Rośnie w rankingu Siły Marki 2007. Najbardziej lubiana przez Klientów. Jedna z najcenniejszych marek. Kto? Biedronka.
Według rankingu Rzeczpospolitej, wśród najcenniejszych marek w roku 2007, znalazła się sieć sklepów Biedronka. Ugruntowała swoją pozycję jako jedna z najpopularniejszych i najcenniejszych marek w Polsce.
Jak podaje Rzeczpospolita w najnowszym Rankingu Siły Marki, przygotowanym przez gazetę, Biedronka zajmuje najsilniejszą pozycję ze wszystkich badanych marek w swojej branży (pod względem udziałów rynkowych).
W rywalizacji niezależnej od branży Biedronka zajęła pierwszą pozycję pod względem „Preferencji klientów” oraz pierwszą pozycję w kategorii „Priorytet w świadomości”.
W rankingu ogólnym (wszystkich marek) w kategorii „Świadomość marki” Biedronka zajęła pozycję piątą, osiemnastą w kategorii „Stopa referencji” oraz dziewiętnastą w kategorii „Postrzegana wartość”.
W tym roku sprawdzono, jak Polacy oceniają blisko 400 marek. W każdym z rankingów szczegółowych sklasyfikowano ich 60. Biedronka jest we wszystkich kategoriach najwyżej klasyfikowaną siecią handlową, utrzymując pozycję lidera. Wszystkie notowania Biedronki w rankingach pokazują stałą pozycję rynkową firmy.
Od początku tworzenia rankingu, czyli od 2004 roku, można zaobserwować tendencję polegającą na zwiększaniu się średniego wskaźnika siły marek z czołówki. Oznacza to, że silne marki z roku na rok relatywnie stają się coraz silniejsze. Jak podaje Rzeczpospolita (…) „Tradycyjnie w czołówce rankingu dominują marki obecne na rynku od dłuższego czasu, które są kierowane do masowego odbiorcy, mają znaczące udziały w rynku i są reklamowane w mediach.”
Ranking prezentujący najbardziej wartościowe polskie marki opracowany został przez redakcję dziennika Rzeczpospolita przy współpracy z Radą Patronów Marki. Lista marek powstała w oparciu o badania opinii publicznej. Ranking wykorzystuje złożoną metodologię: bazuje na badaniach opinii publicznej, konkretnych danych finansowych, m.in. wynikach sprzedaży pod daną marką, a także wykorzystuje w jej wycenie powszechnie stosowaną w świecie metodę opłat licencyjnych.
„Tak wysoka pozycja marki Biedronka to przede wszystkim wyraz uznania klientów. Wszyscy pracownicy Biedronki dokładają starań, aby jak najlepiej spełnić ich oczekiwania, zarówno w zakresie jakości produktów, jak i obsługi w sklepach. Wyniki potwierdzają, że klienci doceniają nasze wysiłki i są zadowoleni z oferty. Stanowi to dla nas niewątpliwie dużą satysfakcję i motywację do dalszej pracy.” – mówi Anna Sierpińska, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji sieci Biedronka.