Home Link" target="_blank">Home
Facebook Link" target="_blank">
  • Press Releases
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
  • Search
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Home
Search
  • Press Releases
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Share

Subscribe

Let's stay in touch!
Informacje korporacyjne

Znaczące wyniki operacyjne Grupy Jeronimo Martins za pierwsze półrocze 2009 roku

28.07.2009

Wzrost sprzedaży w Biedronce o ponad 33%

Grupa Jerónimo Martins odnotowała znaczący wynik operacyjny w pierwszym półroczu 2009 roku. Wzrost sprzedaży osiągnął kwotę 3380,6 milionów euro, co oznacza wzrost o 6,6% (21,6% przy stałych kursach wymiany) w stosunku do odpowiedniego okresu zeszłego roku, podczas gdy skonsolidowany przepływ pieniężny z działalności operacyjnej (EBITDA) wzrósł o 10,2% (26,0% przy stałych kursach wymiany). Zysk netto Grupy Jerónimo Martins wzrósł o 12.5% (23.3% wyłączając wpływ sprzedaży pozycji jednorazowych).
Dobre wyniki są podparte wzrostem we wszystkich obszarach działalności biznesowej Grupy i wzmocnione istotnymi korzyściami skali oraz konsolidacją modeli biznesowych w handlu detalicznym. Warto odnotować pozytywny wpływ planu ekspansji wcielanego w życie w przeciągu ostatnich dwóch lat na ewolucję wyników sprzedaży. Wzrost powierzchni sprzedaży o 20,0% w pierwszym półroczu 2009 roku – przy 330 sklepach więcej niż w tym samym okresie roku 2008 – zdecydowanie przyczynił się do polepszenia wyników działalności operacyjnej poprzez synergię skali i wzrost wydajności, tworząc korzystne perspektywy kontynuacji wzrostu w przyszłości, nawet pomimo faktu, iż nowe sklepy nie osiągnęły jeszcze pełnej dojrzałości.
Biedronka umacnia się na pozycji lidera, sprzedaż rośnie o 33,4% (w PLN)
Sieć Biedronka, część Grupy Jerónimo Martins, osiągnęła wzrost sprzedaży o 33,4% (w PLN) w stosunku do tego samego okresu zeszłego roku oraz wzrost sprzedaży porównywalnej (tzw. like for like) o 7.9%. W ostatnich 12 miesiącach (pomiędzy lipcem 2008 a czerwcem 2009), Biedronka otworzyła 358 nowych sklepów w całym kraju. Na koniec czerwca 2009 roku Biedronka posiadała 1408 sklepów.
Wzrost sprzedaży oraz ogólne wyniki Biedronki odzwierciedlają lojalność i zadowolenie klientów z naszej oferty składającej się z wysokiej jakości produktów żywnościowych produkowanych głównie w Polsce i oferowanych w codziennie niskich cenach.” – powiedział Pedro Pereira da Silva, Dyrektor Generalny JMD SA w Polsce.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Read More
Informacje korporacyjne
Biedronka gotowa na wakacje! W niedzielę 29 czerwca sklepy czynne co najmniej do 23:30
27.06.2025
Informacje korporacyjne
Biedronka na fali – sklepy otwarte przez całą dobę
24.06.2025
Informacje korporacyjne
Jeronimo Martins i Biedronka otwierają drzwi do kariery
18.06.2025
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Home
Newsroom
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Contact For MediaContact For Clients Link" target="_blank">Contact For ClientsMultimediaAbout Us Link" target="_blank">About Us
GDPR Clause