strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Informacje korporacyjne

Jeronimo Martins Dystrybucja realizuje plany ekspansji

02.08.2007

Portugalska Grupa Jerónimo Martins zamknęła pierwsze półrocze 2007 roku wzrostem sprzedaży o 19,3 % w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego, osiągając wartość 2,4 mld euro. Wynik netto Grupy JM wzrósł o 12,3% w porównaniu do pierwszego półrocza 2006.

Sprzedaż całkowita w sieci Biedronka w pierwszym półroczu 2007 znacznie przekroczyła 4 miliardy złotych.
Polska sieć sklepów Biedronka, należąca do Jerónimo Martins, po raz kolejny odnotowała wysokie wyniki sprzedaży. Wzrost sprzedaży całkowitej osiągnął 32,4 %, w stosunku do podobnego okresu w roku ubiegłym, a sprzedaż porównywalna ( tzw. like for like) wzrosła o 19,2 % ( w pln).
Na koniec czerwca 2007 roku Biedronka miała 962 sklepy (otwarto 64 nowych sklepów, zamknięto 7). Natomiast w ciągu ostatnich 12 miesięcy ( od lipca 2006 – do czerwca 2007), Firmie udało się otworzyć w sumie 128 nowych sklepów na terenie całego kraju.
„Rosnąca sprzedaż oznacza, że klienci dostrzegają nasze nieustające wysiłki zmierzające do ciągłego ulepszania asortymentu produktów, starania o zapewnienie wysokiej jakości i niskich cen. Dziękujemy im za zaufanie.
Sukces sieci jest sukcesem wszystkich prawie 17 000 pracowników, którzy przyczyniają się do niego każdego dnia swoim zaangażowaniem i profesjonalnym podejściem do klienta. Pragnę im za to gorąco podziękować i pogratulować wspólnego sukcesu.” – mówi Dyrektor Generalny, Pedro Pereira da Silva.
Ostatnie osiągnięcia i plany sieci Biedronka
W czasie najbliższego półrocza Biedronka planuje otworzyć 1000 sklep swojej sieci. Planowane jest także rozpoczęcie budowy kolejnego Centrum Dystrybucyjnego. Skala tych inwestycji stanowi o wysokim dynamizmie rozwoju Firmy i realizacji zakładanych celów.
Procentowy udział w rynku nadal utrzymuje sieć Biedronka na pozycji lidera w kategorii spożywczego handlu detalicznego. Dalsze plany zwiększenia udziału w rynku to nie tylko nowe sklepy, ale także uatrakcyjnienie produktów, zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami Klienta (zwłaszcza, jeśli chodzi o towary produkowane wyłącznie dla sieci Biedronka), to polityka cenowa, zakładająca optymalizację kosztów, a także stałe utrzymywanie najwyższej jakości produktów w dystrybucji.
Sieć stawia również na promocję polskiej marki na rodzimym rynku, w wyniku tej polityki aż 95% produktów spożywczych sprzedawanych w Biedronce pochodzi od producentów działających w Polsce. Działania te przyczyniają się tym samym do utrzymania, a nawet rozszerzania rynku pracy.
Certyfikat HACCP Codex Alimentarius dla Biedronki
Biedronka jest pierwszą wielką, ogólnopolską siecią handlową w Polsce, która otrzymała certyfikat HACCP Codex Alimentarius w zakresie magazynowania i dystrybucji FMCG. Sieć otrzymała ten certyfikat w czerwcu 2007 roku. Dokument jest świadectwem wysokiego poziomu bezpieczeństwa żywności.
System zabezpieczenia polega m in. na zidentyfikowaniu miejsc, w których mogą pojawić się niebezpieczeństwa i odpowiedniej, natychmiastowej reakcji, jeżeli zagrożenie wystąpi. Jest to system polegający na samokontroli, przyjazny i korzystny zarówno dla konsumenta, jak i dla przedsiębiorcy działającego w sektorze spożywczym. Poprzez wdrożenie systemu HACCP w firmie, konsument może mieć pewność, że spożywana przez niego żywność jest całkowicie bezpieczna.
Dzięki posiadanemu systemowi, uhonorowanemu certyfikatem, firma udowodniła, że wykazuje należytą staranność przy realizacji wszystkich działań prowadzonych w firmie oraz że stosuje wszelkie zabezpieczenia mogące uchronić żywność przed potencjonalnymi zagrożeniami zdrowotnymi.
Społeczna akcja informacyjna Biedronki i MSWiA
W czerwcu w ponad 950 sklepach Biedronka w całej Polsce rozpoczęła się specjalną kampanię informującą klientów sieci o konieczności wymiany starych dowodów osobistych na nowe - zgodne z przepisami Unii Europejskiej. Akcja ta była wspólnym przedsięwzięciem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Jeronimo Martins Dystrybucja S.A. Ze specjalnie przygotowanych plakatów klienci mogli dowiedzieć się, że od 1 stycznia 2008 roku stare dowody osobiste – tzw. „książkowe” – będą nieważne.
Przedsięwzięcie zrodziło się z przekonania, że w tak ważnej społecznie kwestii, sklepy Biedronka, które dziennie odwiedza około 1,6 mln klientów są unikatowym kanałem skutecznej komunikacji.
Biedronka i Caritas dzieciom
1 czerwca br. Biedronka po raz kolejny wzięła udział w przedsięwzięciu Caritas Polska. Z okazji Dnia Dziecka Firma została Patronem Głównym Ogólnopolskiego Festynu Rodzinnego, zorganizowanego przez Caritas Polska i TVP. Na placu Jana Pawła II w Ełku bawiło się ponad 15 tysięcy dzieci. Specjalnie dla nich zorganizowane były koncerty, musicale i występy znanych artystów. Biedronka przygotowała dla maluchów ponad 15 tysięcy paczek i prezentów oraz atrakcyjne nagrody do wylosowania podczas loterii fantowej. "Wdzięczny jestem bardzo sieci sklepów Biedronka, że nie tylko dba o nasz chleb codzienny, jest zawsze blisko nas, ale także troszczy się o malutkich, najmniejszych, potrzebujących. To dzieci są przecież nasza przyszłością, ich uśmiech jest najważniejszy" - mówił o współpracy z Biedronką ks. Dariusz Kruczyński, Dyrektor Caritas Diecezji Ełckiej.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Rekordowa nagroda specjalna dla pracowników Biedronki
21.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka celebruje Światowy Dzień Konsumenta
15.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka poszukuje wyjątkowych talentów menedżerskich
07.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause