Firma Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci sklepów Biedronka, otrzymała nagrodę „Najlepszy Partner w Biznesie” miesięcznika „Home & Market”, w kategorii Sieci Handlowe. Uroczystość wręczenia statuetki odbyła się 23 października w Pałacu Prymasowskim w Warszawie. Nagrody przyznano w 19 kategoriach.
Odbierając wyróżnienie, dyrektor generalny JMD – Biedronka, Pedro Pereira da Silva powiedział: „Naszym celem jest ciągłe poszukiwanie coraz lepszej oferty wysokiej jakości produktów w zawsze niskiej cenie. Staramy się usatysfakcjonować naszych klientów. Udaje się to dzięki współpracy z naszymi partnerami biznesowymi, za co chciałbym im bardzo podziękować. Dziękuję też całemu zespołowi Biedronki – jest to nasze wspólne osiągnięcie i wspólna nagroda. Słowa wdzięczności kieruję również do redakcji miesięcznika „Home & Market” za docenienie naszych wysiłków”.
Nominowani do nagrody „Najlepszy Partner w Biznesie” wybierani są na podstawie analizy ich własnych ofert oraz wyników ankiet przeprowadzanych wśród przedsiębiorców. Dziennikarze miesięcznika „Home & Market” przyglądają się działalności tych firm z okresu ostatniego roku. W tegorocznej edycji konkursu przyznano nagrody w 19 kategoriach, m.in. dla najlepszego banku, firmy telekomunikacyjnej, towarzystwa funduszy inwestycyjnych czy agencji reklamowej.
W pierwszym półroczu 2007 roku sprzedaż całkowita Biedronki znacznie przekroczyła 4 mld złotych. Ostatnie lata to okres zrównoważonego rozwoju firmy, doceniany przez klientów Biedronki. W ciągu ostatnich lat sieć odnotowuje stały wzrost obrotów finansowych. Pod względem sprzedaży, Biedronka zajmuje pierwsze miejsce na polskim rynku spożywczego handlu detalicznego.
Strategia Biedronki zakłada długofalową współpracę z dostawcami. Partnerami biznesowymi sieci jest obecnie ponad 450 podmiotów gospodarczych w Polsce. JMD ceni sobie profesjonalizm dostawców oraz wysoką jakość dostarczanych przez nich produktów.
We wrześniu br. w warszawskim Wawrze Biedronka otworzyła swój 1000. sklep. Obecnie sieć działa w prawie 500 miejscowościach w Polsce i zatrudnia ok. 18 tys. pracowników. Dyrektor Generalny JMD Pedro Pereira da Silva zapowiedział, że w latach 2007-09 Biedronka zainwestuje w Polsce ok. 500 mln euro. W tym samym okresie firma będzie corocznie otwierać 120 sklepów.
Asortyment Biedronki obejmuje około 900 produktów; 95% oferowanych produktów spożywczych wytwarzanych jest w naszym kraju.
Według badań Instytutu GfK Polonia, 38% Polaków uważa Biedronkę za najlepszą sieć detaliczną w naszym kraju, a ponad 50% regularnie robi zakupy w Biedronce.