strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Informacje korporacyjne

Dobre wyniki Biedronki - znaczny wzrost sprzedaży w I półroczu 2010 r.

29.07.2010

W pierwszym półroczu 2010 r. Biedronka – największa sieć spożywcza w Polsce – kolejny raz odnotowała znaczący wzrost sprzedaży. Wyniósł on 18,1% w PLN. To wzmocnienie pozycji lidera i dobra podstawa do realizacji planów dalszego rozwoju. W ciągu minionego półrocza otwarto 67 nowych sklepów – obecnie Biedronka dysponuje 1536 placówkami w około 600 miejscowościach. Wzrost sprzedaży odnotowała także Grupa Jeronimo Martins, do której należy Biedronka. W omawianym okresie wzrost sprzedaży skonsolidowanej wyniósł 662,7 mln euro (wzrost o 19,6%) i przekroczył wartość 4 mld euro.

Marki należące do Grupy rozpoczęły rok 2010 dobrze przygotowane, zdobywając preferencję klientów – podkreśla Prezes Grupy JM Pedro Soares dos Santos. – Siłę tą odzwierciedlają dobre wyniki sprzedaży, osiągnięte w czasie pierwszego półrocza. Dowodzą one znaczenia strategicznej koncentracji wszystkich spółek, której celem jest pozyskanie większego udziału w rynku. Te pozytywne sygnały, które otrzymujemy w wyniku pierwszych sześciu miesięcy, pozwalają nam oczekiwać dalszego silnego wzrostu, wzmocnionego dzięki zwiększeniu sprzedaży w trakcie całego roku, co da nam pewność, że cele Grupy zostały osiągnięte.
Biedronka wzmocniła pozycję lidera
W trakcie I półrocza, dzięki otwarciu 67 nowych sklepów Biedronka zwiększyła swoją powierzchnię sprzedaży o 10,8%. Oprócz nowootwartych sklepów, 47 placówek zostało poddanych modernizacji. Całkowita kwota inwestycji w tym zakresie wyniosła 122,4 miliona euro, co stanowi około 66% całkowitej kwoty inwestycji Grupy w tym okresie.
Nasz główny cel zawsze był ten sam - oferować starannie dobrany zakres towarów wysokiej jakości w codziennie niskich cenach, starając się spełniać i wychodzić naprzeciw codziennym oczekiwaniami naszych klientów – mówi Pedro da Silva Dyrektor Generalny JMD - z wielką satysfakcją obserwujemy uznanie ze strony naszych klientów, które odzwierciedlają nasze osiągnięcia w pierwszej połowie roku. Chciałbym podkreślić wsparcie, które otrzymujemy od naszych partnerów handlowych, a które jest rezultatem naszego wspólnego dynamicznego rozwoju asortymentu i wspomnieć również o poświęceniu i zaangażowaniu naszych pracowników. Dzięki nim wszystkim jesteśmy w stanie kontynuować naszą pracę i znajdować nowe rozwiązania czekających nas codziennych wyzwań w tym bardzo konkurencyjnym środowisku.
Pomimo dobrowolnego zamknięcia sklepów sieci w związku z żałobą narodową po tragicznej katastrofie lotniczej pod Smoleńskiem, jak również mimo fatalnych warunków pogodowych w pierwszych miesiącach br., które miały m.in. wpływ na sprzedaż napojów, Biedronka wyróżniła się godnymi pozazdroszczenia wynikami – wzrostem sprzedaży całkowitej o 18,1% w PLN i dwucyfrowym wzrostem sprzedaży porównywalnej (like-for-like), który wyniósł w tym okresie 10,5%.
Perspektywy
Solidne wyniki działalności Grupy w pierwszej połowie roku, biorąc pod uwagę wzrost sprzedaży i zysków, potwierdzają ocenę, że bilans za rok 2010 będzie bardzo pozytywny dla Biedronki i całej Grupy Jeronimo Martins. Mamy nadzieję, że druga połowa roku, jak zwykle bywa, istotnie wpłynie na oczekiwane wyniki.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Informacje korporacyjne
Rekordowa nagroda specjalna dla pracowników Biedronki
21.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka celebruje Światowy Dzień Konsumenta
15.03.2023
Informacje korporacyjne
Biedronka poszukuje wyjątkowych talentów menedżerskich
07.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause