W pierwszym półroczu 2010 r. Biedronka – największa sieć spożywcza w Polsce – kolejny raz odnotowała znaczący wzrost sprzedaży. Wyniósł on 18,1% w PLN. To wzmocnienie pozycji lidera i dobra podstawa do realizacji planów dalszego rozwoju. W ciągu minionego półrocza otwarto 67 nowych sklepów – obecnie Biedronka dysponuje 1536 placówkami w około 600 miejscowościach. Wzrost sprzedaży odnotowała także Grupa Jeronimo Martins, do której należy Biedronka. W omawianym okresie wzrost sprzedaży skonsolidowanej wyniósł 662,7 mln euro (wzrost o 19,6%) i przekroczył wartość 4 mld euro.
Marki należące do Grupy rozpoczęły rok 2010 dobrze przygotowane, zdobywając preferencję klientów – podkreśla Prezes Grupy JM Pedro Soares dos Santos. – Siłę tą odzwierciedlają dobre wyniki sprzedaży, osiągnięte w czasie pierwszego półrocza. Dowodzą one znaczenia strategicznej koncentracji wszystkich spółek, której celem jest pozyskanie większego udziału w rynku. Te pozytywne sygnały, które otrzymujemy w wyniku pierwszych sześciu miesięcy, pozwalają nam oczekiwać dalszego silnego wzrostu, wzmocnionego dzięki zwiększeniu sprzedaży w trakcie całego roku, co da nam pewność, że cele Grupy zostały osiągnięte.
Biedronka wzmocniła pozycję lidera
W trakcie I półrocza, dzięki otwarciu 67 nowych sklepów Biedronka zwiększyła swoją powierzchnię sprzedaży o 10,8%. Oprócz nowootwartych sklepów, 47 placówek zostało poddanych modernizacji. Całkowita kwota inwestycji w tym zakresie wyniosła 122,4 miliona euro, co stanowi około 66% całkowitej kwoty inwestycji Grupy w tym okresie.
W trakcie I półrocza, dzięki otwarciu 67 nowych sklepów Biedronka zwiększyła swoją powierzchnię sprzedaży o 10,8%. Oprócz nowootwartych sklepów, 47 placówek zostało poddanych modernizacji. Całkowita kwota inwestycji w tym zakresie wyniosła 122,4 miliona euro, co stanowi około 66% całkowitej kwoty inwestycji Grupy w tym okresie.
Nasz główny cel zawsze był ten sam - oferować starannie dobrany zakres towarów wysokiej jakości w codziennie niskich cenach, starając się spełniać i wychodzić naprzeciw codziennym oczekiwaniami naszych klientów – mówi Pedro da Silva Dyrektor Generalny JMD - z wielką satysfakcją obserwujemy uznanie ze strony naszych klientów, które odzwierciedlają nasze osiągnięcia w pierwszej połowie roku. Chciałbym podkreślić wsparcie, które otrzymujemy od naszych partnerów handlowych, a które jest rezultatem naszego wspólnego dynamicznego rozwoju asortymentu i wspomnieć również o poświęceniu i zaangażowaniu naszych pracowników. Dzięki nim wszystkim jesteśmy w stanie kontynuować naszą pracę i znajdować nowe rozwiązania czekających nas codziennych wyzwań w tym bardzo konkurencyjnym środowisku.
Pomimo dobrowolnego zamknięcia sklepów sieci w związku z żałobą narodową po tragicznej katastrofie lotniczej pod Smoleńskiem, jak również mimo fatalnych warunków pogodowych w pierwszych miesiącach br., które miały m.in. wpływ na sprzedaż napojów, Biedronka wyróżniła się godnymi pozazdroszczenia wynikami – wzrostem sprzedaży całkowitej o 18,1% w PLN i dwucyfrowym wzrostem sprzedaży porównywalnej (like-for-like), który wyniósł w tym okresie 10,5%.
Perspektywy
Solidne wyniki działalności Grupy w pierwszej połowie roku, biorąc pod uwagę wzrost sprzedaży i zysków, potwierdzają ocenę, że bilans za rok 2010 będzie bardzo pozytywny dla Biedronki i całej Grupy Jeronimo Martins. Mamy nadzieję, że druga połowa roku, jak zwykle bywa, istotnie wpłynie na oczekiwane wyniki.
Solidne wyniki działalności Grupy w pierwszej połowie roku, biorąc pod uwagę wzrost sprzedaży i zysków, potwierdzają ocenę, że bilans za rok 2010 będzie bardzo pozytywny dla Biedronki i całej Grupy Jeronimo Martins. Mamy nadzieję, że druga połowa roku, jak zwykle bywa, istotnie wpłynie na oczekiwane wyniki.