24 września br. Biedronka otworzyła swój tysięczny sklep. Znajduje się on w Warszawie. Uroczystego otwarcia, przecinając wstęgę, dokonał E. Alexandre Soares dos Santos, Prezes grupy Jeronimo Martins. Biedronka, należąca do grupy Jeronimo Martins, obecna na polskim rynku od ponad 12 lat, stworzyła efektywną sieć dystrybucji i zatrudnia ponad 17 tys. pracowników.
Tysięczny sklep znajduje się przy ulicy Zwoleńskiej 122/128 w warszawskiej dzielnicy Wawer. Jest to wolnostojący budynek, zbudowany całkowicie od podstaw. Usytuowany na działce o wielkości 4963 m2. Sklep o powierzchni całkowitej 1172 m2, i powierzchni sprzedażowej 623 m2 wyposażony jest w 6 kas. Zaopatrywany będzie przez jedno z sześciu Centrów Dystrybucji sieci Biedronka – w Wyszkowie. Tysięczny sklep jest wynikiem konsekwentnej i dynamicznej strategii rozwoju sieci w Polsce.
„W latach 2007, 2008 i 2009 planujemy otworzyć po 120 sklepów rocznie, a także zainwestować w Polsce około 500 milionów Euro” – mówi Pedro Pereira da Silva, Dyrektor Generalny. „Zaczynaliśmy w Polsce w 1995 roku. Stopniowo rozwijaliśmy sieć, inwestując w nowoczesne rozwiązania, budując centra dystrybucyjne oraz sieć sklepów w oparciu o starannie wyselekcjonowane produkty wysokiej jakości w codziennie niskich cenach. Cieszymy się coraz większym zaufaniem klientów, na co wskazują liczne badania, a czego dowodem dla nas są regularne wizyty klientów Biedronki w naszych sklepach w całym kraju. Półtora miliona osób dziennie odwiedza sklepy naszej sieci. Jesteśmy obecni w Polsce od 12 lat i planujemy kontynuować stabilny wzrost i rozwój” – dodał da Silva. „W imieniu Zarządu JMD dziękuję klientom, którzy nam zaufali, i których oczekiwania staramy się spełniać. Dziękujemy także pracownikom, bez których codziennej pracy, zaangażowania i profesjonalizmu nasz wspólny sukces nie byłby możliwy. Specjalne podziękowania kierujemy do naszych biznesowych partnerów, ze wieloletnią współpracę i wspólny rozwój.”
Podczas uroczystego otwarcia Pedro Soares Dos Santos, Prezes Zarządu Jeronimo Martins Dystrybucja powiedział: „Polski rynek przechodzi fazę konsolidacji. Wiedza, że na zachodzie Europy ‘nowoczesny’ handel obejmuje 75% rynku a w Polsce ten odsetek wynosi obecnie 50% daje nam pole do dalszego rozwoju i ekspansji. Cieszy nas rozwój Biedronki i wpływ działalności polskiej sieci na wyniki całej Grupy Jeronimo Martins. Gratuluję wyników wszystkim pracownikom Jeronimo Martins w Polsce i życzę dalszych sukcesów” – dodał.
„Otwarcie tysięcznego sklepu sieci Biedronka stanowi kamień milowy i jest prawdziwym odzwierciedleniem rozwoju Jerónimo Martins w ciągu ostatnich kilku lat. Ta firma, która pokazuje wyjątkowe tempo wzrostu sprzedaży i znakomite wyniki, jest przykładem naszych możliwości międzynarodowej ekspansji. Jej wybitne wyniki, wskazywane jako punkt odniesienia dla innowacji i sukcesu są dla nas prawdziwym powodem do dumy” – komentuje Alexandre Soares dos Santos.
Biedronka w liczbach
Sieć obecna jest w Polsce od 12 lat, posiada 1000 sklepów, w prawie 500 miejscowościach w Polsce. Biedronka zatrudnia ponad 17 000 osób. Sklepy sieci obsługuje 6 Centrów Dystrybucyjnych, z których towary są dostarczane do sklepów w danym regionie. Oferuje 900 produktów, z czego 95% produktów spożywczych wytwarzanych jest w Polsce. Codziennie odwiedza Biedronkę 1,5 miliona klientów. Sprzedaż netto w pierwszym półroczu 2007 roku przekroczyła 4 miliardy złotych, a wzrost sprzedaży całkowitej wyniósł 32,4% w stosunku do podobnego okresu w roku ubiegłym, co plasuje Biedronkę na pierwszym miejscu w Polsce na rynku handlu detalicznego. Biedronka jest również pierwszą ogólnopolską siecią handlową, której przyznano certyfikat HACCP Codex Alimentarius w zakresie magazynowania i dystrybucji FMCG. Dokument jest świadectwem wysokiego poziomu bezpieczeństwa żywności.
Biedronka zyskała przywiązanie i zaufanie klientów. To dla nich stale udoskonala asortyment oferowanych w sklepach produktów. Satysfakcją dla sieci jest fakt, że to się udaje: 38% Polaków uważa Biedronkę za najlepszą sieć detaliczną, a ponad 50% regularnie robi zakupy w Biedronce (wg badania GfK Polonia).
Od początku roku Biedronka otrzymała szereg nagród przyznawanych przez media i szanowane instytuty
15 lutego 2007 – Firma Roku 2006 – nagroda Gazety Finansowej
26 marca 2007 – Ranking Giganci Europy Centralnej – nagroda Pulsu Biznesu – Biedronka znalazła się w gronie Najlepszych Polskich Dużych Przedsiębiorstw
19 kwietnia 2007 – Superbrands – Biedronka została uznana za jedną z najsilniejszych marek na polskim rynku
23 kwietnia 2007 – Biedronka pośród 100 Najcenniejszych Marek na Polskim Rynku wg tygodnika Newsweek
25 kwietnia 2007 – Biedronka pośród Największych pracodawców – według rankingu Rzeczpospolitej
28 kwietnia 2007 – Biedronka na Liście Największych Przedsiębiorstw w 2006r. według Polityki
11 maja 2007 – Nagroda Hermesa od Poradnika Handlowca dla Wyróżniającego się przedsiębiorstwa z branży FMCG
26 marca 2007 – Ranking Giganci Europy Centralnej – nagroda Pulsu Biznesu – Biedronka znalazła się w gronie Najlepszych Polskich Dużych Przedsiębiorstw
19 kwietnia 2007 – Superbrands – Biedronka została uznana za jedną z najsilniejszych marek na polskim rynku
23 kwietnia 2007 – Biedronka pośród 100 Najcenniejszych Marek na Polskim Rynku wg tygodnika Newsweek
25 kwietnia 2007 – Biedronka pośród Największych pracodawców – według rankingu Rzeczpospolitej
28 kwietnia 2007 – Biedronka na Liście Największych Przedsiębiorstw w 2006r. według Polityki
11 maja 2007 – Nagroda Hermesa od Poradnika Handlowca dla Wyróżniającego się przedsiębiorstwa z branży FMCG
Biedronka – wśród firm wyróżnionych mianem „Ten to Watch” 2007
Biedronka znalazła się w gronie 10 firm odnoszących największe sukcesy, w zestawieniu przygotowanym przez firmę badawczą IGD za rok 2007. „Ten to Watch” to cykliczne zestawienie najlepszych i najbardziej innowacyjnych sprzedawców detalicznych z całego świata. Biedronka została uznana za ambitną sieć sklepów detalicznych, która nadaje tempo rozwoju rynku. Wśród czynników jej sukcesu wyróżniono zarówno strategię ekspansji i model biznesowy, jak również zaangażowanie w obszar Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR).
Biedronka znalazła się w gronie 10 firm odnoszących największe sukcesy, w zestawieniu przygotowanym przez firmę badawczą IGD za rok 2007. „Ten to Watch” to cykliczne zestawienie najlepszych i najbardziej innowacyjnych sprzedawców detalicznych z całego świata. Biedronka została uznana za ambitną sieć sklepów detalicznych, która nadaje tempo rozwoju rynku. Wśród czynników jej sukcesu wyróżniono zarówno strategię ekspansji i model biznesowy, jak również zaangażowanie w obszar Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR).