Portugalska Grupa JM zamknęła 2009 rok wzrostem sprzedaży o 6,1% w porównaniu do roku 2008, przekraczając wartość 7 317,1 mln euro. Wzrost ten został osiągnięty dzięki pozytywnym wynikom we wszystkich działach operacyjnych Grupy.
Zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) osiągnął wzrost o 11,6% (+24,8% przy stałych kursach walut), osiągając wynik 528 milionów euro.
Warte odnotowania osiągnięcia w obszarze sprzedaży oraz całościowe wyniki uzyskane przez Grupę Jerónimo Martins w 2009 roku, potwierdzają siłę jej modeli biznesowych. Sprzedaż skonsolidowana osiągnęła wartość 7 317,1 milionów euro, co odpowiada wzrostowi, z roku na rok, w wysokości 6,1% (+18,4% przy stałych kursach walut). Wartości te odzwierciedlają korzyści wynikające ze zwiększonej skali operacji osiągniętych zarówno w Portugalii, jak i w Polsce, dzięki zakupowi w 2008 roku sklepów sieci Plus.
We wzroście wartości sprzedaży skonsolidowanej o 6,1%, miały swój udział: zarówno wzrost sprzedaży porównywalnej (like-for-like - LFL) w sieciach sklepów w Portugalii i w Polsce, jak i działalność sklepów nowych oraz adaptowanych. Co warto zauważyć, wzrost w tej wysokości został odnotowany pomimo deprecjacji złotego wobec euro.
W Polsce sieć Biedronka, będąca własnością Grupy, umocniła pozycję lidera, osiągając całkowity wzrost sprzedaży o 29,8% w PLN.
Wyniki sztandarowej sieci Biedronka, która wzmocniła swoją pozycję lidera, odzwierciedlają osiągnięcia Grupy na rynku w Polsce. Obroty Firmy wyniosły łącznie 16 066,7 milionów PLN, co stanowi wzrost w wysokości 29,8%. Przyjmując podstawę LFL, zarejestrowano silny wzrost sprzedaży wynoszący 8,3% w całym roku 2009, co jest wyraźnym dowodem akceptacji klientów dla oferty Biedronki i siły marki.
Informacja o wynikach Grupy JM jest dostępna pod adresem:
http://www.jeronimomartins.pt/en/media/press_releases.aspx
http://www.jeronimomartins.pt/en/media/press_releases.aspx