Sieć sklepów Biedronka zajęła piąte miejsce w prestiżowym rankingu przygotowanym przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” – Lista 500. XII edycja rankingu przedstawia stan polskiego rynku po jednym z natrudniejszych okresów w historii zdarzeń gospodarczych na świecie.
Na liście 500 największych firm w Polsce, sieć sklepów Biedronka zajęła piąte miejsce, awansując aż o cztery pozycje w porównaniu z rokiem poprzednim. Dynamiczny rozwój sieci, dodatkowo potwierdza fakt, że jeszcze w roku 2007 Biedronka była notowana dopiero na 22 miejscu, aby już rok później zająć trzecią pozycję w rankingu.
Jest to jeden z fenomenów rynku - tłumaczą eksperci branży FMCG. Firma, która jeszcze kilka lat temu borykała się z wieloma barierami, dziś jest liderem branży, a jej intensywny rozwój pozwala sądzić, że kolejny rok nie zatrzyma tej ekspansji. Tylko w pierwszym kwartale 2010 roku otworzono ponad 40 nowych sklepów Biedronka, a ich liczba przekroczyła już 1500 placówek, rozlokowanych w ponad 600 miastach Polski.
Tajemnicą sukcesu jest zrozumienie potrzeb klienta i rozwój oferty wysokiej jakości produktów spożywczych w codziennie niskich cenach, we współpracy głównie z polskimi partnerami biznesowymi – mówi Pedro Pereira da Silva, dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciela sieci Biedronka. Nasz stały wzrost i wyniki potwierdzają, że strategia zorientowana na klienta, którą obraliśmy i wdrażamy, jest skutecznie realizowana przez odpowiednio dobraną kadrę ludzi.
Kapitał i potencjał, zgromadzony przez 15 lat obecności na polskim rynku, pozwala również na realizację szeregu działań CSR, skierowanych do pracowników firmy, klientów, ale przede wszystkim do dzieci pochodzących z ubogich rodzin.
Lista 500 największych polskich firm, przygotowana przez redakcje „Rzeczpospolitej”, jest uznawana za najbardziej prestiżowy ranking funkcjonujących w Polsce przedsiębiorstw. Przedstawia obraz gospodarki oraz zmiany, jakie zachodzą w niej na przestrzeni ostatnich lat.