Home Link" target="_blank">Home
Facebook Link" target="_blank">
  • Press Releases
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
  • Search
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Home
Search
  • Press Releases
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Share

Subscribe

Let's stay in touch!
Informacje korporacyjne

Biedronka wprowadza torby wielokrotnego użytku

11.06.2008

Biedronka – największa polska sieć dyskontów spożywczych – zachęca swoich klientów do dbałości o środowisko naturalne. Od 5 czerwca, dnia bez plastikowych toreb, w każdym z ponad tysiąca sklepów Biedronki w całej Polsce, dystrybuowane są torby wielokrotnego użytku.

Torby wielokrotnego użytku pojawiły się w sklepach dystryktu Siedlce na początku kwietnia. Zdobyte tam doświadczenie pomoże sprawnie wprowadzić torby w sklepach Biedronka w całej Polsce.
„Podjęliśmy tę inicjatywę z kilku powodów. Po pierwsze troska o środowisko naturalne. Przeciętny Polak zużywa rocznie aż 300 plastikowych toreb jednorazowego użytku. W skali całego kraju daje to miliardy opakowań rocznie. Na całym świecie zużywa się aż 60 milionów ton jednorazowych siatek, z tego zaledwie 10% poddawana jest recyklingowi. Warto pamiętać, że każda foliowa torebka rozkłada się do 500 lat, emitując przy tym szkodliwe substancje, które trafiają do gleby i wody, co stanowi ogromne obciążenie dla środowiska. Inny ważny powód to ekonomia. Plastik wytwarzany jest z pochodnych ropy naftowej, której światowe złoża maleją. Ograniczenie zużycia plastiku jest zatem istotne dla całej naszej gospodarki. Równie ważny powód – to odpowiedzialność społeczna. Jako lider na rynku handlu detalicznego dobrze rozumiemy potrzebę dbania o środowisko naturalne i czujemy się zobowiązani do popierania, a nawet kreowania wszelkich trendów proekologicznych, wpływających na zmianę postaw zarówno naszych pracowników jak i klientów” – mówi Pedro da Silva, Dyrektor Generalny Biedronki.
Pamiętając o wartości, jaką stanowi naturalne środowisko, Biedronka wycofuje z użycia torebki jednorazowe i chce zachęcić swoich klientów do stosowania toreb przyjaznych środowisku. Każdego dnia w sklepach sieci klienci przeprowadzają blisko 2 miliony transakcji. Jeżeli większość z nich da się przekonać do stosowania toreb wielokrotnego użytku, efekt będzie odczuwalny.
Nowe torebki są sprzedawane za symboliczną kwotę siedmiu groszy i mają znaczną przewagę nad jednorazowymi. Są trwalsze i mogą być wielokrotnie używane.
Akcji wymiany toreb foliowych będą towarzyszyć ulotki i plakaty o charakterze edukacyjnym, uwrażliwiających ludzi na problemy środowiska naturalnego.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Read More
Informacje korporacyjne
Biedronka walczy o zdrowotny rekord
14.05.2025
Informacje korporacyjne
Automaty DHL już przy co drugiej Biedronce w Polsce
05.05.2025
Informacje korporacyjne
Majówkowy maraton zakupowy z Biedronką
28.04.2025
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Home
Newsroom
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Contact For MediaContact For Clients Link" target="_blank">Contact For ClientsMultimediaAbout Us Link" target="_blank">About Us
GDPR Clause