Portugalska Grupa JM zamknęła pierwszy kwartał 2010 roku wzrostem sprzedaży skonsolidowanej o 21,8% osiągając wartość 1 955,1 mln euro. Wzrost ten został osiągnięty dzięki zwiększeniu konkurencyjności modeli biznesowych JM.
Znacząca część wyników Grupy wygenerwana została przez Biedronkę, największą sieć sklepów w Polsce, która zamknęła pierwszy kwartał 2010 roku wzrostem sprzedaży o 21,2% w PLN i o 36,7% w euro. Ten wzrost sprzedaży spowodowany był głównie wzrostem sprzedaży porównywalnej (like-for-like) oraz konsekwentnym rozwojem sieci, który odzwierciedla otwarcie 42 nowych sklepów.
Sprzedaż porównywalna utrzymała swoje energiczne wyniki przedstawione już w ostatnim kwartale 2009 roku, wzrastając o 13,3% (o 15,9% w kategoriach żywnościowych), w pierwszych trzech miesiącach 2010 roku.
Biorąc pod uwagę wszystkie działania JM w pierwszym kwartale roku, wyniki działalności głównych formatów Grupy były rezultatem postawionego priorytetu, aby osiągnąć wzrost udziału w rynku poprzez przewyższający parametrami wzrost sprzedaży porównywalnej, w oparciu o silne propozycje handlowe. Tym samym Grupa potwierdza swoje oczekiwania stałego rozwoju sprzedaży jak również dochodów w 2010 roku. Był to kwartał nadzwyczajnego wzrostu, który doprowadził sprzedaż porównywanlną Grupy do wzrostu o 9,7%, dzięki dużej wydajności, w oparciu o tę samą bazę placówek, przez Pingo Doce (+9,7%), Biedronkę (+13,3%) i Recheio (+2,2%).
Wszystkie formaty Grupy nadal czerpią korzyści z jasno określonej strategii, która sprawia że stanowią konkurencję cenową, posiadają asortyment całkowicie zorientowany na klienta, stałe zróżnicowanie oraz silną świadomość rynku.
Informacja o wynikach Grupy JM jest dostępna pod adresem:
http://www.jeronimomartins.com/en/homepage/index.html
http://www.jeronimomartins.com/en/homepage/index.html