Tradycji stało się zadość – już po raz trzeci Caritas Polska i Biedronka rozdały chorym dzieciom w szpitalach Warszawy i okolic 1200 paczek z upominkami z okazji Światowego Dnia Chorego.
Najmłodsi pacjenci w Centrum Zdrowia Dziecka, w Szpitalu Dziecięcym przy ul. Niekłańskiej oraz szpitalu w Otwocku odebrali prezenty z rąk ks. Biskupa Stanisława Kędziory.
„Tradycyjnie już w Światowy Dzień Chorego chcemy być blisko chorych – a zwłaszcza dzieci. Swój szczególny wymiar mają w tym dniu odwiedziny – choć to krótka, to jednak bardzo ważna chwila, kiedy na twarzach dzieci gości uśmiech. To radość bycia razem w ważnym i symbolicznym momencie. Bardzo się cieszymy, że – jak co roku – jest z nami Biedronka”, powiedział ks. Krzysztof Ukleja, dyrektor Diecezji Warszawsko-Praskiej Caritas.
Poza paczka pełną najlepszych słodyczy, dzieci dostały także w pełni wyposażony piórnik szkolny (ufundowany przez jednego z partnerów handlowych Biedronki). Tegoroczny 11 lutego, dzieci zapamiętają także z uwagi na występy lubianych przez nich artystów zorganizowane w Centrum Zdrowia Dziecka w Międzylesiu. Specjalnie przygotowany program dał wiele radości podopiecznym szpitala.
„Cieszy nas stała i dobra współpraca z Caritas Polska w tak ważnych sprawach. Nie da się zmierzyć chwil radości dzieci, które los tak bardzo doświadcza. Dlatego Światowy Dzień Chorego to bardzo ważna data w kalendarzu naszej firmy.” – dodał Pedro Pereira da Silva, Dyrektor Zarządzający Jeronimo Martins Dystrybucja.
Kontynuacja pomocy dzieciom w Światowym Dniu Chorego to stałe działanie Jeronimo Martins Dystrybucja i jedna z wielu aktywności skierowanych do najmłodszych. Wspólne przedsięwzięcia JMD oraz Caritas Polska trwają już trzeci rok, a ich zakres stale się powiększa.
Firma pomaga m.in. w leczeniu chorych dzieci swoich pracowników, corocznie organizuje bezpłatne kolonie dla kilkuset dzieci pracowników w trudniejszej sytuacji życiowej i podopiecznych Caritas, oraz jest aktywnym uczestnikiem projektu „Partnerstwo dla Zdrowia” (wspólnie z Instytutem Matki i Dziecka, Danone oraz Maspex), którego celem jest znaczące zmniejszenie zjawiska niedożywienia i złego żywienia dzieci w Polsce. Kaszka „Mleczny Start” – pierwszy produkt użyteczny społecznie, sprzedawana jest bez zysków w sieci sklepów Biedronka, w bardzo przystępnej cenie.