zakopanem. Otworzenie następnego centrum, to jeden z kolejnych etapów strategii firmy, zakładającej sukcesywny rozwój sieci w całej Polsce, inwestycje na poziomie 500 – 600 mln złotych rocznie oraz budowanie rynku pracy poprzez otwieranie możliwości na utworzenie około tysiąca nowych miejsc pracy rocznie w całym kraju.
Pozostałe centra dystrybucji Biedronki znajdują się w Kostrzynie pod Poznaniem, w Wyszkowie pod Warszawą, w Grudziądzu, w Lubinie koło Wrocławia i w Rudzie Śląskiej. Do centrów Biedronki swoje produkty dostarcza ponad 400 stałych dostawców.
Od 1995 roku JMD zainwestowała w Polsce blisko 2 mld złotych.

Transport

Biedronka inwestuje także w logistykę poprzez rozbudowę floty transportowej. Produkty przekazywane są bezpośrednio od producentów do Centrów Dystrybucji i bez zbędnego magazynowania, ładowane według specjalnych list zapotrzebowania, a następnie dostarczane bezpośrednio do sklepów. Gwarantuje to optymalizację kosztów i zawsze świeże dostawy.
W ostatnim okresie zostało kupionych 219 najnowszych naczep samochodowych. W nowootwartym Centrum Dystrybucyjnym w Wojniczu pracuje 66 z nich. Daje to 100% pokrycia zapotrzebowania tego centrum na flotę dostawczą.
Inwestycja ta przyniosła także nowe miejsca pracy – JMD korzysta bowiem z usług zewnętrznej firmy, która wynajmuje Biedronce ciągniki siodłowe, wraz z obsługą wykwalifikowanych kierowców.

Dane finansowe za 3 kwartały 2006 dla grupy JM.

Portugalska Grupa Jeronimo Martins zamknęła trzeci kwartał 2006 roku wzrostem sprzedaży o 14,5 %, w stosunku do tego samego okresu w roku 2005, przekraczając tym samym 3 mld euro. Zysk Grupy w tym okresie wzrósł do 37, 2 mln euro. Zysk netto wzrósł o 3,7 % w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym.
Także należąca do Jeronimo Martins w Polsce siec sklepów Biedronka, po raz kolejny odnotowała bardzo dobre wyniki sprzedaży, osiągając wzrost o 27,3% (w euro) w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym. Sprzedaż Biedronki wynosi 38,7% całkowitej, skonsolidowanej sprzedaży Grupy Jeronimo Martins. Wzrost sprzedaży jest stały i stanowi +11,4% tak w trzecim kwartale, jak i w skumulowanym wyniku września br. +11,2%, będąc wynikiem wyróżniającym sieć sklepów Biedronka na tle innych sklepów w swoim formacie w całym kraju.
Sprzedaż całkowita przekroczyła już w Biedronce 5 miliardów złotych (październik br). W ciągu ostatnich 12-tu miesięcy Biedronka otworzyła ponad 90 nowych sklepów oraz jedno z najnowocześniejszych centrów dystrybucyjnych w kraju.

Pozycja rynkowa sieci Biedronka.

Procentowy udział w rynku plasuje sieć Biedronka na pozycji lidera w kategorii handlu detalicznego. Plany zwiększenia udziału w rynku to nie tylko nowe sklepy. (rocznie JMD otwiera około 100 placówek), ale także uatrakcyjnienie produktów, zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami Klienta ( promocja marek produkowanych specjalnie dla Klientów Biedronki), to polityka cenowa, zakładająca optymalizację kosztów, a także stałe utrzymywanie najwyższej jakości produktów w dystrybucji.
To również promocja polskiej marki na rodzimym rynku (95% produktów spożywczych sprzedawanych w Biedronce pochodzi od producentów działających w Polsce), a więc równocześnie utrzymanie i nieustające rozszerzanie rynku pracy w kraju.
„Wszyscy w Biedronce możemy być dumni z oceny naszej pracy przez Klientów. Takie wyniki sprzedaży są konsekwencją docenienia przez Klientów, naszych codziennych wysiłków” – powiedział Pedro Pereira da Silva, Dyrektor Generalny Biedronki.

Perspektywy rozwoju w stosunku do całej branży.

Rynek super- i hipermarketów podlega zjawiskom i trendom ogólnoświatowym – konsolidacjom i przekształceniom. Biedronka ma stałą strategię rozwoju. Jest przedsiębiorstwem stabilnym, o stałym zatrudnieniu i ekspansywnych programach rozwoju inwestycyjnego. Biedronka jest siecią przyjazną dla Klienta. Jest zawsze blisko, zarówno w dużych miastach jak i w małych miasteczkach ( obecnie 900 placówek w prawie 450 miejscowościach Polski). Najwyższej jakości produkty są oferowane klientom w codziennie niskich cenach.
Kolejny, nowy sklep to efekt ciągłego rozwoju firmy oraz wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom Klientów. Jak wynika z opublikowanego niedawno raportu, „Wizerunek sieci handlowych”, przygotowanego przez Pracownię Badań Społecznych DGA dla On Board PR, aż 38% ankietowanych na pytanie o najlepszą i godną polecenia sieć handlową, wskazało Biedronkę. Jest to najlepszy wynik w całym zestawieniu – przewaga nad drugim graczem rankingu wynosi 7%.
W październiku br., w rankingu Najwięksi Pracodawcy w Polsce, opublikowanym przez Rzeczpospolitą, Jeronimo Martins Dystrybucja SA zajęło 16 pozycję wśród 500 największych firm uwzględnionych w zestawieniu. Czynnikiem decydującym była wielkość zatrudnienia, która w JMD SA wynosi ponad 14000 pracowników. W kategorii „wzrost zatrudnienia” w tym samym rankingu, JMD awansowało na 11 pozycję z 22 w ubiegłym roku.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Read More
Informacje korporacyjne
Biedronka walczy o zdrowotny rekord
14.05.2025
Informacje korporacyjne
Automaty DHL już przy co drugiej Biedronce w Polsce
05.05.2025
Informacje korporacyjne
Majówkowy maraton zakupowy z Biedronką
28.04.2025
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Home
Newsroom
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Contact For MediaContact For Clients Link" target="_blank">Contact For ClientsMultimediaAbout Us Link" target="_blank">About Us
GDPR Clause