Biedronka - największa sieć spożywcza w Polsce – została oficjalnym sponsorem Reprezentacji Narodowej w piłce nożnej. Zawarta w związku z tym umowa, obejmuje również status oficjalnego sponsora piłkarskich drużyn reprezentacyjnych w pozostałych, obok seniorskiej, kategoriach wiekowych. Dodatkowo Biedronka staje się również sponsorem Pucharu Polski.
Właściciel sieci Biedronka – firma Jeronimo Martins Dystrybucja S.A., zawarła umowę z firmą Sportfive, która jest wyłącznym przedstawicielem Polskiego Związku Piłki Nożnej w obszarze praw sponsorskich i marketingowych. Dzięki zawartej 28 czerwca 2010 r. umowie, Biedronka uzyskała status Oficjalnego Sponsora Narodowej Reprezentacji na okres od lipca 2010, aż do lipca 2014. Tym samym Biedronka będzie jednym z kluczowych partnerów polskiej reprezentacji w trakcie EURO 2012, wielkiego wydarzenia piłkarskiego realizowanego w Polsce i na Ukrainie. Daje to szansę bezpośredniego uczestniczenia w najważniejszych w dotychczasowej historii wydarzeniach związanych z polską piłką nożną.
W drugiej części okresu współpracy objętego umową, Reprezentacja Narodowa będzie brała udział w eliminacjach do Mundialu 2014 rozgrywanego w Brazylii. Dobra gra w tych eliminacjach otworzy przed reprezentacją i jej sponsorami szansę na bezpośredni udział w piłkarskim święcie, jakim bez wątpienia będzie Mundial rozgrywany w Brazylii.
Sukcesy Biedronki są zawsze wynikiem śmiałych decyzji i ich konsekwentnej realizacji. Podobnie jest z decyzją o wsparciu polskiej Reprezentacji Narodowej – mówi Pedro Pereira da Silva, dyrektor generalny JMD – Polacy kochają piłkę, a my wierzymy, że polski futbol może w nieodległej przyszłości cieszyć się z wielu sukcesów i dlatego chcemy go wspierać. Biedronka jedna z najpopularniejszych i najbardziej docenianych polskich marek opiera swoją ofertę na polskich produktach. Ich wysoka jakość daje codziennie satysfakcję naszym klientom. Chcemy, aby polski futbol dawał satysfakcję milionom swoich fanów, wśród których są zarówno nasi klienci, jak i pracownicy Biedronki. Dlatego wchodzimy do gry.
Na mocy zawartej umowy Biedronka uzyska prawo do obecności reklamowej na meczach rozgrywanych przez polską reprezentację i do posługiwania się wizerunkiem reprezentacji w komunikacji marketingowej w okresie 4 lat, począwszy od lipca 2010. Dodatkowo, w dniu 29 czerwca podpisana została również trójstronna deklaracja o współpracy pomiędzy Biedronką, Sportfive i PZPN, podkreślająca, że strony chcą realizować zawartą wcześniej umowę z jak największą korzyścią dla polskiej piłki reprezentacyjnej.
Piłka nożna, jak pokazują badania, niezmiennie pozostaje pasją milionów Polaków. 82 proc. osób między 15 a 69 rokiem życia deklaruje zainteresowanie tą dziedziną sportu; 62 proc. podkreśla głębokie zainteresowanie. Piłkarskie mecze reprezentacji przyciągały w 2009 r. przed ekrany przeciętnie 3,36 mln widzów, a mecze kwalifikacyjne – aż 4,68 mln. Decyzja o współpracy JMD z polską reprezentacją na blisko dwa lata przed rozgrywkami EURO 2012, to także wzmocnienie przekazu o roli Polski jako współgospodarza tych mistrzostw.