Portugalska Grupa Jerónimo Martins zamknęła pierwsze półrocze 2007 roku wzrostem sprzedaży o 19,3 % w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego, osiągając wartość 2,4 mld euro. Wynik netto Grupy JM wzrósł o 12,3% w porównaniu do pierwszego półrocza 2006.
Sprzedaż całkowita w sieci Biedronka w pierwszym półroczu 2007 znacznie przekroczyła 4 miliardy złotych.
Polska sieć sklepów Biedronka, należąca do Jerónimo Martins, po raz kolejny odnotowała wysokie wyniki sprzedaży. Wzrost sprzedaży całkowitej osiągnął 32,4 %, w stosunku do podobnego okresu w roku ubiegłym, a sprzedaż porównywalna ( tzw. like for like) wzrosła o 19,2 % ( w pln).
Na koniec czerwca 2007 roku Biedronka miała 962 sklepy (otwarto 64 nowych sklepów, zamknięto 7). Natomiast w ciągu ostatnich 12 miesięcy ( od lipca 2006 – do czerwca 2007), Firmie udało się otworzyć w sumie 128 nowych sklepów na terenie całego kraju.
„Rosnąca sprzedaż oznacza, że klienci dostrzegają nasze nieustające wysiłki zmierzające do ciągłego ulepszania asortymentu produktów, starania o zapewnienie wysokiej jakości i niskich cen. Dziękujemy im za zaufanie.
Sukces sieci jest sukcesem wszystkich prawie 17 000 pracowników, którzy przyczyniają się do niego każdego dnia swoim zaangażowaniem i profesjonalnym podejściem do klienta. Pragnę im za to gorąco podziękować i pogratulować wspólnego sukcesu.” – mówi Dyrektor Generalny, Pedro Pereira da Silva.
Ostatnie osiągnięcia i plany sieci Biedronka
W czasie najbliższego półrocza Biedronka planuje otworzyć 1000 sklep swojej sieci. Planowane jest także rozpoczęcie budowy kolejnego Centrum Dystrybucyjnego. Skala tych inwestycji stanowi o wysokim dynamizmie rozwoju Firmy i realizacji zakładanych celów.
Procentowy udział w rynku nadal utrzymuje sieć Biedronka na pozycji lidera w kategorii spożywczego handlu detalicznego. Dalsze plany zwiększenia udziału w rynku to nie tylko nowe sklepy, ale także uatrakcyjnienie produktów, zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami Klienta (zwłaszcza, jeśli chodzi o towary produkowane wyłącznie dla sieci Biedronka), to polityka cenowa, zakładająca optymalizację kosztów, a także stałe utrzymywanie najwyższej jakości produktów w dystrybucji.
Sieć stawia również na promocję polskiej marki na rodzimym rynku, w wyniku tej polityki aż 95% produktów spożywczych sprzedawanych w Biedronce pochodzi od producentów działających w Polsce. Działania te przyczyniają się tym samym do utrzymania, a nawet rozszerzania rynku pracy.
Certyfikat HACCP Codex Alimentarius dla Biedronki
Biedronka jest pierwszą wielką, ogólnopolską siecią handlową w Polsce, która otrzymała certyfikat HACCP Codex Alimentarius w zakresie magazynowania i dystrybucji FMCG. Sieć otrzymała ten certyfikat w czerwcu 2007 roku. Dokument jest świadectwem wysokiego poziomu bezpieczeństwa żywności.
System zabezpieczenia polega m in. na zidentyfikowaniu miejsc, w których mogą pojawić się niebezpieczeństwa i odpowiedniej, natychmiastowej reakcji, jeżeli zagrożenie wystąpi. Jest to system polegający na samokontroli, przyjazny i korzystny zarówno dla konsumenta, jak i dla przedsiębiorcy działającego w sektorze spożywczym. Poprzez wdrożenie systemu HACCP w firmie, konsument może mieć pewność, że spożywana przez niego żywność jest całkowicie bezpieczna.
Dzięki posiadanemu systemowi, uhonorowanemu certyfikatem, firma udowodniła, że wykazuje należytą staranność przy realizacji wszystkich działań prowadzonych w firmie oraz że stosuje wszelkie zabezpieczenia mogące uchronić żywność przed potencjonalnymi zagrożeniami zdrowotnymi.
Społeczna akcja informacyjna Biedronki i MSWiA
W czerwcu w ponad 950 sklepach Biedronka w całej Polsce rozpoczęła się specjalną kampanię informującą klientów sieci o konieczności wymiany starych dowodów osobistych na nowe - zgodne z przepisami Unii Europejskiej. Akcja ta była wspólnym przedsięwzięciem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Jeronimo Martins Dystrybucja S.A. Ze specjalnie przygotowanych plakatów klienci mogli dowiedzieć się, że od 1 stycznia 2008 roku stare dowody osobiste – tzw. „książkowe” – będą nieważne.
Przedsięwzięcie zrodziło się z przekonania, że w tak ważnej społecznie kwestii, sklepy Biedronka, które dziennie odwiedza około 1,6 mln klientów są unikatowym kanałem skutecznej komunikacji.
Biedronka i Caritas dzieciom
1 czerwca br. Biedronka po raz kolejny wzięła udział w przedsięwzięciu Caritas Polska. Z okazji Dnia Dziecka Firma została Patronem Głównym Ogólnopolskiego Festynu Rodzinnego, zorganizowanego przez Caritas Polska i TVP. Na placu Jana Pawła II w Ełku bawiło się ponad 15 tysięcy dzieci. Specjalnie dla nich zorganizowane były koncerty, musicale i występy znanych artystów. Biedronka przygotowała dla maluchów ponad 15 tysięcy paczek i prezentów oraz atrakcyjne nagrody do wylosowania podczas loterii fantowej. "Wdzięczny jestem bardzo sieci sklepów Biedronka, że nie tylko dba o nasz chleb codzienny, jest zawsze blisko nas, ale także troszczy się o malutkich, najmniejszych, potrzebujących. To dzieci są przecież nasza przyszłością, ich uśmiech jest najważniejszy" - mówił o współpracy z Biedronką ks. Dariusz Kruczyński, Dyrektor Caritas Diecezji Ełckiej.