Home Link" target="_blank">Home
Facebook Link" target="_blank">
  • Press Releases
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
  • Search
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Home
Search
  • Press Releases
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Share

Subscribe

Let's stay in touch!
Informacje korporacyjne

Biedronka wprowadza „Etykiety dla zdrowia”

31.07.2008

Biedronka jest pierwszą siecią handlową, która znakuje produkty marki własnej za pomocą etykiet GDA na tak dużą skalę. Od października 2007 r., Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci Biedronka, we współpracy z partnerami handlowymi i dostawcami, wprowadza dobrowolne oznaczenia GDA na większości produktów spożywczych sprzedawanych w sieci.

Biedronka rozpoczęła akcję “Etykieta dla zdrowia” wprowadzając oznaczenia na produktach spożywczych, przedstawiające zalecane dzienne spożycie składników odżywczych dla dorosłej, zdrowej osoby (GDA – ang. Guideline Daily Amount). Oznaczenia te informują o ilości składników odżywczych i kalorii zawartych w danym produkcie jak również ich zalecanym ilościowym oraz procentowym udziale w codziennej diecie. Odpowiednio skomponowana dieta pomaga zapobiegać otyłości, chorobom serca, cukrzycy oraz innym schorzeniom uznawanym dzisiaj za choroby cywilizacyjne.
Oznaczenia GDA prezentowane za pomocą graficznych etykiet, przygotowywane są w oparciu o naukowe zalecenia dla dorosłej osoby, o prawidłowej masie ciała, a także o regularnej aktywności fizycznej.
Mężczyźni mają nieco inne zapotrzebowanie na składniki odżywcze niż kobiety, ale w celu uproszczenia sposobu oznaczeń GDA, system ten oparty jest na wartościach GDA obliczonych dla kobiet – podawanych jako % GDA dla zdrowej, dorosłej osoby.
“Biedronka zawsze ma na uwadze satysfakcję swoich klientów. Oferujemy wysokiej jakości produkty w codziennie niskich cenach. Obecnie produkty sieci mają kolejną wartość dodaną, od kiedy wprowadziliśmy oznaczenia GDA na większości naszych produktów spożywczych. Stało się to możliwe dzięki współpracy z naszymi partnerami handlowymi. Akcja “Etykieta dla zdrowia”, którą niedawno zainicjowaliśmy ma na celu pomoc klientom w zmianach przyzwyczajeń żywieniowych oraz stworzeniu w nich nawyków prawidłowego komponowania codziennej diety. Mamy nadzieję, że z czasem nauczą się oni kalkulować wartości zalecanego dziennego spożycia składników odżywczych według norm, jakie są niezbędne każdego dnia, a tym samym będą w stanie zapobiegać różnego rodzaju chorobom mającym swoje źródło w nieprawidłowym żywieniu. Cieszymy się, że Biedronka jest pierwszą siecią handlową, która wprowadziła dobrowolne oznaczenia GDA na produktach spożywczych pod marką własną na tak dużą skalę” - mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor ds. kontroli jakości JMD SA.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Read More
Informacje korporacyjne
Biedronka gotowa na wakacje! W niedzielę 29 czerwca sklepy czynne co najmniej do 23:30
27.06.2025
Informacje korporacyjne
Biedronka na fali – sklepy otwarte przez całą dobę
24.06.2025
Informacje korporacyjne
Jeronimo Martins i Biedronka otwierają drzwi do kariery
18.06.2025
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Home
Newsroom
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Contact For MediaContact For Clients Link" target="_blank">Contact For ClientsMultimediaAbout Us Link" target="_blank">About Us
GDPR Clause