19 kwietnia br. w hotelu Hilton w Warszawie odbyła się uroczysta gala kończąca drugą edycję projektu Superbrands, którego celem było wyłonienie najsilniejszych marek na polskim rynku.
Podczas wczorajszej gali w Hotelu Hilton w Warszawie, na której obecnych było kilkuset gości, w tym osobistości ze świata kultury i biznesu, wręczono nagrody 41 markom. Pośród nich znalazła się Biedronka. Nagrodę z rąk Niny Kowalewskiej-Motlik – Prezes New Communications Sp. z o.o., agencji będącej wyłącznym partnerem w Polsce międzynarodowej organizacji Superbrands, odebrał dyrektor generalny Biedronki Pedro Pereira da Silva. Wśród nagrodzonych marek znalazły się m.in.: Google, Hewlett Packard, Mc Donald's, Harley-Davidson, Coca-Cola, Dr Irena Eris i Bosch.
Tytuł Superbrand przyznają członkowie niezależnej Rady Marek danego kraju. Jest to dobrowolny i niezależny panel ekspertów, w skład którego wchodzą ludzie z różnych środowisk: dziennikarze, reprezentanci agencji (PR, marketingowych, badań rynku, itd.) oraz przedstawiciele największych firm. Eksperci w liczbie maksimum 30 osób zostają powołani przez New Communications po akceptacji The Superbrands Ltd. w Londynie. Ocenili oni 1 500 marek głównych wyselekcjonowanych z ok. 5 000 marek.
Celem konkursu jest budowanie świadomości marki i promowanie idei brandingu w Polsce.
***
Pomysłodawcą całego programu Superbrands jest światowa organizacja The Superbrands Ltd. z siedzibą w Londynie, działająca od ponad 12 lat w ponad 70 krajach na 4 kontynentach. Superbrands to organizacja, która ma za zadanie promować i nagradzać silne marki na poszczególnych rynkach lokalnych, oraz rozpowszechniać ideę „brandingu" poprzez wydawanie albumów przedstawiających opis sukcesu (studium przypadku) najmocniejszych na danym rynku brandów. Finałem każdej edycji projektu Superbrands w danym kraju jest gala, zwana w branży Oskarami Marketingu. Marki, które zostają uhonorowane tytułem Superbrands, wyłaniane są w kilku etapach przez Radę Marek. W skład polskiej Rady Marek Superbrands Polska 2006 weszły autorytety z dziedziny marketingu i reklamy – m.in. Krzysztof Kruszewski, Marek Janicki, Iwona Kossmann, Jarosław Ziębiński, Paweł Kowalewski czy Przemysław Pohrybieniuk. Partnerem Superbrands Polska jest stowarzyszenie ProMarka.