Biedronka – największa polska sieć dyskontów spożywczych – zachęca swoich klientów do dbałości o środowisko naturalne. Od 5 czerwca, dnia bez plastikowych toreb, w każdym z ponad tysiąca sklepów Biedronki w całej Polsce, dystrybuowane są torby wielokrotnego użytku.
Torby wielokrotnego użytku pojawiły się w sklepach dystryktu Siedlce na początku kwietnia. Zdobyte tam doświadczenie pomoże sprawnie wprowadzić torby w sklepach Biedronka w całej Polsce.
„Podjęliśmy tę inicjatywę z kilku powodów. Po pierwsze troska o środowisko naturalne. Przeciętny Polak zużywa rocznie aż 300 plastikowych toreb jednorazowego użytku. W skali całego kraju daje to miliardy opakowań rocznie. Na całym świecie zużywa się aż 60 milionów ton jednorazowych siatek, z tego zaledwie 10% poddawana jest recyklingowi. Warto pamiętać, że każda foliowa torebka rozkłada się do 500 lat, emitując przy tym szkodliwe substancje, które trafiają do gleby i wody, co stanowi ogromne obciążenie dla środowiska. Inny ważny powód to ekonomia. Plastik wytwarzany jest z pochodnych ropy naftowej, której światowe złoża maleją. Ograniczenie zużycia plastiku jest zatem istotne dla całej naszej gospodarki. Równie ważny powód – to odpowiedzialność społeczna. Jako lider na rynku handlu detalicznego dobrze rozumiemy potrzebę dbania o środowisko naturalne i czujemy się zobowiązani do popierania, a nawet kreowania wszelkich trendów proekologicznych, wpływających na zmianę postaw zarówno naszych pracowników jak i klientów” – mówi Pedro da Silva, Dyrektor Generalny Biedronki.
Pamiętając o wartości, jaką stanowi naturalne środowisko, Biedronka wycofuje z użycia torebki jednorazowe i chce zachęcić swoich klientów do stosowania toreb przyjaznych środowisku. Każdego dnia w sklepach sieci klienci przeprowadzają blisko 2 miliony transakcji. Jeżeli większość z nich da się przekonać do stosowania toreb wielokrotnego użytku, efekt będzie odczuwalny.
Nowe torebki są sprzedawane za symboliczną kwotę siedmiu groszy i mają znaczną przewagę nad jednorazowymi. Są trwalsze i mogą być wielokrotnie używane.
Akcji wymiany toreb foliowych będą towarzyszyć ulotki i plakaty o charakterze edukacyjnym, uwrażliwiających ludzi na problemy środowiska naturalnego.