Portugalska Grupa Jerónimo Martins zamknęła 2006 rok wzrostem sprzedaży o 15,2 % w stosunku do 2005 roku , osiągając kwotę 4,4 mld euro. Otwarto 120 nowych sklepów – 20 w Portugalii i 100 w Polsce.
Sprzedaż całkowita przekroczyła już w Biedronce 6 miliardów złotych
Należąca do Jerónimo Martins polska sieć sklepów Biedronka po raz kolejny odnotowała bardzo dobre wyniki sprzedaży. Wzrost sprzedaży sięgnął 23,4 % w złotych, w stosunku do roku ubiegłego, a sprzedaż całkowita wyniosła 6,64 mld PLN
„Na wyniki Biedronki w 2006 roku wpłynęło kilka ważnych czynników. Najważniejszy to stale rosnąca sprzedaż, która jest bezpośrednim wskazaniem uznania naszych klientów. To, jak oceniają nasz wysiłek klienci traktujemy jako szczególne wyróżnienie.
Równie nieoceniona jest ogromna praca całego zespołu. Osobiste zaangażowanie ponad 15 tysięcy naszych pracowników. To wielki sukces, za którym stoi codzienna praca nad rozwojem naszej sieci i ciągłym zaspokajaniem potrzeb kupujących”.
(…)
„Dziękujemy wszystkim naszym pracownikom za ogrom wykonanej pracy, a klientom za bezcenną wartość, jaką jest okazywane nam zaufanie.” - powiedział Pedro Pereira da Silva , Dyrektor Generalny Biedronki.
Ostatnie inwestycje
W ciągu ostatniego roku Biedronka otworzyła 100 nowych sklepów oraz jedno z najnowocześniejszych centrów dystrybucyjnych w kraju- w Wojniczu koło Tarnowa. Pod koniec roku Biedronka otworzyła 900 sklep swojej sieci. Placówka ta, usytuowana jest w Kowalach koło Gdańska. Ostatnie inwestycje JMD są często wznoszone od podstaw. Stanowiąc interesujące przykłady architektury użytkowej, przyczyniają się do rozwoju infrastruktury dużych miast i miasteczek. Ostatnia placówka to budynek wolnostojący, zajmuje 1100 m kwadratowych. Na 700-set metrowej hali sprzedaży usytuowanych jest sześć stanowisk kasowych.
Centrum Dystrybucyjne w Wojniczu stanowi najnowocześniejszą inwestycję na terenie Małopolski. Jest też największym pracodawcą regionu. Zatrudnienie znalazło tu 250 osób z całego rejonu Małopolski. Wojnicz to inwestycja rzędu 60 milionów złotych, położona na 9 hektarach gruntu, o 23 000 metrach kwadratowych powierzchni całkowitej magazynów, (w tym 4,5 tys. metrów kwadratowych chłodni).Centrum Dystrybucyjne Wojnicz zaopatruje około 150 sklepów sieci Biedronka w południowo-wschodniej Polsce m.in. w Krakowie, Tarnowie i Zakopanem.
Otwarcie następnego Centrum to jeden z kolejnych etapów strategii firmy, zakładającej sukcesywny rozwój sieci w całej Polsce, inwestycje na poziomie 500 – 600 mln złotych w skali roku oraz budowanie rynku pracy poprzez otwieranie możliwości na utworzenie około tysiąca nowych miejsc pracy rocznie w całym kraju.
Pozostałe Centra Dystrybucji Biedronki znajdują się w Kostrzynie pod Poznaniem, w Wyszkowie pod Warszawą, w Grudziądzu, w Lubinie koło Wrocławia i w Rudzie Śląskiej.
Do Centrów Dystrybucyjnych Biedronki produkty swoje dostarcza ponad 400 stałych dostawców. Wszelkie produkty przekazywane są bezpośrednio od producentów do Centrów Dystrybucji i bez zbędnego magazynowania, ładowane według specjalnych list zapotrzebowania - dostarczane bezpośrednio do sklepów.
Gwarantuje to optymalizację kosztów i zawsze świeże dostawy.
Biedronka inwestuje także w logistykę poprzez rozbudowę floty transportowej.
W ostatnim okresie zostało zakupionych 219 najnowszych naczep samochodowych.
Każda nowa inwestycja przynosi również nowe miejsca pracy. Jest to szczególnie ważne w rejonach wysokiego bezrobocia. Przyczynia się także do rozwoju regionu.
W ostatnim okresie zostało zakupionych 219 najnowszych naczep samochodowych.
Każda nowa inwestycja przynosi również nowe miejsca pracy. Jest to szczególnie ważne w rejonach wysokiego bezrobocia. Przyczynia się także do rozwoju regionu.
Od 1995 roku JMD zainwestowała w Polsce blisko 2 mld złotych. Skala ostatnich inwestycji stanowi o wysokim dynamizmie rozwoju Firmy.
Pozycja rynkowa sieci Biedronka.
Procentowy udział w rynku plasuje sieć Biedronka na pozycji lidera w kategorii handlu detalicznego. Plany zwiększenia udziału w rynku to nie tylko nowe sklepy (rocznie JMD otwiera około 100 placówek), ale także uatrakcyjnienie produktów, zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami Klienta ( promocja marek produkowanych specjalnie dla Klientów Biedronki), to polityka cenowa, zakładająca optymalizację kosztów, a także stałe utrzymywanie najwyższej jakości produktów w dystrybucji.
To również promocja polskiej marki na rodzimym rynku (95% produktów spożywczych sprzedawanych w Biedronce pochodzi od producentów działających w Polsce), a więc równocześnie utrzymanie i nieustające rozszerzanie rynku pracy w kraju.
Perspektywy rozwoju w stosunku do całej branży.
Rynek super- i hipermarketów podlega zjawiskom i trendom ogólnoświatowym – konsolidacjom i przekształceniom. Biedronka ma stałą strategię rozwoju. Jest przedsiębiorstwem stabilnym, o stałym zatrudnieniu i ekspansywnych programach rozwoju inwestycyjnego. Jest siecią przyjazną dla Klienta. Jest zawsze blisko, zarówno w dużych miastach jak i w małych miasteczkach ( obecnie 905 placówek w prawie 450 miejscowościach Polski). Najwyższej jakości produkty są oferowane klientom w codziennie niskich cenach”.
Kolejny, nowy sklep to efekt ciągłego rozwoju firmy oraz wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom Klientów. Jak wynika z opublikowanego niedawno, raportu „Wizerunek sieci handlowych”, przygotowanego przez Pracownię Badań Społecznych DGA dla On Board PR, aż 38% ankietowanych na pytanie o najlepszą i godną polecenia sieć handlową, wskazało Biedronkę. Jest to najlepszy wynik w całym zestawieniu – przewaga nad drugim graczem rankingu wynosi 7%.
W październiku ubiegłego roku, w rankingu Najwięksi Pracodawcy w Polsce, opublikowanym przez Rzeczpospolitą, Jeronimo Martins Dystrybucja SA zajęło 16 pozycję wśród 500 największych firm uwzględnionych w zestawieniu. Czynnikiem decydującym była wielkość zatrudnienia, która w JMD SA wynosi ponad 15 000 pracowników. W kategorii „wzrost zatrudnienia” w tym samym rankingu, JMD awansowało na 11 pozycję w roku ubiegłym z 22 w 2005 roku.