strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Informacje korporacyjne

Biedronka wprowadza torby wielokrotnego użytku

11.06.2008

Biedronka – największa polska sieć dyskontów spożywczych – zachęca swoich klientów do dbałości o środowisko naturalne. Od 5 czerwca, dnia bez plastikowych toreb, w każdym z ponad tysiąca sklepów Biedronki w całej Polsce, dystrybuowane są torby wielokrotnego użytku.

Torby wielokrotnego użytku pojawiły się w sklepach dystryktu Siedlce na początku kwietnia. Zdobyte tam doświadczenie pomoże sprawnie wprowadzić torby w sklepach Biedronka w całej Polsce.
„Podjęliśmy tę inicjatywę z kilku powodów. Po pierwsze troska o środowisko naturalne. Przeciętny Polak zużywa rocznie aż 300 plastikowych toreb jednorazowego użytku. W skali całego kraju daje to miliardy opakowań rocznie. Na całym świecie zużywa się aż 60 milionów ton jednorazowych siatek, z tego zaledwie 10% poddawana jest recyklingowi. Warto pamiętać, że każda foliowa torebka rozkłada się do 500 lat, emitując przy tym szkodliwe substancje, które trafiają do gleby i wody, co stanowi ogromne obciążenie dla środowiska. Inny ważny powód to ekonomia. Plastik wytwarzany jest z pochodnych ropy naftowej, której światowe złoża maleją. Ograniczenie zużycia plastiku jest zatem istotne dla całej naszej gospodarki. Równie ważny powód – to odpowiedzialność społeczna. Jako lider na rynku handlu detalicznego dobrze rozumiemy potrzebę dbania o środowisko naturalne i czujemy się zobowiązani do popierania, a nawet kreowania wszelkich trendów proekologicznych, wpływających na zmianę postaw zarówno naszych pracowników jak i klientów” – mówi Pedro da Silva, Dyrektor Generalny Biedronki.
Pamiętając o wartości, jaką stanowi naturalne środowisko, Biedronka wycofuje z użycia torebki jednorazowe i chce zachęcić swoich klientów do stosowania toreb przyjaznych środowisku. Każdego dnia w sklepach sieci klienci przeprowadzają blisko 2 miliony transakcji. Jeżeli większość z nich da się przekonać do stosowania toreb wielokrotnego użytku, efekt będzie odczuwalny.
Nowe torebki są sprzedawane za symboliczną kwotę siedmiu groszy i mają znaczną przewagę nad jednorazowymi. Są trwalsze i mogą być wielokrotnie używane.
Akcji wymiany toreb foliowych będą towarzyszyć ulotki i plakaty o charakterze edukacyjnym, uwrażliwiających ludzi na problemy środowiska naturalnego.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Biedronka gotowa na sezon wakacyjny
21.06.2022
Informacje korporacyjne
Wakacyjna praca w Biedronce nawet bez cv
10.05.2022
Informacje korporacyjne
Dada ma kolejny sposób na wsparcie rodziców
09.05.2022
Logo jeronimo martinsLogo
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause