strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Informacje korporacyjne

Znaczące wyniki operacyjne Grupy Jeronimo Martins za pierwsze półrocze 2009 roku

28.07.2009

Wzrost sprzedaży w Biedronce o ponad 33%

Grupa Jerónimo Martins odnotowała znaczący wynik operacyjny w pierwszym półroczu 2009 roku. Wzrost sprzedaży osiągnął kwotę 3380,6 milionów euro, co oznacza wzrost o 6,6% (21,6% przy stałych kursach wymiany) w stosunku do odpowiedniego okresu zeszłego roku, podczas gdy skonsolidowany przepływ pieniężny z działalności operacyjnej (EBITDA) wzrósł o 10,2% (26,0% przy stałych kursach wymiany). Zysk netto Grupy Jerónimo Martins wzrósł o 12.5% (23.3% wyłączając wpływ sprzedaży pozycji jednorazowych).
Dobre wyniki są podparte wzrostem we wszystkich obszarach działalności biznesowej Grupy i wzmocnione istotnymi korzyściami skali oraz konsolidacją modeli biznesowych w handlu detalicznym. Warto odnotować pozytywny wpływ planu ekspansji wcielanego w życie w przeciągu ostatnich dwóch lat na ewolucję wyników sprzedaży. Wzrost powierzchni sprzedaży o 20,0% w pierwszym półroczu 2009 roku – przy 330 sklepach więcej niż w tym samym okresie roku 2008 – zdecydowanie przyczynił się do polepszenia wyników działalności operacyjnej poprzez synergię skali i wzrost wydajności, tworząc korzystne perspektywy kontynuacji wzrostu w przyszłości, nawet pomimo faktu, iż nowe sklepy nie osiągnęły jeszcze pełnej dojrzałości.
Biedronka umacnia się na pozycji lidera, sprzedaż rośnie o 33,4% (w PLN)
Sieć Biedronka, część Grupy Jerónimo Martins, osiągnęła wzrost sprzedaży o 33,4% (w PLN) w stosunku do tego samego okresu zeszłego roku oraz wzrost sprzedaży porównywalnej (tzw. like for like) o 7.9%. W ostatnich 12 miesiącach (pomiędzy lipcem 2008 a czerwcem 2009), Biedronka otworzyła 358 nowych sklepów w całym kraju. Na koniec czerwca 2009 roku Biedronka posiadała 1408 sklepów.
Wzrost sprzedaży oraz ogólne wyniki Biedronki odzwierciedlają lojalność i zadowolenie klientów z naszej oferty składającej się z wysokiej jakości produktów żywnościowych produkowanych głównie w Polsce i oferowanych w codziennie niskich cenach.” – powiedział Pedro Pereira da Silva, Dyrektor Generalny JMD SA w Polsce.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Rekordowa nagroda specjalna dla pracowników Biedronki
21.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka celebruje Światowy Dzień Konsumenta
15.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka poszukuje wyjątkowych talentów menedżerskich
07.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause