W weekendowej ogólnopolskiej akcji "Pielęgnujemy EKOzwyczaje" firm Carlsberg Polska i Jeronimo Martins Dystrybucja wzięło aktywny udział około 15 tysięcy osób, które na miejsca akcji dostarczyły łącznie 25 ton szkła, odbierając w zamian 15 tysięcy sadzonek roślin domowych. Patronat nad akcją obejmowały KOBA, Organizacja Odzysku oraz Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie. Celem tej wspólnej akcji Carlsberg Polska i Jeronimo Martins Dystrybucja było budowanie świadomości ekologicznej wśród konsumentów w obszarze segregacji opakowań szklanych i recyklingu.
W ubiegłą sobotę i niedzielę, 18 i 19 września w godzinach od 10.00 do 18.00 w wybranych sklepach sieci handlowej Biedronka w Krakowie, Poznaniu, Lublinie, Gdańsku, Szczecinie, Warszawie i Legionowie, Płocku, Wrocławiu i Oleśnicy odbyła się zbiórka opakowań szklanych, takich jak butelki po piwie, słoiki. W zamian za przyniesienie odpowiedniej ilości opakowań szklanych, klienci otrzymywali sadzonki rośliny domowej.
"Intencją naszej wspólnej akcji z Carlsberg Polska było propagowanie wśród konsumentów pozytywnych EKOzachowań, szczególnie w obszarze segregacji opakowań szklanych. Znaczny odzew naszych klientów i ich pozytywne opinie na temat inicjatywy pokazują potencjał tej akcji i potrzebę jej kontynuacji. Przy tej okazji, pragniemy podziękować wszystkim naszym klientom, którzy zechcieli wypełnić ankietę dającą szerszy obraz potrzeb i ewentualnych oczekiwań, co do rodzaju podejmowanych przez naszą sieć inicjatyw ekologicznych."– mówi Dagmara Łakoma, Specjalista ds. Ochrony Środowiska w Jeronimo Martins Dystrybucja.
"Znaczący udział mieszkańców miast w naszej wspólnej ekologicznej akcji z Jeronimo Martins Dystrybucja świadczy o potrzebie organizowania tego rodzaju wydarzeń edukacyjnych. Podczas akcji zaobserwowaliśmy, iż klienci przynosili przede wszystkim słoiki i butelki po piwie, a dla nas istotnym jest uświadamianie naszych konsumentów, co należy czynić z butelką po wypiciu naszego trunku tak, by minimalizować wpływ nas wszystkich na środowisko. Cieszyła nas też przedsiębiorczość i wrażliwość na otoczenie naszych konsumentów, którzy w ramach tej weekendowej akcji przynosili szkło nie tylko z domów, ale i zebrane z pobliskich terenów zielonych" - mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.
„Akcja zorganizowana przy współpracy Carlsberg Polska i Jeronimo Martins Dystrybucja przyniosła rezultaty, które napawają optymizmem również naszą Organizację. Odzew społeczny wskazuje, że Polacy popierają i chętnie włączają się w takie proekologiczne inicjatywy, szczególnie, gdy ich wysiłek jest symbolicznie wynagradzany, na przykład w postaci kwiatowej sadzonki” - mówi Zbigniew Skowronek, Dyrektor ds. Handlowych w KOBA, Organizacji Odzysku S.A.
Organizacja Odzysku KOBA odpowiada za profesjonalne, proekologiczne przetworzenie szkła zebranego w trakcie weekendowej akcji.
Podczas akcji rozdawane były również ulotki edukacyjne, które miały za zadanie uwrażliwić ekologicznie klientów, wskazując, co należy czynić z opakowaniami szklanymi i jak poprawnie segregować szkło w kontekście dbałości o środowisko naturalne.
Jednym z założeń akcji było również zebranie – na podstawie wypełnionych przez klientów ankiet – informacji i opinii m.in. na temat potrzeb i oczekiwań w zakresie kolejnych ekologicznych inicjatyw. Analizy ankiet dokonają wykładowcy Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania w Warszawie, która objęła patronat nad akcją "Pielęgnujemy EKOzwyczaje".
Akcją ekologiczną zostały objęte poniższe sklepy sieci handlowej Biedronka:
Poznań
|
ul. Bukowska 121/123
|
Poznań
|
ul. Piątkowska 78
|
Szczecin
|
ul. Janickiego 24
|
Kraków
|
ul. Powstańców 3
|
Legionowo
|
ul. Sowińskiego 2
|
Warszawa
|
ul. Warszawska 42
|
Warszawa
|
ul. Światowida 53e
|
Łódź
|
ul. Aleksandrowska 58
|
Lublin
|
ul. Magnoliowa 1
|
Gdańsk
|
ul. Zeusa 1a
|
Płock
|
ul. Gwardii Ludowej 244
|
Gdańsk
|
ul. Warszawska 59
|
Wrocław
|
ul. Kiełczowska 70
|
Wrocław
|
Armii Krajowej 39
|
Oleśnica
|
ul. Wojska Polskiego 32
|