strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Informacje korporacyjne

900-setny sklep Biedronki otwarty. Jeronimo Martins Dystrybucja realizuje plany ekspansji.

29.11.2006

„To szczególny moment w historii naszej firmy – sieć Biedronka liczy od dziś 900-set sklepów. Utworzyliśmy nowe miejsca pracy i jesteśmy wszędzie tam gdzie potrzebują nas klienci, którzy chcą mieć zagwarantowane najwyższej jakości produkty w niskich cenach. Za dzisiejsze otwarcie 900-setnego sklepu Biedronka, chciałbym podziękować wszystkim pracownikom naszej firmy. Bez Was ten sukces nie byłby możliwy” – powiedział Pedro Pereira da Silva, Dyrektor Generalny Jeronimo Martins Dystrybucja SA, podczas otwarcia 900. sklepu, w Kowalach koło Gdańska.

Ostatnie inwestycje

Biedronka otworzyła 900 sklep w swojej sieci. Placówka ta, usytuowana w Kowalach koło Gdańska, jest jednym z największych sklepów Biedronki. Inwestycja wznoszona od podstaw, jako budynek wolnostojący, zajmuje 1100 m kwadratowych. Na 700-set metrowej hali sprzedaży usytuowanych jest sześć stanowisk kasowych.
W połowie października zostało otwarte szóste Centrum Dystrybucyjne w Wojniczu koło Tarnowa. Centrum stanowi najnowocześniejszą inwestycję na terenie Małopolski. Jest też największym pracodawcą regionu. Zatrudnienie znalazło tu 250 osób z całego regionu Małopolski. Wojnicz to inwestycja rzędu 60 milionów złotych, położona na 9 hektarach gruntu, o 23 000 metrów kwadratowych powierzchni całkowitej magazynów, (w tym 4,5 tys. m kwadratowych chłodni).
Centrum Dystrybucyjne Wojnicz zaopatruje około 150 sklepów sieci Biedronka w południowo-wschodniej Polsce m.in. w Krakowie, Tarnowie i Zakopanem. Otworzenie następnego centrum, to jeden z kolejnych etapów strategii firmy, zakładającej sukcesywny rozwój sieci w całej Polsce, inwestycje na poziomie 500 – 600 mln złotych rocznie oraz budowanie rynku pracy poprzez otwieranie możliwości na utworzenie około tysiąca nowych miejsc pracy rocznie w całym kraju.
Pozostałe centra dystrybucji Biedronki znajdują się w Kostrzynie pod Poznaniem, w Wyszkowie pod Warszawą, w Grudziądzu, w Lubinie koło Wrocławia i w Rudzie Śląskiej. Do centrów Biedronki swoje produkty dostarcza ponad 400 stałych dostawców.
Od 1995 roku JMD zainwestowała w Polsce blisko 2 mld złotych.

Transport

Biedronka inwestuje także w logistykę poprzez rozbudowę floty transportowej. Produkty przekazywane są bezpośrednio od producentów do Centrów Dystrybucji i bez zbędnego magazynowania, ładowane według specjalnych list zapotrzebowania, a następnie dostarczane bezpośrednio do sklepów. Gwarantuje to optymalizację kosztów i zawsze świeże dostawy.
W ostatnim okresie zostało kupionych 219 najnowszych naczep samochodowych. W nowootwartym Centrum Dystrybucyjnym w Wojniczu pracuje 66 z nich. Daje to 100% pokrycia zapotrzebowania tego centrum na flotę dostawczą.
Inwestycja ta przyniosła także nowe miejsca pracy – JMD korzysta bowiem z usług zewnętrznej firmy, która wynajmuje Biedronce ciągniki siodłowe, wraz z obsługą wykwalifikowanych kierowców.

Dane finansowe za 3 kwartały 2006 dla grupy JM.

Portugalska Grupa Jeronimo Martins zamknęła trzeci kwartał 2006 roku wzrostem sprzedaży o 14,5 %, w stosunku do tego samego okresu w roku 2005, przekraczając tym samym 3 mld euro. Zysk Grupy w tym okresie wzrósł do 37, 2 mln euro. Zysk netto wzrósł o 3,7 % w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym.
Także należąca do Jeronimo Martins w Polsce siec sklepów Biedronka, po raz kolejny odnotowała bardzo dobre wyniki sprzedaży, osiągając wzrost o 27,3% (w euro) w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym. Sprzedaż Biedronki wynosi 38,7% całkowitej, skonsolidowanej sprzedaży Grupy Jeronimo Martins. Wzrost sprzedaży jest stały i stanowi +11,4% tak w trzecim kwartale, jak i w skumulowanym wyniku września br. +11,2%, będąc wynikiem wyróżniającym sieć sklepów Biedronka na tle innych sklepów w swoim formacie w całym kraju.
Sprzedaż całkowita przekroczyła już w Biedronce 5 miliardów złotych (październik br). W ciągu ostatnich 12-tu miesięcy Biedronka otworzyła ponad 90 nowych sklepów oraz jedno z najnowocześniejszych centrów dystrybucyjnych w kraju.

Pozycja rynkowa sieci Biedronka.

Procentowy udział w rynku plasuje sieć Biedronka na pozycji lidera w kategorii handlu detalicznego. Plany zwiększenia udziału w rynku to nie tylko nowe sklepy. (rocznie JMD otwiera około 100 placówek), ale także uatrakcyjnienie produktów, zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami Klienta ( promocja marek produkowanych specjalnie dla Klientów Biedronki), to polityka cenowa, zakładająca optymalizację kosztów, a także stałe utrzymywanie najwyższej jakości produktów w dystrybucji.
To również promocja polskiej marki na rodzimym rynku (95% produktów spożywczych sprzedawanych w Biedronce pochodzi od producentów działających w Polsce), a więc równocześnie utrzymanie i nieustające rozszerzanie rynku pracy w kraju.
„Wszyscy w Biedronce możemy być dumni z oceny naszej pracy przez Klientów. Takie wyniki sprzedaży są konsekwencją docenienia przez Klientów, naszych codziennych wysiłków” – powiedział Pedro Pereira da Silva, Dyrektor Generalny Biedronki.

Perspektywy rozwoju w stosunku do całej branży.

Rynek super- i hipermarketów podlega zjawiskom i trendom ogólnoświatowym – konsolidacjom i przekształceniom. Biedronka ma stałą strategię rozwoju. Jest przedsiębiorstwem stabilnym, o stałym zatrudnieniu i ekspansywnych programach rozwoju inwestycyjnego. Biedronka jest siecią przyjazną dla Klienta. Jest zawsze blisko, zarówno w dużych miastach jak i w małych miasteczkach ( obecnie 900 placówek w prawie 450 miejscowościach Polski). Najwyższej jakości produkty są oferowane klientom w codziennie niskich cenach.
Kolejny, nowy sklep to efekt ciągłego rozwoju firmy oraz wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom Klientów. Jak wynika z opublikowanego niedawno raportu, „Wizerunek sieci handlowych”, przygotowanego przez Pracownię Badań Społecznych DGA dla On Board PR, aż 38% ankietowanych na pytanie o najlepszą i godną polecenia sieć handlową, wskazało Biedronkę. Jest to najlepszy wynik w całym zestawieniu – przewaga nad drugim graczem rankingu wynosi 7%.
W październiku br., w rankingu Najwięksi Pracodawcy w Polsce, opublikowanym przez Rzeczpospolitą, Jeronimo Martins Dystrybucja SA zajęło 16 pozycję wśród 500 największych firm uwzględnionych w zestawieniu. Czynnikiem decydującym była wielkość zatrudnienia, która w JMD SA wynosi ponad 14000 pracowników. W kategorii „wzrost zatrudnienia” w tym samym rankingu, JMD awansowało na 11 pozycję z 22 w ubiegłym roku.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Rekordowa nagroda specjalna dla pracowników Biedronki
21.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka celebruje Światowy Dzień Konsumenta
15.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka poszukuje wyjątkowych talentów menedżerskich
07.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause