Na koniec III kwartału 2007 r. portugalska Grupa Jerónimo Martins zanotowała wzrost sprzedaży o 19,8% w stosunku do tego samego okresu w ub. roku, osiągając wartość 3,8 mld euro. W porównaniu do analogicznego okresu 2006 r., wynik netto Grupy JM wzrósł o 32%.
Sprzedaż całkowita w sieci Biedronka, należącej do Grupy JM, na koniec III kwartału 2007 r. przekroczyła 6,3 mld złotych.
Biedronka dzięki swojemu wzrostowi sprzedaży nadal utrzymuje pozycję lidera. Wzrost sprzedaży całkowitej osiągnął 32,7% w stosunku do podobnego okresu w 2006 roku, a sprzedaż porównywalna (tzw. like for like) wzrosła o 18,3% (w PLN).
Ostatnie osiągnięcia i plany sieci Biedronka
Pod koniec września, w warszawskiej dzielnicy Wawer, otwarty został 1000. sklep sieci Biedronka. To wynik konsekwentnej i dynamicznej strategii rozwoju sieci w Polsce. Dyrektor Generalny JMD Pedro Pereira da Silva zapowiedział, że w latach 2007, 2008 i 2009 będzie otwieranych 120 sklepów rocznie. W latach 2007 – 2009 Grupa JM zamierza zainwestować w Polsce 500 milionów euro.
Podczas uroczystości otwarcia 1000. sklepu Prezes Grupy Jeronimo Martins, E. Alexandre Soares Dos Santos podkreślił, że „otwarcie tysięcznego sklepu sieci Biedronka stanowi kamień milowy i jest prawdziwym odzwierciedleniem rozwoju Jeronimo Martins w ciągu ostatnich kilku lat.” (…) „Biedronka to firma, która pokazuje wyjątkowe tempo wzrostu sprzedaży i znakomite wyniki, jest przykładem naszych możliwości międzynarodowej ekspansji. Jej wybitne wyniki, wskazywane jako punkt odniesienia dla innowacji i sukcesu, są dla nas prawdziwym powodem do dumy”- dodał.
Pod względem sprzedaży Biedronka zajmuje pierwsze miejsce na polskim rynku handlu detalicznego.
Sklepy sieci Biedronka obsługiwane są przez 6 Centrów Dystrybucyjnych. Oferują 900 produktów, z czego 95% produktów spożywczych wytwarzanych jest w Polsce. Codziennie Biedronkę odwiedza ponad 1,5 mln klientów.
Biedronka jest pierwszą detaliczną ogólnopolską siecią handlową, której przyznano certyfikat HACCP Codex Alimentarius w zakresie magazynowania i dystrybucji FMCG. Świadczy on o wysokim poziomie bezpieczeństwa żywności.
Według badań PBS DGA, 38% Polaków uważa Biedronkę za najlepszą sieć detaliczną, a ponad 50% regularnie robi zakupy w Biedronce ( GfK Polonia).
Nagrody i wyróżnienia
W podsumowaniu trzech kwartałów działalności firmy nie można nie odnotować szeregu nagród i wyróżnień przyznanych JMD przez Media i renomowane instytuty, w bardzo różnych kategoriach:
- Najlepszy Partner w Biznesie - nagroda miesięcznika Home & Market
- Biedronka – wśród firm wyróżnionych mianem „Ten to Watch” 2007
- Nagroda Hermesa Poradnika Handlowca dla Wyróżniającego się przedsiębiorstwa z branży FMCG
- Biedronka na Liście Największych Przedsiębiorstw w 2006 r. według Polityki
- Biedronka pośród Największych Pracodawców – według rankingu Rzeczpospolitej
- Biedronka pośród 100 Najcenniejszych Marek na Polskim Rynku wg tygodnika Newsweek
- Superbrands – Biedronka została uznana za jedną z najsilniejszych marek na polskim rynku
- Ranking Giganci Europy Centralnej – nagroda Pulsu Biznesu – Biedronka znalazła się w gronie Najlepszych Polskich Dużych Przedsiębiorstw
- Firma Roku 2006 – nagroda Gazety Finansowej