strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Informacje korporacyjne

Jeronimo Martins podsumowuje 2007 rok

29.02.2008

Portugalska Grupa Jerónimo Martins zamknęła rok 2007 wzrostem dochodu o 13% w stosunku do roku 2006, osiągając historyczną wartość 131,3 miliona Euro. Skonsolidowana sprzedaż Grupy w tym okresie wzrosła o 21,4% do 5,35 miliarda Euro. Polska sieć handlowa Biedronka należąca do Jerónimo Martins przyspieszyła wzrost zwiększając sprzedaż o 39,5% w euro (35% w PLN).

Grupa Jerónimo Martins zamknęła rachunki za rok 2007 wyjątkowym poziomem wzrostu, co potwierdza sukces strategii założonych w ostatnich latach. Skonsolidowany zysk osiągnął 131,3 miliona euro (wzrost o 13% w stosunku do roku 2006), a sprzedaż globalna wzrastała w szybkim tempie (+21,4%), bez względu na intensywną presję konkurencji na rynkach, na których działa Grupa.
Operacyjny przepływ gotówkowy Grupy (EBITDA) wyniósł 351,4 miliona euro, odpowiadając wzrostowi o 10,2% w stosunku do roku ubiegłego.
Inwestycje sięgnęły 468,5 miliona euro w roku 2007
Wydatki kapitałowe wyniosły 468,5 miliona euro (z czego 57,3% zostało wydane w Portugalii a 42,7% w Polsce), odzwierciedlając wykonanie ambitnego planu wzrostu Grupy jak również inwestycji poczynionych w już istniejącym parku sklepowym. Rozszerzenie operacji handlowych w Portugalii i w Polsce pozostało priorytetem dla Grupy, która przeznaczyła 70% ogólnych inwestycji na wykonanie planu otwarcia sklepów w roku 2007.
Według Alexandre’a Soaresa dos Santosa, Prezesa Zarządu Jerónimo Martins;
“Wyniki te potwierdzają nadchodzący sukces obranych strategii, jak również preferencje konsumentów wobec marek handlowych Jerónimo Martins. Cele założone przez Grupę zostały w pełni osiągnięte. Jesteśmy pewni, że wraz z integracją operacji Plusa i rozwojem planu ekspansji, Jerónimo Martins będzie nadal osiągać wysokie poziomy wzrostu.”
Polska: Biedronka przyspiesza wzrost sprzedaży (+39,5%)
W Polsce, Biedronka po raz kolejny wypadła lepiej od swojego segmentu, jeszcze bardziej umacniając pozycję lidera. Sprzedaż całkowita wzrosła o 39,5% w euro (35% w PLN). Miały na to wpływ: 21,1% wzrost sprzedaży w sklepach porównywanych (Like for like), jak również wypełnienie ambitnego planu, który pozwolił na otwarcie 156 nowych sklepów, włączając jubileuszowy 1000. sklep w warszawskiej dzielnicy Wawer. Wszystko to pozwoliło na rozszerzenie ogólnej powierzchni sprzedaży o 18,5%. Sieć zamknęła rok ogólną liczbą 1045 sklepów.
„Wyniki Biedronki w 2007 są konsekwencją realizacji objętej przez nas strategii i ciągłego stabilnego wzrostu. Dzięki temu rozwojowi zwiększyła się liczba naszych klientów, jak również zwiększyło się zadowolenie z naszej oferty. Cieszy nas, że klienci doceniają nasze starania zmierzające do spełnienia przez naszą sieć ich oczekiwań. Nasz dynamiczny rozwój jest możliwy dzięki codziennej pracy ponad 19 000 pracowników. Chcielibyśmy im podziękować za ich wkład w rozwój firmy, a partnerom handlowym za owocną współpracę, którą cały czas rozwijamy.” - powiedział Pedro Pereira da Silva , Dyrektor Generalny Biedronki.
2008: integracja sieci Plus źródłem ważnych synergii i wzmocnienia pozycji rynkowej
Pomimo niepewności, która panuje w środowisku gospodarczym i związanej z zachowaniem się konsumentów, Grupa Jerónimo Martins jest przekonana o dynamice swojego wzrostu i o tym, że osiągnie jeszcze większą wydajność w roku 2008. Biorąc pod uwagę siłę i pewność swoich modeli biznesowych Grupa oczekuje, że osiągnie wyniki lepsze od konkurencji, zarówno w Polsce jak i w Portugalii. Rozwinięcie planu ekspansji oraz integracja sklepów sieci Plus wniosą wkład do polepszenia pozycji rynkowej Grupy. Jerónimo Martins nadal będzie dotrzymywać zobowiązania dotyczącego konkurencyjności cen w formatach, w których działa. Integracja sklepów sieci Plus, która nastąpi jak tylko odpowiednie instytucje zatwierdzą właściwy zakup, pozwoli na stworzenie ważnych synergii.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Kolejni pracownicy Biedronki otrzymują podwyżki
01.02.2023
Informacje korporacyjne
Jest wiele powodów, by iść do Biedronki
17.01.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka przedłuża i rozszerza współpracę z PZPN
16.01.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause