21 kwietnia br. w Pałacu Prymasowskim odbyła się uroczysta gala tygodnika Newsweek, podczas której wyróżniono czołówkę stu najcenniejszych firm na polskim rynku w 2007 roku. Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci Biedronka, zajęła zaszczytne drugie miejsce w rankingu 100 najcenniejszych Firm w Polsce w roku 2007 w branży handlowej. Jednocześnie JMD uplasowało się na 37 pozycji wśród wszystkich firm w rankingu 100 najcenniejszych w całym kraju.
Ranking "stu" prezentujący najbardziej wartościowe polskie spółki 2007 roku opracowany został przez redakcję tygodnika Newsweek we współpracy z renomowaną, międzynarodową firmą doradztwa strategicznego A.T. Kearney.
Zestawienie powstało na podstawie kilkuset działających w Polsce firm o najwyższych przychodach. O miejscu w rankingu decydowała wycena wartości spółek, której dokonano w oparciu o dane historyczne i wyniki finansowe za 2007 rok.
JMD jest ujmowane w rankingu Newsweeka od kliku lat. Głównie parametry wskazujące na wzrost JMD w tym czasie to awans w rankingu z miejsca 60, które firma zajęła 2 lata temu, na 48 w ubiegłym roku, plasując się na 37. miejscu w tegorocznym zestawieniu. Wg analityków A.T. Karney Firma odnotowała 33% wzrost wartości w stosunku do poprzedniego roku. Niewątpliwie jest to potwierdzeniem dynamicznego rozwoju spółki – następstwa konsekwentnie realizowanej strategii Firmy.